verklikkerlampje choke
- Gert Vegter
-
- Platinum lid
-
Nu zal er dus op de een of andere manier een verbinding moeten komen tussen de chokeknop en een schakelaar, neem ik aan. Maar hoe? En wat voor schakelaar?
Sommige auto’s hadden standaard zo’n verklikkerlampje, volgens mij bv ook de Volvo 340. Geen idee hoe dat werkt, zou ik daar wellicht iets mee kunnen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul Franse
-
- Platinum lid
-
Life is what you make it!
- Paul Franse
-
- Platinum lid
-
Life is what you make it!
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Ga ik proberen, dank voor de tip. Op de elektrische schema's in de documentatie zie ik dit overigens alleen bij de modellen van 1973 en 1974. Zal dus niet in alle uitvoeringen/bouwjaren aanwezig zijn geweest.René Minnebo schreef : De 140 serie heeft een choke knop met lampje. Is dat niet in te bouwen.
- Saskia De Vos
-
- Verbannen
-
...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
-
Ik weet natuurlijk niet hoe jouw 'niet originele' chokekabel er uit ziet, maar ik vermoed dat je een trekschakelaar nodig hebt : een schakelaar die zolang er trek op staat sluiting maakt (en je dus een lampje kan laten branden).
Een voorbeeld hiervan is een Hella Bremslichtschalter :
Deze is een beetje groot, maar je zou er natuurlijk een kortere veer aan kunnen hangen. Ook gaat deze nogal zwaar (er zit ook nog een veer inwendig in de schakelaar) - is immers gemaakt om aan een rempedaal bevestigd te worden; vraag is dus of hiermee je choke nog 'uit blijft staan' op momenten dat je dat wel wilt .....
Hoe dan ook : dit is m.i. wel het principe dat moet werken.
Als je hem wilt hebben (eur 0

- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Gert Vegter schreef :
Ga ik proberen, dank voor de tip. Op de elektrische schema's in de documentatie zie ik dit overigens alleen bij de modellen van 1973 en 1974. Zal dus niet in alle uitvoeringen/bouwjaren aanwezig zijn geweest.René Minnebo schreef : De 140 serie heeft een choke knop met lampje. Is dat niet in te bouwen.
Mijn schoonvader had een 71er uit california en die had zo choke knop met verklikkerlampje erin. Was een groen lampje en op de reflector stond in een cirkel choke. Kan naderhand zijn ingebouwd natuurlijk.