Volvo polar 1993 start soms niet
- Reinier Verbeek
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
18-06-2026 21:07 #1481119
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Volvo polar 1993 start soms niet
Als de stratmotor echt klikt, is het zeker niet het contactslot (heel moeilijk bij te komen) en zelfs niet het kleine stekkertje op de startmotor. Bij mij was het allebei wel, maar dan klikt de startmotor niet. Wat jij beschrijft is inderdaad een vettige of kapotgaande startmotor, die soms niet genoeg kracht kan leveren om door het vet of de lamlendigheid het startmotorrondsel in de starterkrans te trekken. Of een helemaal versleten startmotor die soms wel en soms geen kontakt op de schakeling naar de accu maakt. Ik zou zeker schoonmaken met de startmotor uit de auto en als je dat te veel gepruts vindt, zeker vervangen.
Als hij niet de starterkrans uitduwt maakt hij intern ook geen kontakt om de startmotor aan de accu te koppelen en te laten draaien.
Als hij echter niet tikt, dan is het de stuurstroom naar de startmotor, het kleine stekkertje tussen de twee polen en het contactslot zelf en de eventuele startblokkering op de ring bij het kontaktslot, of de schakelaar bij de automaatpook, die zorgt dat je niet in D kan starten, etc.. Ik heb dat een paar keer gehad en alles goed schoongemaakt iedere keer. Ik doe tegenwoordig de LED-verlichting uit en de radio uit, voor het afzetten van de motor. Beide hebben grote aanloopspanning en een aanloopspanning die er niet loopt, kan ook geen corrosie in het startslot veroorzaken. Of het helpt weet ik niet, maar de startmotor start tegenwoordig weer altijd.
Succes
Als hij niet de starterkrans uitduwt maakt hij intern ook geen kontakt om de startmotor aan de accu te koppelen en te laten draaien.
Als hij echter niet tikt, dan is het de stuurstroom naar de startmotor, het kleine stekkertje tussen de twee polen en het contactslot zelf en de eventuele startblokkering op de ring bij het kontaktslot, of de schakelaar bij de automaatpook, die zorgt dat je niet in D kan starten, etc.. Ik heb dat een paar keer gehad en alles goed schoongemaakt iedere keer. Ik doe tegenwoordig de LED-verlichting uit en de radio uit, voor het afzetten van de motor. Beide hebben grote aanloopspanning en een aanloopspanning die er niet loopt, kan ook geen corrosie in het startslot veroorzaken. Of het helpt weet ik niet, maar de startmotor start tegenwoordig weer altijd.
Succes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J.M. Scholten
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-06-2026 22:22 #1481129
door J.M. Scholten
Beantwoord door J.M. Scholten in topic Volvo polar 1993 start soms niet
Ik heb vandaag de aansluitingen op de startmotor gecontroleerd en schoon gemaakt. Deze aansluitingen waren enigszins gecorrodeerd.
Hopelijk komt dit af en toe probleem van niet willen starten niet meer voor. Afwachten maar.
Iedereen bedankt voor het mee denken.
Groeten hans.
Hopelijk komt dit af en toe probleem van niet willen starten niet meer voor. Afwachten maar.
Iedereen bedankt voor het mee denken.
Groeten hans.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.