Electrische relay Schema Amazon combi

Lees meer
01-02-2017 12:12 - 01-02-2017 13:00 #166405 door Jacob van Zwet
Electrische relay Schema Amazon combi is gemaakt door Jacob van Zwet
Hoi leden,

Ik heb een aangepast elektrische schema gemaakt voor mijn amazon combi.
Doel van de actie schakel spanning in schakelaars proberen te verminderen en hoofd stromen via relays en zekeringen te laten lopen.
En contact uit lampen uit. Nu dus alleen geen parkeer licht meer maar deze werd anders nooit gebruikt.
Ik hoop dat ik niks over het hoofd heb gezien dus als iemand er naar zou kunnen kijken. :)







Toegevoegd extra zekering kast met centrale voeding en wat extra relais.
De bestaande zekering kast ook vervangen door schuif zekeringen kast vandaar dat de waardes anders zijn als origineel.

Ik heb het meeste al aangesloten en hoop binnen kort te kunnen testen vandaar nog deze controle :silly:

alvast bedankt,
Groet Jacob

link voor het originele grote bestand
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-02-2017 18:26 #166412 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic Electrische relay Schema Amazon combi
Net schema!
Ik heb niet alles nagelopen maar het ziet er m.i. goed uit.
Merk je nou ook iets in de praktijk van die relais-schakelingen? B.v. sneller, feller?

P544B B16A, P220VE B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-02-2017 18:37 #166413 door Jacob van Zwet
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic Electrische relay Schema Amazon combi
Nog geen idee ben nog aan het opbouwen. Bij het inspecteren van de kabel boom bleek dat de gele voeding draad naar de voet schakelaar al ze hele mantel had weg gebrand :ohmy:
Dus wou het anders hebben en alles onder het dashboard en met zekeringen.



Dit is nu de spaghetti :lol:
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-02-2017 19:08 #166414 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic Electrische relay Schema Amazon combi
Ja, die voetschakelaar! Ik ben ook al aan mijn derde bezig...

P544B B16A, P220VE B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-02-2017 17:20 #166479 door Jacob van Zwet
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic Electrische relay Schema Amazon combi
Het werkt! :cheer:
vandaag getest en alles netjes weggewerkt motor ruimte is er ook van opgeknapt geen relais meer en een stuk minder draden. :cheer:
Wel een stuk meer draden onder het dash board maar daar is genoeg ruimte.

foto's volgen nog hier of in me project.

Groet Jacob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-04-2017 22:11 #168126 door Jacob van Zwet
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic Electrische relay Schema Amazon combi
Het Schema werkt nog steeds naar behoren.
Een tijdje rond gereden met standaart ontsteking en bobine maar werd tijd voor een upgrade.
Dus gisteren een 123tune+ ge instaleerd met losse blauwe bosh bobine. (heel leuk motor afstellen met de app :cheer: )
Nu doet het volgende zich voor bij het uitschakelen van het contact blijft de motor ge woon lopen :pinch: .
Starten doe ik met een start knop zo blijft bij het starten ook mijn lpg actief heb de panser kabel nog heel gelaten.

Hoeveel ampere trekt een bobine deze zit nu via een centrale gevoeden zekering kast aan mijn geschakelde voeding schema.
Kan het zijn dat deze dus teveel ampere trekt het relay kan 40 amp aan?

Plan is om de panser kabel open te maken en deze een zekering te geven en hier mee de bobine en 123 te voeden.

Wat nu wel vreemd is op het moment dat ik de rem in trap de motor wel afslaat :silly: .
Dus ergens loopt een lus spanning maar waar?

Groet, Jacob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-04-2017 23:35 #168130 door Dick Spieard (GAST)
Beantwoord door Dick Spieard (GAST) in topic Electrische relay Schema Amazon combi
Ik heb de bobine en de 123 ontsteking geschakeld via een relay die ingeschakeld wordt zodra de auto op contact staat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-04-2017 20:27 - 12-04-2017 20:29 #168142 door Rob Funcke
Beantwoord door Rob Funcke in topic Electrische relay Schema Amazon combi
Ik heb via een diode brug welke spanning krijgt van het startrelais of het startslot.
Vervolgens heb ik daar de 123 en de LPG installatie op aangesloten.
Tijdens het starten krijgt de 123 spanning via diode van het startrelais zodra de motor loopt komt de spanning via diode van het startslot.
Hiermee voorkom je dat de pantserkabel niet aangepast behoeft te worden.

Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-04-2017 21:00 #168144 door Jacob van Zwet
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic Electrische relay Schema Amazon combi
Ik heb nu voor de zekerheid een diode geplaatst tussen 123 en de voeding maar hier komt de spanning niet vandaan zal deze eens verplaatsen naar voeding bobine + 123. Kan het zijn dat het contact slot licht contact blijft maken welke mogelijk eerst werd weggenomen door de voeding naar de bobine?
Er blijft nu dus een spanning staan na het contact slot welke dus mijn hoofd relais hoog houd en bij contact uit en dat de motor blijft lopen gaat wel het dashboard amp lampje branden.

Nu ik dit zo typ zou het best eens kunnen dat deze spanning er altijd al was alleen voorheen werd de spanning naar bobine weggenomen als het contact uit ging en dus stopte de motor er mee en verdween de spook spanning ook. Nu met het relais schema en waar van af ook de bobine gevoed word blijft dit actief.

Kan een moderne dynamo met met ingebouwde spanning regelaar 65 amp geen spanning de verkeerde kant opsturen of in ieder geval net genoeg spanning om mijn relais hoog te houden? Bij intrappen rem welke dus stroom van het oude circuit pakt om de rem lichten te laten branden valt de spook spanning ook weg en gaat de motor netjes uit.

Ik wissel het hoofd relais nog om naar een weerstand blus relais mogelijk dat deze wat meer spanning nodig heeft om te schakelen als met een blus diode en anders gaat de pantser kabel door midden en de ontsteking en bobine hier mee voeden dan is uit ook weer echt uit.

Hoor het graag als iemand nog wat anders kan bedenken.

Gr Jacob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
12-04-2017 23:26 #168149 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Electrische relay Schema Amazon combi
Ha Jacob, ik heb geen account bij MS om op onedrive te kunnen.
kan je mij het schema mailen?
Ik zal je mijn mailadres geven in PB, dan zal ik eens goed kijken of ik iets zie waardoor de beschreven klachten optreden.
Heb je een bobine met voorschakelweerstand?En zo ja, waar heb je de spanning dan gepakt die de voorschakelweerstand overbrugd tijdens starten?
mvg Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.