bougiekabels

Lees meer
24-10-2017 09:49 #172740 door Johan Geers
bougiekabels is gemaakt door Johan Geers
beste medeleden, ik heb voor mijn Volvo B20 nieuwe ontstoorde bougiekabels nodig.
Degene die de club aanbied zijn die met ontstoorde kappen? Of met weerstandsdraad?
Magnecor, is dat een goed merk bougiekabel? Wie heeft daar ervaring mee?

Alvast bedankt

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
24-10-2017 11:34 #172742 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic bougiekabels
Hallo Johan,

toevallig net bij de Ama van mijn echtgenote nieuwe kabels van de club geinstalleerd-geen enkele storing op radio etc. Set is classic rood, ontstoord, bestel nr.80272191, 5 stuks.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-10-2017 01:39 #172768 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic bougiekabels
Beste Cor, bedankt voor de info.
Maar wat ik wil weten zijn de kabels met een koperen/ijzeren kern of weerstandsdraad.
Dat kun je zien aan de kabel van de bobine naar de verdeler. (moet rond de 0 ohm zijn)
Wanneer je kabels heb met koperen/stalen kern dan is de weerstand voor onstoring in de kap verwerkt wat wil zeggen dat de weerstand naar elke bougie hetzelfde is en dat is wat ik wil.
Weerstandsdraad geeft op den duur problemen.
Zou jij voor mij eens kunnen kijken of dat de kabel van bobine naar verdeler met koperen/ijzeren kern is?
Het lijkt me zo te zien dat de weerstand in de kap zit.
Ik heb van Magnecor antwoord gekregen en ik moet hiervoor naar England en dat is een beetje een rompslomp.

Wat ik me ook afvraag waarom er zoveel prijsverschil zit in 80272191 en 272191 die paar tulletjes kan dat verschil toch niet maken hoop ik?


alvast bedankt

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
25-10-2017 12:35 #172782 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic bougiekabels
Hoi Johan,
De kabels bekeken en gezien dat er een koperen kern is. De ontstoring zal in de kappen zitten. Het probleem is meestel niet de soort kern, maar op de lange duur doorslag van kabels/kappen door de zeer hoge bobine spanning. Vooral bij mist zie je soms n het donker de vonken overspringen. Feitelijk is de weerstand van de bougie oneindig (luchtspeet van 0,7 mm) maar door de hoge spanning springt de vonk over. Kun je nagaan wat de spanning op den duur met de isolatie van de kabels doet. Daarom koop ik om de paar jaar nieuwe voor mijn collectie auto"'s, starten ze tenminste ook bij vochtig weer.

Ik had ook een ander nummer besteld maar de set is kennelijk omgenummerd en voor 39 euro kan je niet tobben. De kabels functioneren prima.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-10-2017 18:16 #172790 door Frans Pars (GAST)
Beantwoord door Frans Pars (GAST) in topic bougiekabels
Magnecor wordt ook via volvo lotte verkocht, misschien kan je daar de vraag ook stellen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-10-2017 01:42 #172800 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic bougiekabels
Beste Frans, ik zal eens bij Volvo Lotte kijken, bedankt.
Beste Cor, ik haal de resterende tulen hier lijken ze veel op die van 75euro.
Tevens doe ik ook doorzigtige slang over de kabels want het is stof en vocht wat de overslag verzorgt.
Ik heb nu een niet onstoord set er op zitten met slang werkt als een tierelier.(NGK)
Met doorzichtige slang heb je extra isolatie en afstand tussen de kabels.
Maar ik ga eerst eens bij Volvo Lotte kijken.


Bedankt voor de informatie

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-10-2017 09:18 #172803 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic bougiekabels
Ik heb bij mijn combi Amazon een paar bougiekabels met een plastic strikbandje tegen elkaar vastgebonden. Dit geeft al een paar jaar geen problemen met overslag. Hebben anderen daar dan wel last van?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
26-10-2017 20:28 #172817 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic bougiekabels
Niek, overslag heb je alleen naar de massa; niet naar een andere bougiekabel, de weerstand van elke bougie is gelijk. Dus wel naar remleidingen, rembekrachtiger en alle andere metalen delen in de buurt van de kabels. Electrische spanning neemt de weg van de minste weesrstand.

Voor normaal gebruik in onze motoren voldoen de ""gewone"" bougiekabels prima; voor race gebruik en hoge toeren motoren kun je die die dure magnecor kabels gebruiken, maar als goed niet goed genoeg is en je hebt een dikke portemonnee kan je de hobby zo duur maken als je wilt gelukkig.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-10-2017 22:38 - 26-10-2017 22:45 #172821 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic bougiekabels
Je kan een kant en klare set kopen natuurlijk. Leuker is het zelf samenstellen, dan kloppen alle lengtes en heb je iets voor een mindere prijs wat wel beter dan goed is. Ik heb een setje zelf samengesteld en op maat gemaakt van Gooze:

www.ignitionproducts.eu/nl/msd-ignition-...ight.html?id=8636194
www.ignitionproducts.eu/nl/msd-ignition-...mm-bulk-wire-se.html
www.ignitionproducts.eu/nl/msd-ignition-...voor-85-mm-supe.html
www.ignitionproducts.eu/nl/msd-ignition-...-coil-90-socket.html
www.ignitionproducts.eu/nl/msd-ignition-...straight-socket.html

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-10-2017 01:10 #172823 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic bougiekabels
@Simon wat jij hebt gebruikt is weerstandskabel, nu dat is het laatste wat ik wil.
De weerstand naar je bougie is nooit gelijk de ene kabel is b.v. 30cm en de andere is b.v. 15cm dus geen gelijke weerstand.
@ Frans, Volvo Lotte gaat bekijken of ze de kabels naar de Filippijnen kunnen sturen en zijn maar een paar euro duurder dan de duurste bij de club www.volvo-lotte.nl/volvo-onderdelen/elec...iekabels-122140p1800

bedankt

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.