Verdeler voor B20 in B18?

Lees meer
31-05-2018 23:49 #177115 door Pascal Kranen
Beantwoord door Pascal Kranen in topic Verdeler voor B20 in B18?
Word er niet makkelijker op :-) Maar heb even verder gekeken en getest. ter info Ik heb een B18A blok 85pk en A nokkenas volgens de specificaties als in de nummers op de blok lees 4968 34
als ik op het type nummer van de verdeler google kom ik inderdaad bij een verdeler uit voor een B20D echter ook het zelfde nummer met de toegevoegde letter R. Hier vind ik wel afbeeldingen van. Deze is het niet. kom het nummer ook tegen op verkoop sites. Maar dan staan er een hoop andere type nummers bij bij en teven behalve de B20 word dan ook de B18 vermeld? Niet echt duidelijk voor mij. Heb helaas geen technische achtergrond wat dat betreft. Heb ook nog een oude verdeler liggen van de vorige eigenaar en geloof dat die er eerder in heeft gezeten dit is weer een VJUR 4 BL 33 hier past het setje wel in wat ik had. Echter deze verdeler is al lang geleden gesneuveld. De pijl wijst in de zelfde richting als de JFUR 4 en het contactpunt setje zit er het zelfde in. Maar is anders van vorm. Ik stuur ook even foto's mee. Heb trouwens de vervroeging getest. aan het slangetje gezogen en de onderplaat beweegt met de klok mee. Ook getest door de punt van de tong op het slangetje te drukken om te zien of hij dan terug beweegt maar blijft mooi staan tot ik het slangetje weer vrij laat. Dan schiet de onderplaat weer tegen de klok in terug. Dus membraam zou ook goed moeten zijn en de vervroeging ook. Het is me nu nog niet duidelijk of ik met deze door kan gaan om er dus heen hot spark setje in te zetten. De motor start gelijk en gevoelsmatig loopt ie ook goed? Moet alleen opnieuw afgesteld worden enz. De 123-ignition is inderdaad een goede oplossing om overal vanaf te zijn maar ook een prijzige. Ik wil eerst zeker zijn of het toch niet via JFUR 4 kan aangezien voorheen ook met deze verdeler is gereden. alleen hebben er altijd contactpunten in gezeten neem ik aan. En ik wil daar dus vanaf door er een Hot Spark setje in te zetten. Misschien geven de foto's je ook wat meer duidelijkheid.


Met vriendelijke groet Pascal
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-06-2018 00:24 #177116 door Pascal Kranen
Beantwoord door Pascal Kranen in topic Verdeler voor B20 in B18?
Hoi Johan,

Mischien heb je de reactie van Hans ook gelezen. Heb hierop gereageerd en ook wat foto's toegevoegd. Voor een duidelijker beeld. De meningen zijn een beetje verdeeld of deze nu wel of niet goed te gebruiken is?
Hoor het graag als ik eerder niet duidelijk was over de verdeler.


Mvg, Pascal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-06-2018 20:03 #177123 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Verdeler voor B20 in B18?
Als de rotor in de richting van de pijl draait, dus linksom en de bodemplaat draait rechtsom dan betekent dat vervroeging van het onstekingsstijdstip en dat is goed voor een B18A.
Hoewel er ook zat hobbyisten (in de positieve zin van het woord) zijn die de vacuumslang hebben afgekoppeld en afgesloten omdat dit beter zou rijden.
Kwestie van uitproberen en finetunen "op gevoel".

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-06-2018 01:45 #177126 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Verdeler voor B20 in B18?
Ik heb eeb onsteking met een verlater (B20E) heb de verlater eraf gehaald grondplaat vast gezet en heb dus alleen maar een centrifugaal vervroeger.
Bolt als een tierelier.

Succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-06-2018 20:39 - 09-06-2018 20:43 #177230 door Pascal Kranen
Beantwoord door Pascal Kranen in topic Verdeler voor B20 in B18?
Dag Heren,

Ik heb ondertussen contact gehad met tinus techniek. Ze gaan met mijn info aan de slag en ik hoop over een tijdje een hot spark setje in huis te hebben. De bobine die ik nu heb geeft op de primaire spoel 2,9 ohm. Ik heb hier de stabiele waarde 0,4 van de multimeter al vanaf getrokken. Dus deze zou goed moeten zijn in combinatie met de hot spark. De secundaire spoel geeft 6,5 ohm aan? Dacht dat dit hoger zou zijn. Is deze waarde ook nog van belang in dit verhaal?
Tevens nog bedankt voor de eerdere reactie's.

p.s. Hans, de rotor draait inderdaad in de richting van de pijl (linksom) en de bodemplaat rechtsom. Dus heeft ie vervroeging zoals je omschreef.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-06-2018 00:52 #177232 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Verdeler voor B20 in B18?
De minimale waarde voor hotspark is 3ohm dus je zult een weerstand er voor moeten zetten.

m.vr.gr.

Johan Gers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.