Even voorstellen!

Lees meer
20-07-2011 14:13 #104810 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Even voorstellen!
ik heb met beide nooit echt last gehad, maar versleten zijn alle types beroerd natuurlijk. Het voordeel van de SU is o.a. dat die geen membraan heeft dat kan scheuren...

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-08-2011 21:55 #105077 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Even voorstellen!

"Tom Steverink" schreef:
ik heb met beide nooit echt last gehad, maar versleten zijn alle types beroerd natuurlijk. Het voordeel van de SU is o.a. dat die geen membraan heeft dat kan scheuren...


Ik had van een monteur met ruim 30jaar ervaring begrepen dat door het ontbreken van een rubberen membraan ze minder goed hun vacuum vast kunnen houden. Kan natuurlijk zijn dat dit effect vooral bij langdurig volgas ontstaat..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
01-08-2011 22:11 #105078 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic Even voorstellen!
Langere tijd volgas heeft volgens mij geen invloed: het vacuum wordt vanuit de motor behouden, niet vanuit de 'koepel'. Dus het kan wel zo zijn dat er een klein lek is, maar dat zorgt niet voor inzakken na een bepaalde tijd, hooguit voor minder ver omhoog trekken.

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-08-2011 01:23 #105083 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Even voorstellen!
Hoi Maickel, SU's zijn prima carbs, prachtige diepe brom bij optrekken, heb er meerdere gehad. Ook op mijn 1e Amazon een 122-S van '67 met B18D motor. Als je moeite hebt ze af te stellen is de centrale as uitgesleten en zuigen ze valse lucht.
Dan moet je echt ze laten reviseren, moeten nieuwe bussen in, dure grap. GCCP in Gramsbergen is een goed maar duur adres.
Als je er lagertjes in laat zetten dan heb je ze voor de rest van je leven, maar ook een extra krantenwijk lopen voor de kosten.
Op je '67 horen natuurlijk dubbele SU's, In Amsterdam heb je Hans Berlé, dacht van Slingelandstraat, die kan je vragen ze te beoordelen en een advies te geven.
Dubbele Strombergs zijn ook prima, heb zelfs 3 Strombergs op mijn 164 gehad, weinig meer dan mebraan en naalden wisselen (door LPG stroom) gaan lang mee.
Is een latere generatie carburateur, inderdaad wat effectiever, revisie setjes goed verkrijgbaar en prima zelf te doen.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
02-08-2011 10:43 #105085 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic Even voorstellen!
Kleine correctie en aanvulling voor het bericht van Ed:

GCCP = BCCP (en inderdaad (te) duur).

Heb een tijdje geleden wat rondgekeken voor revisiebedrijfjes voor de gasklepas van SU's en ben tot de conclusie gekomen dat mijn set naar Ben Flierman van Tinustechniek gaat als ik het geld ervoor bij elkaar heb gespaard.

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-08-2011 16:05 #105433 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Even voorstellen!
Of bedoel je Funs Schuurmans?

Ter info: sinds kort is TinusTechniek overgenomen door Funs, las ik vandaag op www.tinustechniek.nl :geek:

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-08-2011 23:01 #105438 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Even voorstellen!
Dan moet je ook even op www.tinustuning.nl/ kijken!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-09-2011 11:50 #105892 door Maickel van Rossum
Beantwoord door Maickel van Rossum in topic Even voorstellen!
Ik heb inmiddels als echte "Beun" de choke een klein beetje uitgetrokken, dan is er niks aan de hand en loopt hij super netjes en ook niet eens zo hoog stationair.

Zal bij mij dus wel een kwestie van een laag stationair toerental zijn en dus afstelling carbs.

Maar het geheel na laten kijken is natuurlijk nooit verkeerd. Ik zal dat adresje in Amsterdam eens opzoeken nadat ik het nieuwe remprobleem wat ik heb heb opgelost.

Groeten,
Maickel van Rossum
Amazon Combi 122s [1967] "Flip"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-09-2011 13:20 #105893 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Even voorstellen!
ik heb onlangs SU's laten reviseren door Ben Flierman en ben dik tevreden over zijn geleverde arbeid.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-09-2011 13:53 #105894 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Even voorstellen!
Als je de choke een klein beetje uittrekt, doe je helemaal niets anders dan alleen het toerental verhogen.
Aan het mengsel verandert dus niets....
Dan kun je beter de aanslagschroeven op de carburateurs even bijstellen!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.