Schuurvondst Amazon 133GT 1969

Lees meer
08-06-2011 08:06 #103626 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Schuurvondst Amazon 133GT 1969
Klasse, mooi! Alleen die buitenspiegels, wie verzint zoiets??

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-06-2011 08:17 #103627 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Schuurvondst Amazon 133GT 1969
Leuk, Arjan, mooi dat je besloten hebt om hem op te halen!! Succes en veel plezier gewenst.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-06-2011 10:22 #103635 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Schuurvondst Amazon 133GT 1969
Mocht je besluiten hem te slopen heb ik wel interesse in de motor, B20 right?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-06-2011 11:06 #103637 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Schuurvondst Amazon 133GT 1969

"Boele Braaksma" schreef:
Mocht je besluiten hem te slopen heb ik wel interesse in de motor, B20 right?

Ja, is een B20B zelfs.

Maar is mijn B20 onderblok eventueel wat voor je?
Is hier al besproken (topic staat blok beoordelen ) en nu ook op marktplaats .
Helaas geen 8-gats krukas.
Mag (voor jou) voor weinig weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-06-2011 11:54 #103640 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Schuurvondst Amazon 133GT 1969

"Lars Rengersen" schreef:

"Boele Braaksma" schreef:
Mocht je besluiten hem te slopen heb ik wel interesse in de motor, B20 right?

Ja, is een B20B zelfs.

Maar is mijn B20 onderblok eventueel wat voor je?
Is hier al besproken (topic staat blok beoordelen) en nu ook op marktplaats .
Helaas geen 8-gats krukas.
Mag voor weinig weg.


Had hem zien staan ja, zoek alleen een compleet blok. Hebben volgens mij geen koppen meer liggen. (zonde dat ik vorig jaar twee complete B20E's voor 150 pst verkocht heb:( )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
08-06-2011 12:24 #103643 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic Schuurvondst Amazon 133GT 1969

"Boele Braaksma" schreef:
Mocht je besluiten hem te slopen heb ik wel interesse in de motor, B20 right?

Zoals ik het nu kan beoordelen is de Amazon een restauratie waard, even afwachten wat de staat van de bodem is...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-06-2011 12:28 #103646 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Schuurvondst Amazon 133GT 1969
Als het een echte GT is, is het ook wat langer de moeite waard.....

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
08-06-2011 21:59 #103662 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic Schuurvondst Amazon 133GT 1969
Het is niet een echte 123GT, meer z'n kleine zusje :mrgreen:

Ik heb de kokosmatten en de rubber (vergane) vloerbedekking verwijderd, Z.G.A.N. een paar gaten ter hoogt van de A stijl.
De platen die voor de A stijl zitten zijn goed, alleen twee roestplekjes bij de aansluiting met de A stijl.

Het hemeltje is helemaal strak, alleen vies, waarschijnlijk van het

Ik zal morgen wat foto's maken van de binnenkant...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
14-06-2011 00:40 #103787 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic Schuurvondst Amazon 133GT 1969

"Arjan Vrielink" schreef:
De platen die voor de A stijl zitten zijn goed, alleen twee roestplekjes bij de aansluiting met de A stijl

Iets te voorbarig, er zitten een paar gaten in de vloer.




De motor draait rond als ik er een steeksleutel opzet, olie zit er nog genoeg in, van de week gaat hij op de brug om de rest van de onderkant te inspecteren en een poging wagen om de motor te starten.... Moet ik nog ergens rekening mee houden of doen voordat ik er stroom op zet? de motor heeft tenslotte 20 jaar niet gedraaid!

O ja... een kleine bijkomstigheid, ik heb er geen sleutels bij, die zijn in de loop van de tijd kwijtgeraakt.
Is er een manier om sleutels te laten maken voor de sloten?
Anders moet ik het maar op de manier doen zoals ze het ook in de film doen :mrgreen:



Het GT stuur had een paar barstjes aan de naaf, en in het verleden is er een bout te diep in een draadgat gedraaid waar de stuurtrekker op gaat :evil: dus een stukje uit het alu huis gebroken, gelukkig geen gevolgen voor de sterkte van het stuur.

Helaas heeft de claxon dop een paar kleine barstjes, wie hier een oplossing voor heeft mag het zeggen.


Als je goed kijkt zie je de reparatie van een barstje


Hier zie je de reparatie van de naaf waar het alu stukje uitgebroken was.


Gerestaureerd stuur, zgan :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-06-2011 11:15 #103790 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Schuurvondst Amazon 133GT 1969
Starten zoals in de film gaat niet zo makkelijk: als je geen sleutel hebt en dus het contact niet kunt draaien, zal er geen spanning op de bobine komen te staan (want de bobine wordt via het contactslot door de pantserkabel gevoed)

Starten zonder sleutel gaat het makkelijkst met een losse standaardbobine die je bijv. rechtstreeks op de accu aansluit. De auto op contact zetten is geen probleem.

Nog een tip: laat de motor eerst even zonder bougies ronddraaien op de startmotor. Dan wordt de olie + het water vast rondgepompt zonder dat je meteen de accu leegtrekt.

(en als ik jou was sowieso eerst olie + koelwater verversen en nieuw oliefilter erop zetten)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.