- Berichten: 85
wederom afgesleten nokje contactpuntjes
- J.L.M. Bruin
- Offline
- Expert lid
Wat doet het nokje smelten? Aangezien er totaal geen eerdere signalen waren die duidden op problemen, moet dit nokje toch op de 1 of andere manier vrij snel zijn afgesleten/gesmolten. We lossen het wel weer op met nieuwe puntjes maar ik zou graag de oorzaak willen weten.
PV544C - 1964
P1800S - 1967
240DL - 1987
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 319
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
waren dit Beru punten ?? (made in china) of gevalletje "bogus parts"
Helaas wordt de lijst aftermarket producten die niet voldoet groter en groter....
fiber nokken van contactpunten die letterlijk wegbranden heb ik nog niet eerder gezien.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- J.L.M. Bruin
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 85
En ja BERU parts Had het doosje nog liggen....
Maargoed, dat het zo snel zo warm wordt en wegsmelt, kan dat ook nog gelegen zijn in slechte kabel tussen bobine en verdeler (zoals zojuist ontdekt). En/of kan de combi bobine/condensator zoiets veroorzaken. Spanning omlaag/stroom omhoog = erg warm?
PV544C - 1964
P1800S - 1967
240DL - 1987
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
Een verbrandde kabel/verdeelkap wel.
een optie zou zijn een hall sensor te monteren i.p.v. de punten , dan ben je er van af.
als de condensator capaciteitsloos zou zijn gaan de punten heftig vonken en inbranden , dit is een bekend fenomeen.
verbrandde contactpunten zijn bekend , verbrandde fiber nokken niet , denk ook niet dat het fiber is maar een soort kunststof.
het geheel moet bestand zijn tegen de wrijvingswarmte en de warmte van de motor zelf.
in ieder geval zou ik ook de condensator vervangen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1877
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1877
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
de contactpunten schakelen de primaire spoel van de bobine , de min.
Wat zorgt er voor dat de punten zo heet worden dat de nok is verbrand , niet de motortemperatuur +- 100○C
buiten dat de punten zijn ingebrand (twijfelachtige condensator) , zal er een grotere stroom door de primaire kring lopen dan normaal is.
de punten worden dus heet genoeg om ze te laten smelten.
dit zou mogelijk zijn bij een inwendige sluiting in de primaire kring van de bobine zelf.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1877
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1877
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.