Nieuw lid met Volvo PV544

Lees meer
17-01-2014 20:08 #136424 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Nieuw lid met Volvo PV544
Auto ziet er heel wat mooier uit dan de mijne...

M.b.t. de snelheidsmeter: de kans is groot dan er een verkeerd tandwieltje in de bak zit. Er zijn verschillende soorten, zie bv. www.make.my/xep62r3
Welke kleur zit er nu in? Als dat een gele (16 tanden) is, zul je die wsch moeten vervangen door een groene (17 tanden)
Die heb ik hier eventueel wel voor je liggen; kun je desgewenst ook eerst uittesten, stuur dan maar een PB.
Ik heb namelijk eenzelfde probleem gehad, maar dan andersom: de meter gaf te weinig aan. Een ander (geel) tandwiel bleek de oplossing, dus het groene exemplaar heb ik over.

M.b.t. de benzinemeter: zoals ook al door anderen opgemerkt, een nieuwe tankvlotter zal vermoedelijk het probleem verhelpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
17-01-2014 20:18 #136426 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Nieuw lid met Volvo PV544
Nogmaals, eerst kijken of je dagteller de juiste afstand aangeeft.

De dagteller staat met een directe tandwielverbinding naar de bak. Dus de dagteller hoort te kloppen. Wanneer de dagteller niet klopt en dan maar ook alleen dan, kan er een verkeerd tandwieltje inzitten of een andere achteras geplaatst zijn. Wanneer de dagteller wel klopt hoef je niks te zoeken in overbrengverhoudingen.

De snelheidsmeter wordt aangedreven door een magneet (die door de bak wordt aangedreven) die magneet moet een weerstand van een naaldlager en contraveer overwinnen. Dit kan stroever gaan lopen door vervuiling(=lagere snelheid dan tomtom) of de veer kan verslijten(=optimistische snelheidsmeter)

Het is te makkelijk en te kort door de bocht om gelijk te zeggen dat het verkeerd aandrijftandwiel in de bak is gemonteerd.
Veerslijtage komt zeer regelmatig voor.

Controleer dit eerst voordat je bedrogen uitkomt met een nieuw tandwieltje van 70 euro. Mijn klok gaf 20-30km te snel aan, de dagteller had een afwijking van 2km op 200km! En door de veer strakker te zetten klopt de snelheid nu (aardig).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-01-2014 20:34 #136427 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Nieuw lid met Volvo PV544
Ai, dezelfde als ik ooit had! Ik kocht hem in legergroen en heb hem glanzend groen gespoten met zwarte spatborden. Mooie plof uit de 350 cc...
Die ABSAF's wordt toch mee geraced?

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-01-2014 23:50 #136439 door Jan van Vliet
Beantwoord door Jan van Vliet in topic Nieuw lid met Volvo PV544
Henk. Als het kabeltje ( ik meen een zwarte) dat naar de vlotterunit gaat geen contact maakt of onderbroken is, slaat de benzinemeter ook naar "vol" uit. Mogelijk is dat jouw (544) probleempje.
gr.
Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cees Quaak (GAST)
  • Cees Quaak (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-01-2014 15:34 #136534 door Cees Quaak (GAST)
Beantwoord door Cees Quaak (GAST) in topic Nieuw lid met Volvo PV544
Mooie auto, in prachtige kleur Henk, veel rij- en knutsel plezier (ik heb dezelfde kleur :D )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.