verklikkerlampje choke

Lees meer
05-04-2017 11:46 #167946 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic verklikkerlampje choke
Gert,

Ik heb nog even navraag gedaan bij mijn schoonvader maar ik moet je teleurstellen ik had het helemaal mis. Het is geen ronde choke knop met een lampje erin maar een ordinaire trek stang die een contact heeft met een lampje in de cockpit maakt. Hoe ik er nou bij kom om te denken dat ik dit in zijn auto heb gezien weet ik niet. Ik heb er toch vaak genoeg in gereden. Mijn excuses dat ik je valse hoop heb gegeven. Je zou hem wel kunnen toepassen maar je zal zelf een controle lampje moeten plaatsen.

Mijn schoonvader vertelde mij dat de choke knop met uittrekken een contact tot stand bracht met het lampje, echt lekker werkte het niet want bij het minst geringste beweging ging het lampje aan of uit. Mogelijk een vervuild contact of teveel ruimte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-04-2017 12:00 #167947 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic verklikkerlampje choke

René Minnebo schreef : ...Het is geen ronde choke knop met een lampje erin maar een ordinaire trek stang die een contact heeft met een lampje in de cockpit maakt.

Geen probleem, integendeel, des te beter zelfs. De chokeknop hangt bij mij onder het dashboard op een plek waar hij veelal uit het zicht van de bestuurder zit vanwege de middenspaak van het stuurwiel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-04-2017 12:21 #167948 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic verklikkerlampje choke
Oke maar de choke bij een amazon zit toch links, waarom zit ie bij jou dan onder je dashboard.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-04-2017 13:40 #167955 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic verklikkerlampje choke

René Minnebo schreef : Oke maar de choke bij een amazon zit toch links, waarom zit ie bij jou dan onder je dashboard.

Dat heeft te maken met de installatie van een Weber 38/38 jaren geleden, die toen werd geleverd met een bijbehorende (langere) chokekabel. Die heb ik toen voor het gemak eerst onder het dashboard bevestigd. De Weber bleek echter geen succes en heb ik toen vervangen door een Zenith-Stromberg. Die niet originele chokekabel heb ik echter steeds laten zitten en op de plek van de originele een intervalschakelaar voor de ruitenwissers gemonteerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-04-2017 22:59 #167981 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic verklikkerlampje choke
Mijn 145 uit '71 is inderdaad ook uitgerust met een schakelaartje achter het dashboard en een signaallampje in de tellerunit.
Maar ook de Amazon die ik hiervoor had was uitgerust met een signaallamp voor de choke. Dit was een 69-er, en de oranje signaallamp zag er net zo uit als de rode lamp tbv de gecombineerde signalering van handrem en verschildruk in het remsysteem. Geen idee of die chokelamp origineel in dat type Ama zat (?), maar misschien kan je er wat mee.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.