aansluiting claxon in stuur

Lees meer
22-03-2023 15:57 #202559 door Lo Bouwens
Beantwoord door Lo Bouwens in topic aansluiting claxon in stuur
Ik zou natuurlijk dat gat een klein beetje ruimer kunnen maken, maar dat lijkt me niet de bedoeling. Het moet ooit wel gewoon goed gepast hebben...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2023 16:00 - 22-03-2023 16:00 #202560 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic aansluiting claxon in stuur
De kraag aan de huls is juist dat de huls op zijn plaats blijft zitten. Je monteert de kabel door het stuur heen. Niet van onderaf.
Het gat is dus eerder te groot dan te klein.

P544B B16A, P220VE B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2023 16:25 #202561 door Lo Bouwens
Beantwoord door Lo Bouwens in topic aansluiting claxon in stuur
Bedankt, inderdaad is het gat groter dan de diameter van de aluminium koker, maar de omgefelste rand heeft twee diameters, je zou verwachten dat de uiterste rand bedoeld is om de koker vast te houden, dan valt hij er mooi strak tegen, maar de dikkere rand is net te dun en te bol om hem mooi strak te houden en net te dik om door het gat te passen. Ik ben een trage leerling, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat zo beweeglijk door dat gat mag zitten. 

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2023 16:29 #202562 door Lo Bouwens
Beantwoord door Lo Bouwens in topic aansluiting claxon in stuur
Wat ik berdoel is dat het logisch zou zijn als die buitenste platte rand bedoeld was om hm strak te houden, maar door die bolling komt die niet ver genoeg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-03-2023 11:02 #202572 door Renny Verwer
Beantwoord door Renny Verwer in topic aansluiting claxon in stuur
Volgens mij zit het metalen busje rechtstreeks in de holle buis van stuurstang. Door de veer wordt het uiteinde tegen de claxon bediening op het stuur gedrukt.
Ik heb volgens mij nog een los stuurwiel liggen, ik kijk of ik er een goede foto van kan maken. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-03-2023 11:09 #202573 door Lo Bouwens
Beantwoord door Lo Bouwens in topic aansluiting claxon in stuur
Inderdaad, zo zal het bij mij ook zitten, Ik ben benieuwd of het bij u ook zo ruim door het gat zit, zodat het eigenlijk een beetje heen en weer kan wiebelen, terwijl het strak zou zitten als het gat net iets groter was en het buisje er iets verder tot de platte omgezette rand doorheen kan. 
Of zorgt die veer die in het buisje zit er sowieso voor dat het strak zit, desnoods een beetje scheef?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-03-2023 11:59 #202574 door Renny Verwer
Beantwoord door Renny Verwer in topic aansluiting claxon in stuur
Een foto maakt het niet echt duidelijker vind ik.
De kabel komt direct in de stuurkolombuis, dus niet door de onderdelen van de claxonring. 
Door de veerdruk wordt het contactstuk nr 34 van de kabel tegen onderdeel 22 gedrukt. Deze is dicht, op de foto lijkt het of er een gat in zit.
Door de beweging van nr. 22 t.o.v. nr.  26 welke vast aan het stuur zit komt er een massa verbinding tot stand. 
De isolatie schijf welke er tussen zit is in de webshop te koop onder nummer 654653.
Ik denk dat je er zo uit moet komen.
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-03-2023 12:17 #202575 door Lo Bouwens
Beantwoord door Lo Bouwens in topic aansluiting claxon in stuur
Bedankt voor alle moeite, maar ik kom er nog steeds niet uit. Ik heb alles gedemonteerd en weer op zijn plaats gezet, de isolatie is overal in takt, dus ik heb de nrs.22 t/m 25 teruggezet in de chroom ring.
Nr. 26 is nog los. Daar steek ik van binnen naar buiten (dus richting de stuurstang) de draad met de nrs. 34 t/m 36 door en vervolgens probeer ik nr.26 weer te monteren. Dan valt op dat de weerstand van de veert nr 37 erg groot is, maar vooral dat het buisje 36 maar tot de bolle rand tegen het gat komt en niet met de gladde omgefelste rand. Daardoor blijft het dus wiebelig.
Hopelijk heb ik zo begrijpelijk uitgelegd hoe ik het heb gedaan. Maar als dat fout is hoor ik graag wat er dan niet aan klopt. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-03-2023 13:20 - 23-03-2023 13:22 #202576 door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic aansluiting claxon in stuur
Op de schets lijkt het wel of het hoedje waar de draad doorheen loopt,ondersteboven gemonteerd zit. De rand moet op het eind vd stuurbuis vallen, het holle smallere gedeelte erin. Wel eerst het gedeelte plaatsen dat de ri. aanw. terug in neutraal zet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-03-2023 14:13 #202577 door Renny Verwer
Beantwoord door Renny Verwer in topic aansluiting claxon in stuur
Ik probeer het nog een keer, het is lastig uit te leggen.
De kabel moet in de stuurstang, het hoedje zit goed om de kabel, het dunne deel van het hoedje valt in de buis, als het stuur dan gemonteerd is en de claxonring is weer compleet zoals je deze uit elkaar hebt gehaald valt de zwarte huls in het gat van nr. 26 en de stift maakt contact met nr. 22 op het moment dat de claxonring wordt gemonteerd.
Ik hoop dat ik het nu beter heb uitgelegd.    

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.