relais P1800ES
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
En dan nog een plastic benzine filtertje in een drukleiding, verkeerde filter onder de auto, etc. etc.!
Hoe ouder de auto, hoe meer gerommel van vorige eigenaars je tegenkomt.
Mijn auto dreunt bijvoorbeeld als hij koud is, onder de auto blijkt dat iemand alle ophangpunten van de uitlaat aan het chassis heeft gelast.
Kan ook natuurlijk!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jaap van der Stad
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 76
mvg,
Jaap
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- BartJu
- Offline
- Elite-lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 206
Val zo maar in dit draadje .... is het zoek de verschillen ?
Is waarschijnlijk gewoon de kracht van de herhaling (komt misschien door die 40 jaar in de marketing?)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
En wat ik ook nog voor elkaar geklooid heb, noodgedwingen ik heb de auto geschikt gemaakt voor EURO 95,was ook geen misselijk verhaaltje om te doen.
Komen jullie vroeg of laat ook nog voor te staan het zal eerder laat zijn dan vroeg maar het komt.
m.vr.gr.
Johan Geers.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jaap van der Stad
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 76
Had ik maar een kwart van de technische kennis die jij hebt. Ik ben al erg blij als ik een toertocht kan maken,zonder panne. Maar ik ben 80 jaar, en mijn tijd zal het wel duren met die brandstof/ benzine. Dan kan mijn zoon het verder uitzoeken. Maar die is helaas ook beter met ontroesten epoxy, etc. Maar we hebben toch een onlangs gereviseerde B20 motor ( Martens - Deurne) zelf in de Combi gezet. Niet slecht voor die linkerhanden familie, toch?
mvg,
Jaap
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
En hoe leer je dat doordat ik vroeger allemaal brandhout heb gereden Simca 1000 etc.
Het goede kwam pas toen ik een Ford Taunus 12M kocht met een defecte motor maar er zat wel een radio in.en dat voor 250gld
De motor vervangen door een motor van de sloop woonwagenkamp en de voorvering vervangen was een blad vering overdwars.
Achteraf ng door de achtervering gegaan maar daar heb ik twee hoofdveren bijgestoken zonder krul en hij stond weer netjes op z'n poten.
Met die auto 2,5 jaar op en neer van Bergen op Zoom naar Shell Moerdijk gereden.
Buiten de problemen die ik vernoemde geen problemen gehad.
Van een buurman bij ons in de straat heb ik nog een werplaatsenboek gekregen van die auto.
Mijn beroep was proces control E/I engineer in die hoedanigheid heb ik een beetje over de gehele wereld gezeten.
Een Volvo kwam pas in het zicht toen ik in 1982 een nog lopend wrak kocht Amazoen vier deurs deze is in 2008 total loss gereden en heb toen weer een vierdeurs gekocht en daar rijdt ik nog steeds mee.
Ik probeer elke week wel een stukje te rijden met de auto om hem in beweging te houden de rest doe ik met een scooter is vel makkelijker hier (Filippijnen)
Dus ik raad je aan koop een wrak en oefenen.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jaap van der Stad
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 76
Ik heb bij DSM gewerkt bij de marketing van nieuwe producten. De laatste 20 jaar met de Dyneema supersterke UHMWPE vezel . Ook de hele wereld over gereisd, maar nooit in de Fillipijnen geweest. Ik heb altijd een leaseauto gehad, vandaar dat ik nooit heb leren sleutelen. Ik heb wel een 142S gehad voor korte tijd. Ik wilde eigenlijk een Amazon, maar de 142S was het nieuwe type. Later verlekkerd naar de P1800ES gekeken, maar het geld ontbrak. En nu hebben mijn zoon en ik een P1800ES en een Combi Beiden zijn op wat kleinere werkzaam heden klaar, maar ik maak er elke week even een ritje mee. De Combi heeft zojuist een volledig gereviseerde motor, maar moet interieur werkjes ondergaan.
Nu, het beste toegewenst,
Jaap
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Fred Kok
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 311
Ook ik ben niet zo "piep" meer (75+),maar ik ben de draad in het draadje een beetje kwijt.
Het begon met een plaatje van een relais in de machinkamer van een ES, ( te zien aan plaats van schildje en de vergrendeling motorkap)
Dan ontstaat er een discussie over aansluiten etc. En dan verschijnen er plaatjes van een mooie machinekamer van een amazon (overens een mooiemachinekamer)
Vraag blijft, hoe is het afgelopen met het relais??
Mvg Fred
lidnr 5402
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.