Weer dat amp lampje

  • Wim Vlasblom (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-05-2008 16:53 #89122 door Wim Vlasblom (GAST)
Beantwoord door Wim Vlasblom (GAST) in topic Weer dat amp lampje
<p>Bedankt voor het meedenken,</p><p>De nieuwe dynamo die ik heb is gekocht bij TONCAR in berkel en rodenrijs</p><p>Er staat geen merk op en de 3 electrische aansluitingen die hij heeft hebben geen lettercodering.</p><p>Mij is bij aankoop verteld dat er na het verwijderen van de oude spanningsregelaar 2 draden overblijven die ik moet gebruiken.dit klopt uiteraard.</p><p>De 2 aansluitingen op de dynamo die ik moest gebruiken zijn aangewezen door de leverancier.</p><p>De b+ is goed te herkennen door zijn dikkere draadeind en is aangesloten met de dikke rode draad rechtstreeks naar de accu.</p><p>De draad naar het lampje had ik aangesl;oten op het aangewezen draadeinde(hier zat reeds een moertje op.De dynamo wilde toen niet bijladen.</p><p>De dynamo weer uitgebouwd en de aanluitingen met multimeter doorgemeten.Nu bleek dat de aangewezen aansluiting voor de dunne rode draad(naar lampje)gewoon aan de massa lag(lees huis van Dynamo)</p><p>Vervolgens de dynamo weer ingebouwd en toen de enig overgebleven aansluiting gebruikt voor de dunne draad.</p><p>De dynamo laadde vervolgens prima bij ,dit is ook door een anwb wegenwacht doorgemeten en de waarde,s waren op zijn meter perfect. </p><p>Echter het lampje brandt dus nog steeds .Ik heb zelfs het dashboard klokkenspel uitgebouwd en zoveel als in mijn vermogen lag doorgemeten.</p><p>wat betreft de vraag van Han: ik heb gemeten met multimeter tussen de aansluiting waar de dunne rode nu op zit en de massa van de accu en dit gaf de waarde van 6.8 volt.</p><p>Ik denk nu dat misschien door het eerst verkeerd aansluiten de dynamo misschien schade heeft opgelopen.</p><p>Ik heb as dinsdag 20 mei bij toncar een afspraak alwaar men mijn inbouw werk gaat controleren.</p><p>groeten van Wim</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Wim Vlasblom (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-05-2008 13:32 #89121 door Wim Vlasblom (GAST)
Beantwoord door Wim Vlasblom (GAST) in topic Weer dat amp lampje
<p>Probleem opgelost,</p><p>Zoals gezegd vandaag bij de leverancier geweest.De chef werkplaats heeft alles door gemeten en kon eerst geen fout vinden.Accu laadde prima bij.</p><p>Na het nodige zoekwerk bleek de rode draad voor het amp lampje toch op de verkeerde aansluiting te zitten.</p><p>De eerste aansluiting die mij door de leverancier bij aankoop van de dynamo was aangewezen bleek massa te zijn.Ik heb toen de ernaast gelegen aansluiting gebruikt en hier functioneerde de dynamo goed op maar amp lampje bleef branden.Deze aansluiting gaf een meting van 6.8 volt.Zie eerdere opmerkingen hierover.</p><p>Achteraf bleek dat ik een andere enigzins verdekt opgestelde aansluiting moest gebruiken .In plaats van een oogklemmetje een schuif klemmetje op de dunne draad aangeknepen en alles werkt perfect.</p><p>Ik heb mij door het verkeerde advies blindgestaart op de bewuste aansluiting en niet verder gekeken dan de neus lang was,stom natuurlijk,ook het niet anwezig zijn van de aanduiding B+ en D+op de kap van de dynamo heft mij op het verkeerde been gezet.</p><p>De wekplaats chef dacht desgevraagd dat de door mij gebruikte aansluiting misschien bedoeld zou kunnen zijn voor een toerenteller maar dit wist hij niet zeker.</p><p>groeten van Wim.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.