vraag kachelventilator aansluitingen

Lees meer
19-02-2018 22:19 #175261 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic vraag kachelventilator aansluitingen
Jan ik heb je topic nog eens bekeken, wow, echt mooi werk!
Twee vraagjes nog:
hoeveel ampere zijn je zekeringen voor de kachelventilator en de ruitenwissers?
heb je de derde + draad van de ruitenwissers (die er voor zorgt dat ze weer in de nulstand komen) buiten een relais gelaten?

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
20-02-2018 19:24 #175273 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic vraag kachelventilator aansluitingen
Daar vraag je wat.....ik dacht 20A per verbruiker.
Je wilt ook niet te dicht bij de normale stroomsterkte gaan zitten, zeker bij ruitenwissers die ook wel eens wat sneeuw te verwerken krijgen. Anderzijds wil je ook niet dat de bedrading affikt als de wissers vastgevroren zitten en je s'morgens met je suffe hoofd de contactsleutel omdraaid terwijl de wissers nog aan stonden van de keer er voor......
Ik weet eigenlijk niet hoe zwaar de ama origineel is afgezekerd, zal het eens opzoeken.
Houdt daarbij wel in gedachten dat de ruitenwissers van de ama waarschijnlijk niet als enige op de betreffende zekering zitten, er zijn vast meer verbruikers dus zal de waarde daar op aangepast zijn.

De constante stroomdraad heb ik idd niet via relais zitten maar " over contact".

Mvg Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-02-2018 20:58 #175275 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic vraag kachelventilator aansluitingen
Normaal 25A maar dan zitten er de kachelventilator, benzinemeter, dashboardverlichting bij. Ik kan beginnen bij 15A.

Als die grote stroomverbruikers niet meer op de 25A zekering in het originele zekeringenkastje zitten, kunnen ze wel bij de 8A eronder, lijkt me, of de 25A zekering vervangen voor een lichtere (b.v. 15A), volgens mij zijn die ook te klein formaat te koop.

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-02-2018 23:36 #175282 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic vraag kachelventilator aansluitingen
Je zult het vermogen van de motor moeten weten om tot een zekering te komen, dus de stromen meten bij verschillende snelheden en afzekeren op de hoogste stroom.
Dit kan met een trage zekering, wat volgens mij bij een amazone al standaart is.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.