Waarschuwingsknipperlicht schakelaar

Lees meer
26-02-2021 17:19 - 26-02-2021 20:32 #192730 door Marijn Schaaf
Beantwoord door Marijn Schaaf in topic Waarschuwingsknipperlicht schakelaar
Een clignoteur is ongeveer hetzelfde als een knipperrelais denk ik, 3 aansluitingen?
Zou dat idee van mij, een knipperautomaat met 2 aansluitingen in de pluskabel ook werken?
Met welk vermogen moet ik eigenlijk rekening houden? Hoeveel zijn die 4 knipperlampjes bij elkaar?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2021 20:55 #192732 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Waarschuwingsknipperlicht schakelaar
De knipperlampjes horen 20W per stuk te zijn, zoals te vinden in de technische documentatie:
​​​​​​https://www.volvokv.nl/documentatie/toegelaten-modellen/amazon/elektrische-installaties-3

Zo'n knipperlichtschakelaar in de plus zou ook moeten werken. 
Succes! 

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2021 13:29 #192856 door Marijn Schaaf
Beantwoord door Marijn Schaaf in topic Waarschuwingsknipperlicht schakelaar
Kreeg ik gisteren bericht dat m'n moderne 2 polige clignoteur vanmiddag laat eindelijk bezorgd zou worden, vind ik net ergens in de Volvo een ongebruikte ouderwetse grote 3 polige, ik 'm aangesloten, werkt!
Alleen balen dat op hetzelfde moment het WARNING lampje van de schakelaar defect is geraakt, dat doet het niet meer, ook als ik die clinoteur er tussen uit haal en alles weer aansluit zoals het vorige week zat, dat het links en rechts EN het lampje wel werkte maar niet knipperde.
Lampje was al een paar keer bij monteren / weghalen van de schakelaar uitgevallen.
Ik meet ook geen enkele weerstand meer in dat lampje, en, open kan dat WARNING ding niet denk ik?
Waar vind ik nou weer zo'n ding.....
Zal wel een nieuwe / gebruikte schakelaar met lampje worden?
Ik laat voorlopig die oude 3 polige clinoteur er maar bij in zitten, die HOOR je tenminste knipperen... :-)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2021 14:05 #192858 door Marijn Schaaf
Beantwoord door Marijn Schaaf in topic Waarschuwingsknipperlicht schakelaar
Ha, kon toch open, zit een kapotte PH 12 / 1.2 in, dat wordt zoeken...
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2021 16:15 #192865 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Waarschuwingsknipperlicht schakelaar
Bedoel je zoiets : www.classicautoelec.com/fr/lampes-wedges...e-wedge-12v-12w.html ?

Geen flauw idee waar je die in NL kan vinden, maar er staat een referentie equivalent bij : OSRAM 2721

Misschien dat dat helpt ....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2021 16:55 #192869 door Renny Verwer
Beantwoord door Renny Verwer in topic Waarschuwingsknipperlicht schakelaar
In het club magazijn : 989800

In een automaterialen zaak : Philips 12516

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-03-2021 20:44 #192908 door Marijn Schaaf
Beantwoord door Marijn Schaaf in topic Waarschuwingsknipperlicht schakelaar
Lampjes gevonden, alles werkt nu, als er iets lukt is het een leuke hobby! :-)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-03-2021 14:33 #193000 door Adriaan Nagel
Beantwoord door Adriaan Nagel in topic Waarschuwingsknipperlicht schakelaar

122S
C70 Cabrio Soft

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-03-2021 12:10 - 12-03-2021 12:11 #193007 door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic Waarschuwingsknipperlicht schakelaar
Bijzonder dat voor zo'n laag bedrag een dergelijke schakelaar kan worden aangeboden. Zo te zien misstaat deze niet in een Amazon/PV.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-03-2021 21:12 #193269 door Simon Nijenhuis
Beantwoord door Simon Nijenhuis in topic Waarschuwingsknipperlicht schakelaar
Als je inderdaad de prijs ziet, begrijp je niet waarom de originele voor Volvo 140/160 en P1800 in vredesnaam nu voor € 180,00 worden aangeboden. (2e hands € 75,00)

Deze oude Hella schakelaar zat standaard in de VW-kever, en is nog steed te gebruiken. 

Omdat in mijn PV544 geen alarmlichtschakelaar zat, heb ik er gisteravond en vanmiddag even een in aangebracht., Ik had de keus tussen de afgebeelde Hella, en een originele Volvo alarmlichtschakelaar uit een 140/1609 of P1800. (Met dank aan Ed v/d Zee). 

Bij de opbouw van de PV544, ergerde ik mij al aan het trage knipperen van de richtingaanwijzerlichten. Om die reden al een simpel Hella 3 pins relais ingebouywd. Een kwestie van een stekker in het aansluitblokje verzetten, en een massa punt toevoegen. Dit relais is van een VW-golf, en koste me € 2,00 op de sloop. 
Omdat dit relais ook geschikt is voor 4x 21 W. heb ik dit gebruikt als basis voor de alarmverlichting. Als je dat doet, heb je die lange (dure) flasher in de achterzijde van de schakelaar niet nodig. Een kwestie van draajes aansluiten. 

Gisteravond even het schema van de PV aangepast, en vanmiddag de boel aangesloten. En het werkt.

Voor diegenen die ook een alarmschakelaar willen aansluiten in de PV of de Amazone, Neem eventueel de goedkope VW-schakelaar, een simpel 3 pins Hella relais, geschikt voor 4x 21 W. En ga aan het knutselen. De Bosch-nummercodering komt nog altijd overeen en is eventueel wel op internet te vinden.. 
Ik voeg het aangepaste schema van de PV toe. 
 

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

   

 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.