Nieuw lid met Volvo PV544

  • Henk Meijer (GAST)
  • Henk Meijer (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-01-2014 17:36 #136382 door Henk Meijer (GAST)
Nieuw lid met Volvo PV544 is gemaakt door Henk Meijer (GAST)
Hallo, sinds 13 januari ben ik de nieuwe en trotse bezitter van een Volvo PV544 en ben gelijk lid geworden van jullie club.Oldtimers zijn mij niet geheel vreemd, ik bezit nog steeds enkele Matchless motorfietsen (Engels) en heb daar naast in het verleden dus ook enkele engelse oldtimers gehad, zoals Singer en MG. Na de MG kwam er een mooie Saab 96 2takt waar ik met veel plezier in heb gereden, veel km. mee gemaakt, maar elke keer als ze uit de winterstalling kwam zag de buurt blauw van de rook en voelde ik mij dan ook een echte lucht vervuiler. Ik wilde dit niet meer, niet voor mezelf maar ook niet voor de buurt.
Een andere keuze werd gemaakt, de kattenrug. Hopelijk is dit een blijver, volgens mij ziet de auto er redelijk uit, de eerste 275 Km's zitten er al op en zonder problemen, alles werkt goed behalve ...... de benzinemeter blijft op vol staan terwijl dit in werkelijkheid helaas niet zo is en de snelheidsmeter geeft bij een snelheid van 100 km/u gemeten met de TomTom 120 km/u aan. Ik vraag mij af of dit nu ook op gaat bij de hoeveelheid van gereden km's. :roll: Gelukkig heb ik nu alle tijd om aan de auto te werken, sinds 2mnd. 65+ :lol: Zie de plaatjes





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-01-2014 18:03 #136383 door Steven Bleeker
Beantwoord door Steven Bleeker in topic Nieuw lid met Volvo PV544
Dag Henk,

Gefeliciteerd met je aankoop!
Even in gaan op je vragen. De km lopen ook rustiger als je teller minder aangeeft, tenzij het wieltje van de snelheidsmeter versleten is (dan gaat de snelheidsmeter behoorlijk schokkerig en maakt het soms geluid). De ander optie is dat er in de versnellingsbak een verkeerd tandwieltje gemonteerd is. Dat is ook mijn probleem in mijn p1800.

Het hangen van de benzine meter kan verschillende oorzaken hebben. Een oorzaak kan zijn een defecte tankvlotter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Henk Meijer (GAST)
  • Henk Meijer (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-01-2014 18:34 #136384 door Henk Meijer (GAST)
Beantwoord door Henk Meijer (GAST) in topic Nieuw lid met Volvo PV544
Dag Steven,
Voorlopig staat de auto bij mij in de schuur, ik heb nu de tijd om e.e.a. uit te zoeken, dank je wel voor je reactie.
Ik hoop dat ik dit zelf kan oplossen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-01-2014 19:01 #136387 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Nieuw lid met Volvo PV544
Henk, Prachtige auto, mooie kleur! ik wens je er veel plezier mee!

groeten,
Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-01-2014 19:26 #136388 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Nieuw lid met Volvo PV544
Welkom bij de club en proficiat met dit fraaie exemplaar!

De genoemde tandwieltjes zijn lange tijd slecht leverbaar geweest, er is/was keuze uit drie.
Momenteel heeft Scandcar beschikking over twee van de drie, waag er maar eens een telefoontje aan.
Mijn snelheidsmeter geeft nu 100% nauwkeurig aan.
Mbt benzinemeter: grote kans dat de vlotter in de benzinetank blijft hangen, kan je als het goed is vrij gemakkelijk bij.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
16-01-2014 21:45 #136393 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Nieuw lid met Volvo PV544
Controleeer eerst echt of je een verkeerd tandwiel hebt. Aangezien de dagteller 1op1 vertand is met de bak moet deze ongeacht de slijtage altijd kloppen. Wanneer de dagteller niet klopt dan heb je pas een verkeerd tandwiel.

De snelheidsmeter zelf, kan heel snel afwijken door slijtage en zegt dus niks over een tandwiel.

Meer hierover:
www.volvokv.nl/forum/viewtopic.php?f=141...55afcc29bf6028e1ef66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
16-01-2014 21:50 #136394 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Nieuw lid met Volvo PV544
Auto ziet er strak uit!
Teller afwijking van de snelheid hoeft niet per se ook afwijking op de afstand te maken. Als er iets in de aandrijving niet meer origineel is zoals de achteras verhouding, het tandwieltje, of de versnellingsbak (maar dat betwijfel ik), dan zullen beide waarden afwijken. Het kan ook zijn dat de snelheidsmeter sleet heeft en dan is het enkel snelheid die afwijkt. Dit kan bij geregeld worden maar is een lastig klusje. Je kilometer telling kan je gemakkelijk controleren met de tomtom of de paaltjes langst de weg. Hoe groter de afstand je controleert, hoe preciezer.
Bij mijn combi blijft de benzinevlotter ook hangen in het laatste stuk. Lastig als je denkt nog benzine te hebben en plots stil komt te staan. Ik heb hem al 2 keer uitgebouwd, schoongemaakt en gangbaar gemaakt maar bij de volgende tankbeurt blijft die weer hangen. Ik denk dat in sommige gevallen enkel vervangen helpt.
Veel rij en knutselplezier met de wagen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-01-2014 17:40 #136411 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Nieuw lid met Volvo PV544
Hallo Henk! Welkom met je mooie 544! En die Matchless motorfietsen: ik heb ooit een 1961 - 350 ex-leger Matchless gehad en denk er nog steeds aan om nog eens zo'n fiets terug te kopen! ;)

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-01-2014 17:49 #136412 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Nieuw lid met Volvo PV544
Inderdaad een heel mooie 544 !

Misschien wel een hele vreemde vraag op een Volvo forum, maarre .... zou je ook foto's van die Matchless' kunnen plaatsen ?
(je hebt ze nu eenmaal genoemd, dus dat wekt uiteraard nieuwsgierigheid op ......... :) )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Henk Meijer (GAST)
  • Henk Meijer (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-01-2014 20:06 - 27-01-2014 12:12 #136423 door Henk Meijer (GAST)
Beantwoord door Henk Meijer (GAST) in topic Nieuw lid met Volvo PV544
Ik zal de foto's van de Matchless plaatsen op verzoek, let wel dit is een club voor automobilisten maar oude motorfietsen hebben bij mij een heel warme plek. Op dit moment heb ik nog een AFS Matchless van 1960(de groene) en een zelf bouw van 1963, met deze motorfiets lach ik om vele japanners met dezelfde cil. inhoud. Dezwarte fiets betreft een ABSAF G85CS, supersnel, geen olie lekken, alles keurig aangepast volgens de normen van deze tijd. Zie de plaatjes. Gr. Henk
PS kan de zwarte niet plaatsen, heb helaas te weinig comp. kennis





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.