- Berichten: 126
aansluiting claxon in stuur
- Lo Bouwens
- Offline
- Expert lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Renny Verwer
- Afwezig
- Elite-lid
De kabel steek je compleet in de stuurbuis, er moet niets door nr. 26
Als de daarna het stuurwiel monteert kun je daarna bij montage van de claxonring nr 34 met 38 door het gat in nr. 26 doen.
Eigenlijk precies zoals het op de onderdelentekening staat.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lo Bouwens
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 126
Als montagevolgorde houd ik aan:
1) draad nr.33 vanaf de stuurkant door centrale gat van nr.26 heen steken
2) nr.26 met isolatoren, ringetjes en klemmetjes (nrs.27, 28, 29) op de drie bevestigingspunten op de chroom claxonring vastzetten
3) nr.26 met twee bouten en ringen (nr30 en31) vastzetten op het stuurwiel
4) claxondraad door de stuurstang naar beneden geleiden en geïsoleerd verbinden met de draad in het onderste deel van de gedeelde stuurstang in het motorcompartiment.
5) stuurwiel op de stuurstang bevestigen
Ik heb er nog geen accu in staan dus kan de werking niet controleren, maar het lijkt allemaal redelijk in orde.
Maar misschien ben ik volgens de kenners abuis...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Renny Verwer
- Afwezig
- Elite-lid
Zoals jij het doet moet elke keer als je het stuurwiel moet demonteren de gehele kabel uit de stuurkolom trekken, dit werkt niet en zo is het ook niet bedoelt.
Lees mijn vorige reactie nog maar even goed.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lo Bouwens
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 126
Ik ga het morgen weer demonteren. Ik had niet begrepen dat dat buisje nr.36 tegen het stuurhuis aan moest zitten en niet door het gat van nr.26 heen, en dat dus alleen nippel nr.34 door het gat gaat en de sierring raakt. Nu snap ik ook dat de weerstand eigenlijk wel groot was voor zo'n relatief kleine veer. Het zat allemaal te dicht bij de sierring.
Dus buisje nr.36 met nr.37 en 38 erin zit eigenlijk gewoon los tegen het eind van de stuurstang aan (hoe blijft dat op zijn plaats?), en alleen het eind van de kabel met het contactstuk nr.34 gaat door het gat heen en tegen de sierring aan. Of begrijp ik het nu wéér verkeerd...
Ik zou er alle begrip voor hebben als u geen zin meer zou hebben om verder nog te reageren.
Tot zover in ieder geval reuze bedankt!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Renny Verwer
- Afwezig
- Elite-lid
Als het goed is past de zwarte bus 38 in de huls 36 en het contact stuk 34 past in de zwarte bus 38.
Als de claxonring is gemonteerd zit de zwarte bus opgesloten in 26 van de claxonring.
Zo wordt alles mooi opgesloten en de veer drukt het contactstuk tegen nr. 22 voor de massa.
Als je bij de auto bent wijst het zichzelf wel uit.
Nu alleen nog de kabel door de stuurbuis zien te krijgen. Als ik het goed heb gelezen heb je een gedeelte stuurstang.
Volgens mij komt het snoer aan het eind van het stuurhuis uit een klein gaatje aan de voorkant van de auto.
Succes.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lo Bouwens
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 126
Ik hoop dan ook met eigen ogen te zien dat bus nr.36 niet in de stuurstang verdwijnt en dat de rest stevig in het stuur blijft zitten.
Ik kan er pas morgen mee aan de slag want vandaag ben ik veel onderweg.
Prettig weekend.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lo Bouwens
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 126
Daarna heb ik de draad met het busje nr.36 en de veer nr.37 in de stuurstang gestoken en de rest (nr. 38 en 34) steekt er uit om straks contact te maken binnen in de chromen claxonring.
Maar ik denk dat het nog niet goed zit, want de grote moer waar het stuur mee vast zit onder de rand van het busje nr.36 en ik denk dat de moer er boven moet zitten. Klopt dat? Zou het dan eindelijk goed zitten?
Wel vervelend, want dan moet de moer er weer af met de omgebogen borgring waar dan misschien de omgebogen oortjes van af breken... We zien wel.
Ik doe verder nog niks tot ik bevestiging krijg dat het busje nr.36 ONDER de moer hoort.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Renny Verwer
- Afwezig
- Elite-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lo Bouwens
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 126
Toch frappant dat het zo moet zitten, want als het stuur er ooit weer af zou moeten moet toch die draad uit de stuurstang, anders kan de moer er niet af.. Gelukkig zit er een los te maken verbinding in de draad tussen de twee helften van de gedeelde stuurstang.
Bedankt voor het geduld en de moeite.
Lodewijk
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.