even voorstellen

Lees meer
30-12-2011 13:24 #109239 door Erik Moser
Beantwoord door Erik Moser in topic even voorstellen
Hallo Ton,

Welkom op het Forum en gefeliciteerd met je keuze voor een 144. Met een 144 kan je nog best meekomen in het huidige verkeer, zeker als er een B20 in de motorbaai ligt, hoewel een B18 er niet veel voor onderdoet. Het zijn iig. geen stoplichtsprinters, eerder heerlijke 'onthaast' machines.
Het zal alleen denk ik wel lastig worden om voor € 2.000,00 een redelijk roestvrij exemplaar te vinden waar je zorgeloos mee kunt rijden. 'k zou iig. niet over 1 nacht ijs gaan. Er zijn door de jaren heen wat veranderingen geweest aan het uiterlijk (en innerlijk) van de 144, die ik je d.m.v. foto's laten zien. De 144's op onderstaande foto's zijn zoveel mogelijk origineel qua uiterlijk, behalve de groene '73 er (mijn eigen 144) die voordeuren van een later jaar heeft.

Succes met je zoektocht !

Groet,
Erik

De 144 in de 1e uitvoering vanaf 1966:


Model 1971, dus al met de nieuwe grille, nog met de lange pook en de opliggende deurgrepen:


Model 1972, met dezelfde grille als model '71, maar met de korte pook en kleine middelconsole, 'vlinderstuur' en de vlakke deurgrepen:


Model 1973, met een nieuwe grille, grote richtingaanwijzers en andere achterlcihten. Tevens met een nieuw dashboard. Deze auto is voorzien van my'74 voordeuren en een lederen interieur van een 244 GL:


Model 1974, met de dikke bumpers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-12-2011 16:47 #109241 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic even voorstellen

Bijlage niet gevonden


Deze ontbrak nog in het rijtje, een originele GT uit Zwitserland, van '70 met standaard B20B/ M41/OD, Krohn Prinz brede velgen, opendak en leer interieur. Nooit (bij mijn weten) in NL geleverd. Geassambleerd in Bern CH, voor de kritiche Zwitserse en Italiaanse markt
Is inderdaad een heerlijke wagen om in het hedentendaasgse verkeer mee te kunnen komen, voor rijcomfort van nu, moet je wel het e.e.a. aanpassen.
Isolatie van de motorkap, de tunnel, de paravan, de bodem (met antidreun en/of betumen en deuren scheelt al enorm.
Wat Erik bijna terloops aanstipt is wellicht de beste tip: vervang de tochtraampjes van de voorportieren, door een 240 model met electrische raambediening. Dit geeft aanmerkelijk minder windgeruis en geeft een accessoire waar je mee thuis kunt komen

Bijlage niet gevonden



Prettige jaarwisseling




Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-12-2011 19:28 #109242 door Erik Moser
Beantwoord door Erik Moser in topic even voorstellen
@Ed, wat is dat toch een mooie auto die 144 GT van jou. Echt een genot om naar te kijken. De grijze lak met dat rode leder, is een super combinatie, heel fraai.

Bij mijn 144 heb ik later nog spiegels gemonteerd van een 240, die van binnenuit handmatig bedienbaar zijn. Je kan, als je toch zover gaat, natuurlijk ook electrisch bedienbare spiegels van een 240 monteren. Dat is helemaal luxe. Overigens had ik niet slechts het tochtraampje laten vervallen, maar compleet andere deuren geplaatst. Je moet, als je deuren van een 240 gebruikt wel uitkijken met de deurvangers, die zijn anders. Een constructie die deel uitmaakt van het scharnier in plaats van een 'staaf' aan de A-stijl.

Eenieder een veilige jaarwisseling en een voorspoedig 2012 toegewenst.

Vr.groet,
Erik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.