Een 240 GLT erbij

Lees meer
09-12-2014 10:00 #146211 door Ziko de Kubber
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic Een 240 GLT erbij
Big nose motorkap hoort bij de GLT uit '84.

Met vriendelijke groet, Ziko

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-12-2014 12:50 #146215 door LJ
Beantwoord door LJ in topic Een 240 GLT erbij
En de Turbo's, maar dat zijn in de basis gewoon GLT's.

1800S '67

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Charles Kerstens (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-12-2014 16:40 #146219 door Charles Kerstens (GAST)
Beantwoord door Charles Kerstens (GAST) in topic Een 240 GLT erbij
Goed om te horen. Vindt het wel mooi staan zo.

Volvo 245 GLT 1984, Volvo V70R AWD 1999, Porsche 964 cabrio 1991

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-12-2014 16:45 #146220 door Ziko de Kubber
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic Een 240 GLT erbij
Kun je wat foto's plaatsen Charles?

Met vriendelijke groet, Ziko

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-12-2014 19:10 #146225 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Een 240 GLT erbij
En vooral de import uit Amerika hebben een bignose en dan heb ik alleen maar een DL versie. Persoonlijk vindt ik dit de mooiste kap / neus die een 240 kan hebben. En icm met de dubbele koplampen.

Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Charles Kerstens (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-12-2014 20:01 #146227 door Charles Kerstens (GAST)
Beantwoord door Charles Kerstens (GAST) in topic Een 240 GLT erbij
Mooie volvo René!

Morgen wisselen we van volvo. Zij de "remklep" en ik de R. Binnenkort zal ik foto's schieten van de remklep........

Wil de lak behandelen voordat het echt winter wordt: kleien, polijsten, in de was zetten en daarna sealen.

De GLT is met volledig Dinitrol behandeld wat ik wil laten checken om bij te "stippen" als dat nodig is.

Volvo 245 GLT 1984, Volvo V70R AWD 1999, Porsche 964 cabrio 1991

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-12-2014 20:42 #146230 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Een 240 GLT erbij
Hij ziet er op de foto mooier uit dan in het echt. het is echt een californische import met versleten lak. Zo erg dat als je goed kijkt zie je op de motorkap een lichte grijze vlek, dat is de grond verf. Dit zie je ook op het dak terug komen. Verder is het een mengeling van een 82er met een 93er. Voorraam is een 93er, en het interieur ook. De 4 traps automaat hoort een 3 traps te zijn. Maar het deert me niet zo dat hij niet meer origineel is. Omdat ik hem niet kwijt raak en het zonde vindt om hem aan een banger te verkopen heb ik hem geschonken aan mijn 17 jarige zoon. Die wil er een zwart beest van maken met veel gepolijst RVS en aluminium en hoogglans zwarte body. Verder heb ik de bumpers laten poeder coaten zo ook de virgo velgen. Verder moeten we de airco weer aan de praat krijgen, leder interieur moet weer terug en een viertal elektrische ramen. Ondanks dat het een Dl is wat eigenlijk de goedkoopste versie is was deze Volvo behoorlijk voorzien van opties. Leuke is dat ik alle papieren van de eerste amerikaanse eigenaar heb zo ook waar de Volvo gekocht is. van de zomer gaan we beginnen met de Volvo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Charles Kerstens (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-12-2014 18:48 #146250 door Charles Kerstens (GAST)
Beantwoord door Charles Kerstens (GAST) in topic Een 240 GLT erbij
Leuk dat je de Volvo aan je zoon hebt geschonken en vervolgens samen er aan gaat sleutelen. Onze oudste ook 17 jaar, een dochter mag straks ook in de 245 rijden. De andere twee lijkt me voorlopig niet verstandig 8-)

Volvo 245 GLT 1984, Volvo V70R AWD 1999, Porsche 964 cabrio 1991

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Charles Kerstens (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-01-2015 16:56 #147141 door Charles Kerstens (GAST)
Beantwoord door Charles Kerstens (GAST) in topic Een 240 GLT erbij
Hèhè, eindelijk de foto's.

Gelukkig ben ik geen purist want de Remklep is niet helemaal origineel; but who cares ;) . Lederen stoelen, klep achter zijn van na 1986, velgen van een 940; zo zullen er wellicht nog wel meer onderdelen op zitten die eigenlijk niet thuis horen .

Ik zit te overwegen om de velgen antraciet te spuiten (motip 51085) als de winterbanden er onder zitten. Deze kleur benadert zeer dicht de kleur van de 850 T-5R velgen en dan met geduld wachten dat er Polaris of Galaxy velgen voorbij komen.

Ben er achtergekomen dat de leuningframe boven bij de lassen een zwak punt blijken te zijn. Zo heb ik donorstoelen gekocht en de leuningframe van de passagiersstoel overgezet. Die van mij was bij de puntlas boven helemaal los. Resultaat is een schuine leuning. Even nog goed gekeken naar de leuning van de donor rijdersstoel. De puntlas boven was daar ook wat ingescheurd.




Volvo 245 GLT 1984, Volvo V70R AWD 1999, Porsche 964 cabrio 1991

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-01-2015 17:22 #147142 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Een 240 GLT erbij
die achterklep hoort gewoon bij deze auto volgens mij, anders had je nl ook een sproeier gehad in de D-stijl. Mijn 82er heeft wel een sproeier in de D-stijl maar ik plaats een achterklep van een Italiaanse super polar dus ik moet het gaatje in de D-stijl dicht lassen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.