Denis met zijn Amazone.
- Denis Koerts
- Nieuw lid
-
ik ben Denis, een Limburger, 42 winters jong met een zachte g uit het uiterste zuidoosten des lands. Sinds 2 jaar (07-02-2011) in het bezit van een in 1997 geïmporteerde (omstreeks 2008 "gerestaureerd") beige Amazone sedan P131 uit 1968. Ondanks dat ik eigenlijk in hart en nieren een echte VW aircooled fanaat ben kon ik het destijds niet aanzien hoe deze wagen langs de kant van de weg stond te verpieteren omdat de vorige eigenaresse het niet meer zag zitten met de Amazon. De afgelopen 2 jaar heb ik helaas meer uren gestoken in het verbeteren en/of repareren van de wagen dan dat ik er mee gereden heb. Op wat kleine interieur/exterieur details na en een dringend nodige (her)opknapbeurt van de voorspatschermen is het einde van de oplapbeurt in zicht zodat ook deze wagen wat vaker van stal zal gaan komen :roll:
Groet, Denis. (alias: Rubberklusser)
Mijn vrouw zegt altijd dat ik nooit luister... ofzoiets.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Een bekend verhaal, en ik wens je veel plezier met de amazon na alle tijd en aandacht die je hem gegeven hebt. Pas op: amazon rijden is verslavend! :lol:
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Steven Bleeker
-
- Elite lid
-
Goed om te horen dat je een Amazon van de schroot hebt gered.
Heb je ook een paar foto's? Een deel van dit forum is altijd gek op restauratie verhalen (ik ook).
Veel rijplezier gewenst. Ze rijden heerlijk (in 6 jaar tijd staat er bij mij 100 000 km extra op de teller)
- Henk Meijer (GAST)
-
- Verbannen
-
Ik ben ook net lid van de club, woon ook in het uiterste zuiden (Bochus), geen zachte g, maar dit is een heel mooi gebied.
Wanneer komen de foto's.?? Ik ben benieuwd.

Zô, nu moet ik als de donder even uitzoeken hoe ik de pixelgrote aan kan passen zodat ik een deugdelijke foto kan plaatsen.
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
of je dumpt al je foto's op flickr en daar kan je gewoon de maat selecteren wanneer je hem wilt delen.
Standaard is daar al de goede maat.
- Guy Rutten
-
- Senior lid
-

Welkom!
Ik heb de auto al vaker zien staan in Mechelen bij een bandenbedrijf (daar onderaan dat "bergje"). Vanuit de bus zag hij er zeker niet slecht uit.
Als je ooit in de buurt eens een lichtblauwe 164 tegenkomt met een jonge gast erin moet je maar zwaaien.

Mvg Guy
Volvo 164 1972 B30a 4 handbak+overdrive
Batavus mot'o-mat 1962 JLO-piano GA50 Automaat
Honda CB550 F2 SuperSport 1978
"Guy Rutten" schreef:
Jaaa! Meer Volvovolk in het zuidelijkste zuiden!
Welkom!
Ik heb de auto al vaker zien staan in Mechelen bij een bandenbedrijf (daar onderaan dat "bergje"). Vanuit de bus zag hij er zeker niet slecht uit.
Als je ooit in de buurt eens een lichtblauwe 164 tegenkomt met een jonge gast erin moet je maar zwaaien.
Mvg Guy
Yip, dat ben ik. Ik denk dat we elkaar wel al eens tegen gekomen zijn. In principe is de wagen in een goede staat. alleen die hardnekkige jeugdpuisten op de voorspatschermen zijn een flinke afbraak aan het geheel.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl