Waarschuwingsknipperlicht schakelaar

Lees meer
26-02-2021 10:48 #192714 door Marijn Schaaf
Waarschuwingsknipperlicht schakelaar is gemaakt door Marijn Schaaf
In mijn Amazon zit zo'n waarschuwingsknipperlicht schakelaar, die (bijna) niets doet.
Ik had wat tijd over, heb 'm er is uit gehaald, er gaan 3 draden heen, plus, links en rechts.
Als ik de plus op de juiste plek doe (zat íe niet, eerts deed de switch helamaal niets) en ik trek de schakelaar uit gaan alle richtingaanwijzers continu branden, niet helemaal de bedoeling.
Laat ik de plus weg en zet ik het contact aan en kies ik bij het stuur links of rechts knipperen en met de schakelaar uitgetrokken gaat alles knipperen, maar, zo hoort het ook niet.
Het moet ook met contact uit kunnen knipperen.

Waar ik ook een massadraad op de schakelaar aanbreng, er gaat geen lampje voor in de schakelaar branden, en, hij gaat ook niet "knipperen".
Het is meer dan een half leven geleden dat ik voor het laatst met zo'n ding gestoeid heb, ik weet gewoon niet meer of zo'n ding zelf kan knipperen of dat er een knipperrelais bij moet???
Ik zie prijzen van 100 en 200 euro voor die bosch dingen, dus dan zou je denken dat alles er al in zit?
Dan is deze vermoedelijk stuk?
In mijn jeugd kosten die dingen bijna niets....

Waar vind ik zo'n ding betaalbaar? Het alternatief is natuurlijk "weghalen" , zat origineel ook niet in een Amazon geloof ik?
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2021 11:27 #192716 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Waarschuwingsknipperlicht schakelaar
Hey heb je al op deze site gekeken?
www.rdae.nl/alarmlicht-achteraf-inbouw-unit.html

Linkje is een voorbeeld, maar hij heeft vrijwel alles voor auto elektrotechniek

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2021 11:36 - 26-02-2021 11:42 #192717 door Marijn Schaaf
Beantwoord door Marijn Schaaf in topic Waarschuwingsknipperlicht schakelaar
Hihi, dat doet technisch precies wat ik wil, en, prijs is ook OK, maar, dat ziet er niet uit op een Amazon dashboard. Zou ik het gat wel erg moeten vergroten ook. Zal 's kijken of hij dat ook in een ouderwetse versie heeft?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2021 11:58 #192718 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Waarschuwingsknipperlicht schakelaar
Hallo Marijn,
er zijn waarschuwingslichtschakelaars die een eigen relais hebben (bijvoorbeeld het vroege Volvo 140 type dat vaak in de amazon geplaatst wordt), en er zijn er die het al aanwezige relais gebruiken (en dus heel anders aangesloten moeten worden). Zonder te weten welk type je hebt is dit dus niet te beantwoorden / op te lossen.
succes,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2021 12:17 - 26-02-2021 12:17 #192719 door Marijn Schaaf
Beantwoord door Marijn Schaaf in topic Waarschuwingsknipperlicht schakelaar
Als ik tijd heb zal ik proberen wat betere foto's te maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2021 16:46 #192725 door Marijn Schaaf
Beantwoord door Marijn Schaaf in topic Waarschuwingsknipperlicht schakelaar
Het werkt iets beter nu, even iets verbeterd, nu gaat er keurig een lampje branden als ik de schakelaar uit trek en alle knipperlichten continu branden, met het contactslot uit.
Gaat al ergens op lijken.
Knipperen wil het nog steeds niet, denk dat ik op zoek moet naar zo'n soort van grote elco met 3 aansluitingen?
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2021 17:00 #192726 door Marijn Schaaf
Beantwoord door Marijn Schaaf in topic Waarschuwingsknipperlicht schakelaar
Nog simpeler?

Als ik deze knipperautomaat in de plusdraad opneem werkt het misschien / vermoedelijk ook al?

2 polige knipperautomaat 12V van €8.75 bij Rick Donkers?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2021 17:08 #192727 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Waarschuwingsknipperlicht schakelaar
Hallo Marijn,
dit is het type waarschuwingslichtschakelaar dat een eigen relais heeft, het is een uit een vroege Volvo 140 die vaak in de amazon geplaatst wordt. Natuurlijk zal het mogelijk zijn een ander knipperlichtrelais erop aan te sluiten als het van het juiste soort is.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2021 17:15 #192728 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic Waarschuwingsknipperlicht schakelaar
Rudy heeft helemaal gelijk. Deze komt uit een vroege 140, ik heb dezelfde en net een foto gemaakt onder het dashboard. Je ziet dat er aan de achterkant een grote bus opgestoken zit, dit is de clignoteur en die mis jij.Rudy heeft helemaal gelijk. Deze komt uit een vroege 140, ik heb dezelfde en net een foto gemaakt onder het dashboard. Je ziet dat er aan de achterkant een grote bus opgestoken zit, dit is de clignoteur en die mis jij.  
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2021 17:16 - 26-02-2021 17:17 #192729 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic Waarschuwingsknipperlicht schakelaar
Rudy heeft helemaal gelijk. Deze komt uit een vroege 140, ik heb dezelfde en net een foto gemaakt onder het dashboard. Je ziet dat er aan de achterkant een grote bus opgestoken zit, dit is de clignoteur en die mis jij.
 

 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.