- Berichten: 302
123ignition
- Jan Oudijk
- Elite lid
-
Minder
Meer
15-06-2009 15:46 #49655
door Jan Oudijk
123ignition is gemaakt door Jan Oudijk
Ik heb een b18A nu uitgerust met een 2traps weber op lpg en een spagettie spruitstuk.Dit geheel draait lekker ook op benzine.Nu heb ik een 123 ignition aangeschaft met een andere bobine. Mijn vraag is nu welke vervroegings kromme moet ik kiezen? Heeft iemand hier ervaring mee ? Alvast bedankt voor de reacties Gr Jan Oudijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15-06-2009 19:50 #92330
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic 123ignition
Door een andere carburateur en/of spruitstuk verandert de vervroegingskarakteristiek van de motor niet, dus gewoon de instelling voor de B18A kiezen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Oudijk
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 302
15-06-2009 20:28 #92329
door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic 123ignition
Bedankt voor de snelle reactie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
17-06-2009 22:09 #92328
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic 123ignition
Je kunt meerdere proberen, kun je eenvoudig eentje vooruit draaien en kijken waar de wagen het fijnst op rijdt. Verder eens met Gert
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1950
22-06-2009 21:30 #92327
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic 123ignition
blijft jammer dat je de hele onsteking eruit moet halen om een andere karakteristiek te kiezen; zou mooier zijn als deze instelling zich gewoon onder de verdeelkap zou bevinden! ik heb een B20B met Weber, en vraag me ook nog af ik nu wel met de optimale karakteristiek rij (7).
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Sven Hakbijl (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
- Berichten: 271
22-06-2009 22:41 #92326
door Sven Hakbijl (GAST)
Beantwoord door Sven Hakbijl (GAST) in topic 123ignition
Beste Hans
Zoals Gert al schreef: Door een andere carburateur en spruitstuk of zelfs een andere uitlaat zal de vervroegingskarakteristiek niet gewijzigd hoeven worden. Slechts door een andere nokkenas zou je een andere timing krijgen. De nokkenas bepaald tenslotte het moment van openen en sluiten van de kleppen en het daarmee samenhangende meest gunstige moment van ontsteken. Dus als jij met een B20B rijdt met een standaard nokkenas voor de B, dan kun je er gerust vanuit gaan dat je vervroeging zo goed staat.
Als je toch meer wilt, zou je nog kunnen proberen de ontsteking een paar graadjes vroeger te zetten en alleen maar super 98 tanken.
Groet, Sven
Zoals Gert al schreef: Door een andere carburateur en spruitstuk of zelfs een andere uitlaat zal de vervroegingskarakteristiek niet gewijzigd hoeven worden. Slechts door een andere nokkenas zou je een andere timing krijgen. De nokkenas bepaald tenslotte het moment van openen en sluiten van de kleppen en het daarmee samenhangende meest gunstige moment van ontsteken. Dus als jij met een B20B rijdt met een standaard nokkenas voor de B, dan kun je er gerust vanuit gaan dat je vervroeging zo goed staat.
Als je toch meer wilt, zou je nog kunnen proberen de ontsteking een paar graadjes vroeger te zetten en alleen maar super 98 tanken.
Groet, Sven
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1950
23-06-2009 17:21 #92325
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic 123ignition
er zit een C-nokkenas in; is dat standaard voor een B20B?
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willy Beer
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 266
23-06-2009 17:24 #92324
door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic 123ignition
Tja, ik weet ook niet of hij bij mij op de beste curve staat (curve9) met 12° vaste voorontsteking. Het is een B20E met een k-nokkenas. En het verschil tussen de verschillende curves vind ik ook niet zo voelbaar...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1146
24-06-2009 12:38 #92323
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic 123ignition
<p>het lijkt mij ook dat de nokkenas de curve bepaald , met de verschillende snellere nokkenassen heb ik altijd gekozen tussen de curven 9, A, B.</p><p>curve 9 en A voor de B20E met K as of TT5/TT3 , nu met de TT3 curve B geoptimaliseerd voor ron 95 en lpg.</p><p>deze curven zijn B20E curven , curven voor het snelste/sterkste B20 blok ooit gemaakt.</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Sven Hakbijl (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
- Berichten: 271
24-06-2009 22:12 #92322
door Sven Hakbijl (GAST)
Beantwoord door Sven Hakbijl (GAST) in topic 123ignition
@ Hans
Ik weet niet of de C de standaard is. Maar op het forum is een paar keer een opsomming van alle gebruikte nokkenassen en hun specificaties gegeven. Met de zoekfunctie zou je die moeten kunnen terugvinden.
Succes, Sven.
Ik weet niet of de C de standaard is. Maar op het forum is een paar keer een opsomming van alle gebruikte nokkenassen en hun specificaties gegeven. Met de zoekfunctie zou je die moeten kunnen terugvinden.
Succes, Sven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





