1968, Engelse Amazon: doen of niet doen?

Lees meer
23-04-2013 13:26 #126424 door Stapelbroek
1968, Engelse Amazon: doen of niet doen? is gemaakt door Stapelbroek
Ik heb me net ingeschreven als gast en zou heel graag advies vragen aan mensen met getrainde ogen/ ervaring:

Mijn Engelse schoonvader biedt me zijn 1968 Amazon 131 gratis aan. 205,338 MIJL gereden. Rechtsgestuurd (!!). In de loop der jaren een hele lijst aan updates en regelmatig onderhoud gehad. Het probleem is roest. Om netjes door de jaarlijkse Britse APK te komen heeft de onderkant ditmaal werk nodig (t.w.v. 600 pond, dat wil mijn schoonvader regelen als afscheidscadeau aan zijn Amazon voor 45 jr trouwe dienst). Het chassis is ook hier en daar door roest aangetast, maar hoe serieus is dit? Als ik roestvorming wil beheersen en al het echte werk uit moet besteden, ga ik dan financieel leeglopen op deze auto, of is dat moeilijk te zeggen? Ik vind het geen bezwaar dat de auto rechtsgestuurd is, maar wil geen hoofdpijnproject importeren. Ik heb een paar foto's bijgevoegd die de kenners misschien een indruk geven.

Veel dank voor jullie ideeen!!
groet,
Koen





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-04-2013 13:31 #126425 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic 1968, Engelse Amazon: doen of niet doen?
Gratis?????? :o met een beetje Nederlands bloed hap je meteen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-04-2013 13:51 #126426 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 1968, Engelse Amazon: doen of niet doen?
Zo op het eerste gezicht ziet hij er aardig goed uit. De foto's laten echter belangrijke delen niet zien. Hoe zijn de wielranden en dorpels? Laswerk aan de bodem is nog wel te overzien. Met laswerk aan de body zit je meteen ook aan strakmaken en overspuiten vast. Het kan dus meevallen of tegenvallen. Heb je foto's van de roestschade?
Voordeel is wel dat als je hem gratis krijgt je al een mooie besparing te pakken hebt om te investeren in onderhoud.
Maar goed, misschien ook even afwachten wat de regeling voor wegenbelasting gaat doen hier in NL?
Hoe dan ook kan ik me voorstellen dat rondrijden in de auto die je schoonvader nieuw kost ook zo z'n waarde heeft, dus het niet puur een economische afweging is. Mocht dat het wel zijn, kun je over het algemeen beter een auto kopen die in goede staat is dan er een op laten knappen, zeker met de huidige markt en zeker met een rechtsgestuurde auto.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-04-2013 14:24 #126430 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic 1968, Engelse Amazon: doen of niet doen?
Ik zou hem ook aanpakken en dan in Nederland een sloopje kopen (komen er genoeg als de wegenbelasting weer terugkomt) van twee een maken en gelijk links sturen.
Je krijgt er altijd meer voor als je voor de sloop hebt betaald en misschien krijg je een sloopje wel voor niets.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-04-2013 17:17 #126433 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic 1968, Engelse Amazon: doen of niet doen?
Vraagje :?:

Hoe is de markt in Engeland.
hier in Nederland ligt de markt vrijwel plat, prijzen zijn gedaald en inderdaad, als er straks weer belasting betaald moet worden komt er een hoop los.
van 2 1 auto maken is een optie, je kunt ook de onderdelen verkopen als de roest tegenvalt.
echter waarschijnlijk brengt hij in Engeland meer op..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-04-2013 19:30 #126437 door Perro
Beantwoord door Perro in topic 1968, Engelse Amazon: doen of niet doen?
Koen, NIET doen. Krijg je hoofdpijn van en dan ook nog stuur rechts, wordt niks man. Als je uit fatsoen het aanbod van je schoonvader niet af kan slaan neem het dan maar aan. Je stuurt mij een pb en ik neem de zware last dan ook weer gratis van je over. Soort win-win situatie snap je.
;) :lol: :lol: :lol:



Natuurlijk neem je de auto van je schoonvader in ontvangst. Zet hem in je garage, ga er 's avonds na het eten gewoon eens een uurtje in zitten mijmeren en de plannen voor het in orde maken komen vanzelf. Smeer het desnoods uit over een langere periode. Hij kost je niets zolang je nog geen NL kenteken aanvraagt. Kun je de ontwikkelingen afwachten, maar beter nog gaan genieten van een in NL bijzondere rechtsgestuurde Amazon. Ik zeg doen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-04-2013 20:32 #126443 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic 1968, Engelse Amazon: doen of niet doen?
Ik denk dat er niet goed gelezen wordt.
Ik lees toch duidelijk: heeft de onderkant ditmaal werk nodig (t.w.v. 600 pond, dat wil mijn schoonvader regelen als afscheidscadeau aan zijn Amazon voor 45 jr trouwe dienst).
Koen, wat voor service en garantie wil je nog meer? Volgens mij krijg jij een heel mooie Amazon zo maar kado! :shock:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-04-2013 21:18 #126448 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic 1968, Engelse Amazon: doen of niet doen?
zo op 't oog ziet-ie er prima uit, als het plaatwerk echt slecht zou zijn dan zou je dat goed zien bij deze kleur auto!
er wel even van uitgaande dat je schoonpa je recente foto's heeft gestuurd ;)

de bodem heeft aandacht nodig maar dat wordt ook nog voor je geregeld!

hij is gratis, dus DOEN! ook al ligt de oldtimermarkt hier dan misschien op z'n r..t, gratis in deze staat zijn ze nog steeds niet. en ook uit emotioneel-historisch oogpunt zou ik dit aanbod van je schoonvader nooit afslaan. ik wou dat ik zo'n schoonvader had! :D

welkom in Volvo-land! :mrgreen:

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-04-2013 21:25 #126450 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic 1968, Engelse Amazon: doen of niet doen?
Ha Koen, zelfs het kenteken zegt al Koen, Ja , Toedan ,, ;) Lekker flauw..

De emotie is het al waard, en daarnaast lijkt het me een bijzondere kleurenkombinatie, zeker als de binnenbekleding nog netjes is. Altijd doen!

Groeten,
Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-04-2013 22:53 #126456 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic 1968, Engelse Amazon: doen of niet doen?
T is een late 68-er lijkt me, dus de meest "moderne" versie met waarschijnlijk een 2 liter blok, rembekrachtiger en dubbel gescheiden remsysteem. Zou voor mij nóg een goede reden zijn om dit aanbod met beide handen aan te pakken :mrgreen:

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.