- Berichten: 4
even voorstellen
- Ton Penders
- Offline
- Nieuw lid
Ik ben Ton, 21 jaar en student. Mijn eerste auto was een geweldige Mini Cooper S Classic uit 1997. Op het gebied van wegligging kan het niet beter, op het gebied van comfort niet slechter. Deze auto heb ik helaas moeten verkopen omdat het onderhoud zelf niet te doen was, onder andere doordat de auto een MPI was en dus veel gezeur met elektronica en omdat je gewoon geen ruimte had onder de motorkap.
Na een jaar autoloos te zijn geweest begint het weer erg te kriebelen. Er moet dus een nieuwe auto komen. Ik ben dan ook aan het sparen voor een 144 uit de jaren 60 met lpg. Omdat deze een prachtig interieur heeft en de techniek redelijk simpel is, zeker vergeleken met de mini.
Ik zal dus de komende tijd veel vragen stellen over 144 'tjes.
groetjes,
Ton
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Zeker als je een van de latere neemt met een B20.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
De 140 was mijn eerste eigen auto (in 1979) en is altijd een favoriet gebleven.
Ik heb er ook nu nog een. Denk erom dat de eerste bouwjaren nog erg dicht tegen de Amazon aanzaten: de latere zijn sneller, stiller en comfortabeler. Tot en met bouwjaar 1972 heb je de lintteller en smalle bumpers, de 1973 heeft de plastic grille en "modern" dashboard en de 1974 zit al erg dicht op de 240.
Welke je ook kiest: het plaatwerk kost veel meer om goed te krijgen dan de techniek, dus koop een harde, dan heb je er veel plezier van.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Nog de smalle bumpers, wel het nieuwe dashboard.
Ik vind alleen de oude grille en knipperlichten mooier.
Zou dat nog om te bouwen zijn? Wordt vast niet heel mooi....
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ton Penders
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
De lange pook is inderdaad ook een plus voor het oudere type.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ton Penders
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Al de korte pook, maar nog het mooie oude dashboard en de unieke grille die alleen van Modeljaar 1972 is...
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Afwezig
- Platinum-lid
Ik begon met 2300 euro en ben een toitaal restauratie verder...Mijn '71 144-S is nog uitgedost met originele front en lintdash, binnen kort (spul ligt al klaar) een GT front en een rally dash, met die ronde klokken.
Vindt die ronde klokken veel mooier passen in het interieur, met ook een rond klok boven in het tunnelbakje en twee extra ronde mistlampen, past gewoon bij elkaar.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Martin van Limbeek (GAST)
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 46
Het is maar wat je zelf wil en acceptabel vindt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.