1968, Engelse Amazon: doen of niet doen?

Lees meer
23-04-2013 23:44 #126459 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic 1968, Engelse Amazon: doen of niet doen?
He Koen, zo'n schoonvader willen we allemaal. Het is een win-win² hier kun je geen bult aan vallen en er zijn genoeg mensen op dit forum die je kunnen helpen als je ergens mee vast loopt.

Succes en welkom.

Grt, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-04-2013 23:50 #126461 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic 1968, Engelse Amazon: doen of niet doen?
Koen, als je goed naar de foto's kijkt dan heeft hij zelfs nog voor je gewassen :) . Gewoon doen, dan blijft hij ook nog in de familie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-04-2013 13:38 #126482 door Stapelbroek
Beantwoord door Stapelbroek in topic 1968, Engelse Amazon: doen of niet doen?
Dank voor alle (overwegend) positieve reacties! Dat geeft idd ook moed voor het geval ik straks met vragen zit! Ik had op dit forum een andere post gezien over een Amazon waar op het eerste gezicht niet al te veel mis mee was, maar de nieuwe eigenaar gewaarschuwd werd voor hoge kosten omdat de kenners een aantal roestproblemen aan zagen komen op basis van de foto's. Schijnbaar maakt deze Amazon een betere indruk! (..en hij is gratis, ook dat scheelt natuurlijk; plus het is de familie-erfenis op vier wielen..!). Niemand die een probleem ziet in de naad bij het portier aan de rechterkant?

Ik ga uitzoeken hoe importeren precies in zijn werk gaat (registreren, MOT-keuring omzetten naar onze APK - als dat kan, Nederlandse blauwe nummerplaten aanvragen - als het kan). Perro merkte op:"Hij kost je niets zolang je nog geen NL kenteken aanvraagt." Ik dacht eigenlijk dat ik er als in Nederland woonachtige niet in mocht rijden hier en eerst de bureaucratische molen door moest voordat ik legaal de weg op mag. Weet iemand hier toevallig meer van?

Nogmaals dank!
koen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-04-2013 13:52 #126483 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 1968, Engelse Amazon: doen of niet doen?
Mooi!
Zonder NL platen mag je inderdaad als Nederlander niet in een auto met buitenlands kenteken rijden.
Wel kun je voor 14 dagen een ontheffing aanvragen.
Zie mijn website over een auto invoeren uit Zweden . Stukje over "op kenteken oude eigenaar" is ook van toepassing op de UK.
Na die 14 dagen is het inderdaad een kwestie van naar de RDW gaan en invoeren.
Als je ze erom verzoekt zullen ze de MOT overnemen.
Omdat het een auto van voor 1976 is, krijgt hij inderdaad mooie blauwe platen.
Meer info op Nederlands kenteken aanvragen voor voertuig uit EU of EVA-land op de site van de RDW.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-04-2013 14:22 #126485 door Steven Bleeker
Beantwoord door Steven Bleeker in topic 1968, Engelse Amazon: doen of niet doen?
Is je schoonvader eerste eigenaar van de auto? Dat is ook bijzonder, dat hoor je niet vaak meer.
Ik ben ooit met 2 linker handen begonnen, inmiddels staan mijn handen meer naar rechts.

suc6

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-04-2013 13:04 #126542 door Pieter Elzendoorn
Beantwoord door Pieter Elzendoorn in topic 1968, Engelse Amazon: doen of niet doen?
Huh? Dus ik mag mijn (Belgische) auto niet uitlenen aan een Nederlandse vriend? Of hem laten rijden als ik bijvoorbeeld moe ben en dutje wil doen in de auto?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • luuk verburgh (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
25-04-2013 14:27 #126543 door luuk verburgh (GAST)
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic 1968, Engelse Amazon: doen of niet doen?
Ik rijd altijd trouwens graag in roestige Amazones (beetje ratlookers.. :lol: ) heeft ook met de prijs te maken die ik er voor betaal. Maar ik kan toch genieten van een mooie klassieker ( zo niet de mooiste). ma.w. ik maak mij nooit druk om verrotte spatbordranden of roestige deuren, zolang de bodem en techniek in orde zijn hoor je mij niet klagen ;)

groeten van mij en mijn volvo ('s)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-04-2013 14:38 #126544 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 1968, Engelse Amazon: doen of niet doen?

"Pieter Elzendoorn" schreef:
Huh? Dus ik mag mijn (Belgische) auto niet uitlenen aan een Nederlandse vriend? Of hem laten rijden als ik bijvoorbeeld moe ben en dutje wil doen in de auto?

Als die Nederlandse vriend die auto in Nederland structureel gaat gebruiken niet nee. De regel is bedoeld om BPM ontduiking tegen te gaan. Heel officieel moet je dus een ontheffing aanvragen, maar ik denk niet dat ze hem bekeuren als jij er als auto eigenaar naast zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Lodewijk van Donselaar
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
09-08-2013 12:33 #130688 door Lodewijk van Donselaar
Beantwoord door Lodewijk van Donselaar in topic 1968, Engelse Amazon: doen of niet doen?
Beste Koen,

Waarschijnlijk ben ik je schoonouders op de boot tegen gekomen, van harwich naar Hook.
De auto is inmiddels in Nederland??

Ik heb hem niet goed kunnen bekijken, maar van een afstand zag deze er goed uit.

Doe je schoonouders de hartelijk groeten!!

Veel plezier ermee.

Hartelijk groet,

Lodewijk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Koen Stapelbroek (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
16-10-2013 14:16 #133077 door Koen Stapelbroek (GAST)
Beantwoord door Koen Stapelbroek (GAST) in topic 1968, Engelse Amazon: doen of niet doen?
Beste Lodewijk,

Ik zie je boodschap (van augustus nb) nu pas. Inderdaad! De VKV leden spotten nieuwe klassieke Volvo's schijnbaar al voordat ze de grens over komen! Indrukwekkend! :D Mijn schoonouders waren ook al onder de indruk van dit wel heel erg actieve Nederlandse netwerk..

Ondertussen is de Engelse Amazon uit 1968 (B20A) helemaal ingeburgerd: legaal gemaakt bij de RDW, mooie donkerblauwe platen erop, getaxeerd via de VKV TC en netjes verzekerd. Wat blijkt uit de verschillende meningen die ik in de afgelopen maanden gretig opgedaan heb en waarmee ik als technische nitwit de staat van de auto probeer in te schatten is dat er flink wat roest zit, niet alleen aan de onderkant (doorgeroeste chassisbalkjes), maar ook bij de linkerdorpel, bumper en ook doordat regenwater de auto binnenlekt - via gaten onder de motorkap en niet goed sluitende rubbers op verschillende plekken. Kortom: nu ingrijpen en een logisch liefdevol onderhoudsplan maken of het is zeker te laat. Gelukkig zijn de berichten over motor, aandrijving etc wel goed en heb ik via via net een goede monteur en lasser in de buurt gevonden.

Misschien mag ik een naieve vraag stellen? Het luchtfilter dat op de SU zit (origineel zat er een Stromberg) is in belachelijk slechte staat. Kan iemand me vertellen welk type luchtfilter ik ter vervanging aan zou kunnen schaffen? O.b.v. de info op sites van de VKV onderdelenshop en diverse onderdelenaanbieders in den lande kom ik niet direct tot een conclusie. Zie ook de foto. Ik doe er ook een plaatje bij van het motorcompartiment voor wie geinteresseerd is in de motorindeling van een Britse Amazon met dubbele rembekrachtiger.

Hart groet,
Koen



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.