probleem met Volvo radio aansluiting

Lees meer
02-03-2024 16:54 - 03-03-2024 09:53 #1044237 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic probleem met Volvo radio aansluiting
Vandaag op de sleuteldag vd VKV bij Broekhuis Harderwijk is het gelukt de Volvo radio-cassette aan de praat te krijgen. Met grote dank aan Bart (en zijn multimeter) en het goed aansluiten van een massa kabeltje deed de radio het !
Het cassettedeck draait en spoelde wel, maar de tapes gaven alleen geruis, wellicht een keer de magneetkoppen reinigen.
Naast een deukvrije motorkap (de uitdeuker heeft goed werk geleverd), een goed afgestelde carburateur kon ik op de terugweg genieten van diverse zenders via analoge FM-radio.
Een vruchtbare dag!
groet,
Pascal

   
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
02-03-2024 20:34 #1044238 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic probleem met Volvo radio aansluiting
Fijn dat ie t is liven doen, pascal!
Was een leuk stukje puzzelen, losliggend maasa-oog had ik ook niet te voren  bedacht...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-03-2024 15:36 #1044242 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic probleem met Volvo radio aansluiting
      Vandaag geprobeerd het cassette deck weer spelend te krijgen, door de koppen te reinigen.
Er kwam wel vuil vanaf en de cassette draait prima: ook voor- en achteruit spoelen werkt.
Helaas nog geen muziek van tape, wel meer geluid dan voorheen een beetje alsof de tape te langzaam loopt. Ik heb hem weer dichtgeschroefd ( het is trouwens een radio-cassette speler vh merk Mitsubishi). Misschien laat ik er ooit een deskundige naar kijken, voorlopig alleen genieten van radio FM in stereo.
 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
03-03-2024 20:04 #1044246 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic probleem met Volvo radio aansluiting
Ter info, gisteren ook aan Pascal getoond:

Zelf maak ik mijn eigen FM met Spotify of andere audio-app via bluetooth van mijn telefoon.
Dat doe ik met dit dingetje: 
www.bol.com/nl/nl/p/roidmi-3s-fm-transmi...rt/9200000081336469/
Om dat ding weer buiten beeld weg te werken gebruik ik deze:
www.action.com/nl-nl/p/3001713/dunlop-dubbele-auto-stekkerdoos/
Hiervan de stekker afgeknipt en met platte stekkertjes aangesloten aan de achterzijde van de sigarettenaansteker. Kastje ligt dan achter/onder dashboard matten en met een USB kabel eraan heb ik dan ook alleen een snoer voor laden telefoon in het zicht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.