- Berichten: 2050
1800E start slecht bij koude motor
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
de koudstartinjector werkt alleen als de speciale motortemperatuursensor van het injectiesysteem de "computer" doorgeeft dat de motor koud is, dus die of de bedraging ervan zou kapot kunnen zijn.
Bekijk het schema van de D-jetronic installatie eens.
Maar in het begin van je topic schrijf je dat het slecht starten ook op LPG is, en daarop hebben de koudstartinjector en/of de temperatuursensor geen invloed.
succes,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Eens met Rudi, als je op LPG rijdt slijten de injectoren harder, deels door de hogere temp.
Het startrelais kun je eenvoudig testen,
Loopt de motor als hij warm is mooi rond of hakkelt hij wat, in dat geval de injectoren laten reinigen en/of laten maken bij Mr. Jet in Engeland.
Prima adres en niet de hoofdprijs, hier kosten ze 150 euro en ik was iets van 70 euro kwijt per injector, alleen ff checken wat er met de Brexit is veranderd aan invoer/tax kosten.
Onmisbaar is deze site Volvo P1800 misceleneous documents (volvo1800pictures.com) , hier staat echt alles wat ooit over de 1800 is geschreven, voor de fuel injection hier twee nuttige boekjes mn hoe je de verschillende onderdelen simpel de weerstand kunt testen. Ook de schekeling van de relais en hoe te testen.
Zie ook de andere info o.a. alle Green manuals.
Ten slotte het 1800 Register heeft ieder jaar in Monster een afsteldag met de Bosch testkast, zolang Jan Ooms nog door gaat, ev. Peter Devilee contacten.
Nu ff doorbijten, als het eenmaal goed is rij je jarenlang probleemloos.
Succes,
Ed
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Offline
- Platinum-lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 681
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
kijk ik de documentatie naar de 'Fault Tracing Guide's. Erg behulpzaam.
Succes!
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Offline
- Platinum-lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 681
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- P. Niem
- Offline
- Elite-lid
- Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
- Berichten: 203
Heeft iemand een zender in de aanbieding?
"
Temperature Sensor I (intake manifold)
MEASURE: Resistance of the temperature sensor.
VALUE: About 300Ω at 68°F between terminals 1 and 13 of ECU
plug. At 14°, 860-1200Ω; at 68°f, 260-340Ω; at 122°F,
90-130Ω.
DEVIATION: If meter reads ∞ Ω, check sensor directly at plug. If sensor
checks out OK, replace cables. If tester shows 0Ω (continuity)
at sensor terminals, replace sensor.
If meter reads 0Ω, pull plug from sensor. If meter then
reads ∞Ω, replace sensor. Otherwise replace cables.
Temperature Sensor II (cylinder head)
MEASURE: Resistance of the temperature sensor.
VALUE: About 2.5Ω at 68°F between ECU plug terminals 11
(ground) and 23. At 14°F, 7-12kΩ; at 68°F 2-3kΩ; at 122°F,
.68-1kΩ.
DEVIATION: As above for Temperature Sensor I.
"
1800E
vimeo.com/volvoac
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- roland klinkenberg
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
In theorie moet de motor dan weer goed starten.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
Ik had trouwens een gas installatie die starte op benziene en schakelde automatisch over naar gas en dat is voor dit soort systemen nog het beste.
Weet je zeker dat hij altijd op benziene doet.
Dit kun je een voudig doen door een timer met de juiste interlocks er tussen.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
Om eventueel goedkoop aan een sensor te komen moet je een googlen op temperature sensor 2500 ohms en temperature sensor 300 ohms.
Ik heb het zo ook opgelost in der tijd bij mijn B20E ik moest over die van 2500 een weerstand zetten maar het werkte wel en had krijtgrijze bougies.
Onderdelen voor de B20E zijn stervensduur dus een alternatieve oplossing is dan voor de hand.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.