Knipperlicht schakelaar

Lees meer
18-04-2021 11:41 #193653 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Knipperlicht schakelaar
Op een van de foto's staat een palletje met het cijfer vier erop. Als je de schakelaar uit elkaar haalt zit er denk ik op onder andere dat heveltje slijtage op de hoekjes die zorgen voor de vergrendeling. Je zou kunnen proberen er een druppeltje op te lassen en hem vervolgens in vorm te vijlen... Stoer als dat lukt...
Of je koopt een nieuwe schakelaar?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-04-2021 12:50 - 19-04-2021 22:46 #193674 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Knipperlicht schakelaar
Ik heb vernomen,dat de nieuwe schakelaars nogal eens problemen geven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-04-2021 20:03 #193679 door Edwin
Beantwoord door Edwin in topic Knipperlicht schakelaar
Herkenbare problemen. Toen ik de auto kreeg was ik ook een RAW schakelaar die niet bleef “hangen” op de VKB een andere gebruikte gekocht, deze kwam soms niet terug in neutraal stand bij het terugdraaien van het stuur.
Op de laatste VKB wederom een andere gebruikte RAW schakelaar gekocht, deze heeft het een jaar prima gedaan maar begon afgelopen herfst ook te klieren.
Ik heb maar een nieuwe besteld bij de VKO, wat een genot,  schakelaar blijft trefzeker zitten als je richting aangeeft en komt net zo trefzeker weer terug als je het stuur terugdraait.

Mocht je nog een “versleten” RAW schakelaar te kort komen voor je experiment, ik het er nog een paar liggen

Groet Edwin

Volvo Amazon P131 B20 ’68

Regio Noord nu ook op Facebook:
www.facebook.com/groups/vkvregionoord

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joep Keukens (GAST)
  • Joep Keukens (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
26-04-2021 15:27 #193765 door Joep Keukens (GAST)
Beantwoord door Joep Keukens (GAST) in topic Knipperlicht schakelaar
Ik heb er 1 geheel opengemaakt en hier mijn bevindingen:
 
Het diehoekding in het midden waar de handel aan vast zit, daar zit de vergrendeling in. Deze slijt weg met name als je rechtsaf wilt. (Bovenzijde)
Als je dit wilt repareren (oplassen/zilversolderen) moet de schakelaar geheel  los. Hiervoor moet je 7 klinknagels uitboren. 
opzich gaat dit nog wel als je de knipperlicht schakelaar vastzet en met een kolomboormachine precies de klinknagels uitboord.
maar weer vastzetten moet je nieuwe klinknagels draaien.
Ook de return vereren zijn vaak uitgelubberd.
maw. Heel veel werk met een onzekere uitkomst.

Wel zal het lonen om je schakelaar eens goed te reinigen en te smeren met een dunne olie. 

 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.