- Berichten: 1424
1968, Engelse Amazon: doen of niet doen?
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Succes en welkom.
Grt, Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1424

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Stapelbroek
- Nieuw lid
-
- Berichten: 2
Ik ga uitzoeken hoe importeren precies in zijn werk gaat (registreren, MOT-keuring omzetten naar onze APK - als dat kan, Nederlandse blauwe nummerplaten aanvragen - als het kan). Perro merkte op:"Hij kost je niets zolang je nog geen NL kenteken aanvraagt." Ik dacht eigenlijk dat ik er als in Nederland woonachtige niet in mocht rijden hier en eerst de bureaucratische molen door moest voordat ik legaal de weg op mag. Weet iemand hier toevallig meer van?
Nogmaals dank!
koen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Zonder NL platen mag je inderdaad als Nederlander niet in een auto met buitenlands kenteken rijden.
Wel kun je voor 14 dagen een ontheffing aanvragen.
Zie mijn website over een auto invoeren uit Zweden . Stukje over "op kenteken oude eigenaar" is ook van toepassing op de UK.
Na die 14 dagen is het inderdaad een kwestie van naar de RDW gaan en invoeren.
Als je ze erom verzoekt zullen ze de MOT overnemen.
Omdat het een auto van voor 1976 is, krijgt hij inderdaad mooie blauwe platen.
Meer info op Nederlands kenteken aanvragen voor voertuig uit EU of EVA-land op de site van de RDW.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven Bleeker
-
- Elite lid
-
- Berichten: 210
Ik ben ooit met 2 linker handen begonnen, inmiddels staan mijn handen meer naar rechts.
suc6
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Elzendoorn
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 363

groeten van mij en mijn volvo ('s)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Als die Nederlandse vriend die auto in Nederland structureel gaat gebruiken niet nee. De regel is bedoeld om BPM ontduiking tegen te gaan. Heel officieel moet je dus een ontheffing aanvragen, maar ik denk niet dat ze hem bekeuren als jij er als auto eigenaar naast zit."Pieter Elzendoorn" schreef:
Huh? Dus ik mag mijn (Belgische) auto niet uitlenen aan een Nederlandse vriend? Of hem laten rijden als ik bijvoorbeeld moe ben en dutje wil doen in de auto?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lodewijk van Donselaar
- Nieuw lid
-
- Berichten: 16
Waarschijnlijk ben ik je schoonouders op de boot tegen gekomen, van harwich naar Hook.
De auto is inmiddels in Nederland??
Ik heb hem niet goed kunnen bekijken, maar van een afstand zag deze er goed uit.
Doe je schoonouders de hartelijk groeten!!
Veel plezier ermee.
Hartelijk groet,
Lodewijk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Koen Stapelbroek (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 2
Ik zie je boodschap (van augustus nb) nu pas. Inderdaad! De VKV leden spotten nieuwe klassieke Volvo's schijnbaar al voordat ze de grens over komen! Indrukwekkend!

Ondertussen is de Engelse Amazon uit 1968 (B20A) helemaal ingeburgerd: legaal gemaakt bij de RDW, mooie donkerblauwe platen erop, getaxeerd via de VKV TC en netjes verzekerd. Wat blijkt uit de verschillende meningen die ik in de afgelopen maanden gretig opgedaan heb en waarmee ik als technische nitwit de staat van de auto probeer in te schatten is dat er flink wat roest zit, niet alleen aan de onderkant (doorgeroeste chassisbalkjes), maar ook bij de linkerdorpel, bumper en ook doordat regenwater de auto binnenlekt - via gaten onder de motorkap en niet goed sluitende rubbers op verschillende plekken. Kortom: nu ingrijpen en een logisch liefdevol onderhoudsplan maken of het is zeker te laat. Gelukkig zijn de berichten over motor, aandrijving etc wel goed en heb ik via via net een goede monteur en lasser in de buurt gevonden.
Misschien mag ik een naieve vraag stellen? Het luchtfilter dat op de SU zit (origineel zat er een Stromberg) is in belachelijk slechte staat. Kan iemand me vertellen welk type luchtfilter ik ter vervanging aan zou kunnen schaffen? O.b.v. de info op sites van de VKV onderdelenshop en diverse onderdelenaanbieders in den lande kom ik niet direct tot een conclusie. Zie ook de foto. Ik doe er ook een plaatje bij van het motorcompartiment voor wie geinteresseerd is in de motorindeling van een Britse Amazon met dubbele rembekrachtiger.
Hart groet,
Koen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.