- Berichten: 37
Verdeler voor B20 in B18?
- Pascal Kranen
- Offline
- Junior Lid
Type: Bosch JFUR4 0231146098. Waarschijnlijk ooit door een vorige eigenaar vervangen. Ik vraag me nu af of dit juist is. Kan hier verder geen info over vinden. ik vind bij scandcar wel info over welke verdelers bij welke motorbloken horen maar kom ook de laatste twee nummers (98) niet tegen in dit lijstje.
Dus wie o wie weet me te vertellen of deze verdeler ook daadwerkelijk compatibel is met een B18a blok aangezien ik van mening ben dat ie voor een B20 bedoeld is.
Want als dit geen probleem is ben ik aan het denken om er een hot spark kit in te zetten. Maar ook daarvoor ben ik aan het zoeken welke kit ik hiervoor nodig zou moeten hebben.
Met vriendelijke groet,
Pascal
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
Dus ik zie geen problemen.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Simon Ennosz
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Zon
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 211
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Pascal Kranen
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 37
Super. Dan ga ik er vanuit dat het in orde is. De B18a doet ook weer wat ie moet doen. Alleen ben ik nu aan het denken om er een hot spark setje in te zetten in plaats van nieuwe contactpunten. Wat ik eigenlijk van plan was. Echter heb ik net een nieuwe bobine aangeschaft en zie in de info dat ze het hebben over een extra zware bobine (Flame thrower) in combinatie met de hot spark set. Ik meende een universele gekocht te hebben maar had mijn twijfels. Als ik het goed begreep is de waarde op de primaire spoel van belang voor de Hot spark. Ik heb deze doorgemeten en deze geeft 3,3 Ohm. Dus is het dan toch een zwaardere uitvoering? Lijkt me dus in orde. Ik moet alleen nog even kijken welk type hot spark ik dan nodig heb bij mijn type verdeler. Mocht ik het mis hebben, en ben je beter bekend met deze materie en je kunt me nog een stukje op weg helpen hoor ik het graag.
Mvg,
Pascal
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Pascal Kranen
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 37
Bedankt Simon
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
Voor directe aansluiting heb je een bobine nodig van meer dan 3ohm zie www.hot-spark.com/
Ik heb die van mij al meer dan tien jaar en ben er tot nutoe zeer tevreden over.
Ik heb nog de standaart bobine en heb indertijd mijn setje in Amerike besteld was in Nederland nog niet verkrijgbaar.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1953
Pascal Kranen schreef : ik zie hier inderdaad in het overzicht dat de JFUR4 voor de B18a en B20a gebruikt word.
Bedankt Simon
Pascal, ik wil je feestje niet verpesten maar niet iedere JFUR4 is hetzelfde.
Als je naar het hele nummer kijkt dan zie je dat die van jou eigenlijk in een B20D thuis hoort. En die heeft wel degelijk een andere ontstekingskarakteristiek tov een B18.
Dat de contactpuntjes niet pasten kwam waarschijnlijk omdat je precies het spiegelbeeld nodig had (?). Als dat zo is werkt de vacuümvervroeging net de andere kant op en dan heb je nu dus vacuümverlating.
Nou zijn al die oude verdelers over t algemeen behoorlijk versleten (vervuild, opgedroogde olie, uitgerekte of gebroken veertjes) dus die karakteristieken van weleer zijn vaak ver te zoeken. En die B18's en B20's lopen toch wel. Maar met de juiste verdeler (schoon, gesmeerd, juiste veertjes)lstart, loopt en rijdt het toch nét ff beter.
Ik zou zeker dat vacuümvervroegings/-vertragingsverhaal even checken (stroboscooplamp, vacuumslangetje los van carb., zuigen en kijken wat er gebeurt).
Een 123-ignition kan eventueel een goede keuze zijn.
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
Die zaten er alleen op voor de Amerikaanse markt om de uitstoot te verminderen.
Het is wel raadzaam om te kijken of de veertjes en de gewichtjes nog goed werken (Centrifugaal).
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
nogmaals succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.