Nieuwe wisselstroom dynamo aansluiten volvo 164

Lees meer
02-03-2019 11:00 #182223 door Frederik van Beek
Nieuwe wisselstroom dynamo aansluiten volvo 164 is gemaakt door Frederik van Beek
Goede morgen,

Ik heb net een nieuwe wisselstroom dynamo aangesloten op mijn volvo 164 met ingebouwde spanningsregelaar. Als ik het goed heb was de vorige een wisselstroom dynamo met een externe spanningsregelaar. Nu heb ik alleen B+ en D+ aangesloten en alles werkt goed (zie afbeelding). Maar nu vraag ik me toch af of dit wel klopt. Moet het AMP lampje ook geen aansluiting hebben op de dynamo of is dit de aansluiting D+? Op de dynamo zitten nog twee stekkeraansluitingen. Er loopt nog een groene en rode draag van de spanningsregelaar naar de dynamo toe (zie afbeelding), maar deze heb ik niet meer nodig toch?. Het amp lampje gaat aan met op contact zetten en gaat uit als hij gestart is en ik meet 13,8 volt op de accu.

Hopelijk geven jullie uitsluitsel,

Met vriendelijk groet, Frederik
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-03-2019 11:08 #182224 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Nieuwe wisselstroom dynamo aansluiten volvo 164
Zo heb ik het ook gedaan. Smeer wel wat RX5 of owatrol op de roest, daarna wat Caparol dat kan op kleur en bubbeld niet op RX5 of owatrol, anders roesten er gaten in.

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-03-2019 14:52 #182353 door Frederik van Beek
Beantwoord door Frederik van Beek in topic Nieuwe wisselstroom dynamo aansluiten volvo 164
Dankjewel Simon voor het bevestigen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-04-2019 20:07 - 06-04-2019 20:29 #182740 door Albert Samsma
Beantwoord door Albert Samsma in topic Nieuwe wisselstroom dynamo aansluiten volvo 164
Ik ben ook bezig met mijn 164. Daar zat al een wisselstroomdynamo op, maar ik wil een andere monteren, die van een Peugeot 205 komt. Daar zit een vergelijkbare spanningsregelaar op, edoch met andere aansluitingen. De oude (Huco) heeft een D+ aansluiting op de spanningsregelaar. De nieuwe (Valeo) heeft 'L' en '+'. Zie foto. Weet iemand wat ik daarmee aan moet?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-04-2019 20:28 - 06-04-2019 20:30 #182741 door Albert Samsma
Beantwoord door Albert Samsma in topic Nieuwe wisselstroom dynamo aansluiten volvo 164
Ah, dit is al hier eens uitgezocht, maar dan voor een Amazon, door Arco Ruighaver. L is lampje, + is een extra aan te sluiten draad vanaf de zekeringkast, dus na het contact, om de rotor magnetisch te maken. 12V geschakeld dus.
Zie deze link:
www.volvokv.nl/forum/elektrische-install...-ingebouwde-regelaar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Berend van der Molen
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
07-04-2019 10:19 #182747 door Berend van der Molen
Beantwoord door Berend van der Molen in topic Nieuwe wisselstroom dynamo aansluiten volvo 164
Er is al verschillend keren iets geschreven over plaatsen van een dynamo of altenator, velen laten de oude regelaar zitten terwijl er in de nieuwe dynamo een regelaar zit.
Hier kies ik er dan voor om de oude regelaar te verwijderen en door te verbinden en dit weer de draad wordt naar de dynamo
de draad van het lapje ook verlengen ook naar de dynamo.
In het schema van de site geplukt staat het een en ander. www.mvwautotechniek.nl/dynamo/
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.