123ignition

  • 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-06-2009 22:32 #92321 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic 123ignition
<p>uit eerdere topics blijkt dat de C-nokkenas inderdaad de "standaard" is voor een B20B.</p>

Groet, Hans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Sven Hakbijl (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-06-2009 19:19 #92320 door Sven Hakbijl (GAST)
Beantwoord door Sven Hakbijl (GAST) in topic 123ignition
Dan zou voor jou de instelling no. 7 volgens de tabel van 123 moeten zijn, toch?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Charles Zondag (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2009 22:07 #92319 door Charles Zondag (GAST)
Beantwoord door Charles Zondag (GAST) in topic 123ignition
Heeft iemand een grafiek van de originele ontstekingscurve van een B18A? Tevens de vraag of iemand de curves heeft van de 123. Bij mijn oude ontsteking (mechanisch) begon de auto bij 120 km/h altijd lekker te lopen. Na 140 vlakte dat weer snel af. Ik wil eens zien hoe dat in die curves is. 123 nu ingesteld op B18a (standaard nokkenas), maar auto maakt veel herrie en kwam met moeite boven de 120. Met iets meer vervroeging en 98 benzine gaat het beter, maar niet zoals vanouds. Loopt wel zuinig, 1 op 12.5.Ben benieuwd of iemand iets weet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-09-2009 14:54 #92318 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic 123ignition
<p>never change a winning team... ;-)</p><p>als je blok net zo versleten is (begrijp me niet verkeerd, misschien is "ingelopen" een betere keuze) als je oude ontsteking, dan vormden ze tezamen misschien wel een heel goed geheel.</p><p>wel vervelend als je investeert in een 123, en je hebt dan niet het gewenste resultaat. </p><p>de ontstekingscurve van de 123 zal vast wel kloppen! staat het minuscule instelschroefje echt goed; misschien even opnieuw instellen?!?</p><p>je zou natuurlijk ook nog de pech kunnen hebben dat er werkelijk een foutje in de 123 zit; zou je eigelijk eens moeten kunnen testen met een andere.</p>

Groet, Hans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD