- Berichten: 278
verschil in piek bougie/cilinders
- Remon Kosse
- Elite lid
-
Afgelopen zondag met een medelid de Amazon b18a aan de kast gezet om de ontsteking te controleren en afvte stellen. Wat opvalt is dat cilinder 1 en 2 een piek spanning op de bougie geeft van 4 en cilinders 3 en 4 van ongeveer 5. Heeft iemand een verklaring of oorzaak voor de verschillen tussen de pieken van 1en 2 tov 3 en 4?
Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3560
Er staan niet de juiste foto's bij maar het kan de combinatie kap rotor zijn.
Niet van hetzelfde merk of een slecht/goekoop merk.
Bosch is het beste en hoort er ook op thuis.
success
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leo Staats
- Premium lid
-
- Berichten: 133
Als de motor goed loopt zou ik mij geen zorgen maken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Remon Kosse
- Elite lid
-
- Berichten: 278
Interessant de link die je stuurde en ik denk dat datbij mij ook het probleem is. Vanavond opnieuw testen.
Bougie 1 en 2 waren goed, 3 en 4 waren wat zwart.
Vanavond de oude kap en rotor erop en dan eens weer kijken. De motor slaat afen toe over met een lichte plof uit de uitlaat.
Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1950
Boeiende foto's in jouw topic, Johan, maar moet er bij jou echt een voorschem af om bij je ontsteking te komen? En die slijpschijf is zeker voor de fijnafstelling van je contactpuntjes :silly:Johan Geers schreef : Beste R bekijk dit stukje eens www.volvokv.nl/forum/brandstofsysteem-ui...en-raar-verschijnsel
Er staan niet de juiste foto's bij maar het kan de combinatie kap rotor zijn.
Niet van hetzelfde merk of een slecht/goekoop merk.
Bosch is het beste en hoort er ook op thuis.
success
Johan Geers
Maar, alle gekheid op een stokje, het is inderdaad wel apart dat die maten van rotor en verdeelkap zo afwijken. Stomtoevallig heb ik vandaag ook mijn rotor gewisseld met eentje die ik nog had liggen. De 145 startte al een paar keer lastig, geen idee waar het aan ligt, want als hij eenmaal loopt is er niks aan het handje. Om te beginnen eerst maar eens die rotor vervangen en het viel me ook op dat van diegene die ik nu geplaatst heb de koperen contactpunt wat langer leek. En nu maar hopen dat hij nu beter start en anders gaan we het volgende vervangen.
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3560
Koperen bougiekabels helpen ook een hoop als je ontstoorde kabels heb is de weerstand van b.v. kabel bougie 4 verschillend met die van bougie 1 en dat wil je niet zeker niet bij een standaart bobine.
Een onstoorde kabel tussen bobine en verdeler is meer dan genoeg als dit gewenst is.
Ik heb bij alles in koper dus ik moet uitkijken dat ik geen sluiting maak anders is mijn bobine stuk.
Toen onze Volvo's op de markt kwamen hadden deze ook koperen bougiekabels met eventueel als dat nodig was onstoorde kappen en dat is een beter oplossing voor onze oude auto's dan onstoorde kabels.
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Remon Kosse
- Elite lid
-
- Berichten: 278
Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3560
De laatste lijkt mij de echte Bosch als ik de prijzen tussen imitatie en echt bosch zie.
Zie ook de rotor prijsverschillen.
Er is nogal wat te krijgen op dit gebied.
Wil je het goed doen ga voor Bosch al het andere is gecopieerd van Bosch lijkt me.
En bougiekabels er zijn genoeg aanbieders die kabel per meter verkopen met koperen of metalen kern en maak ze zelf.
Er is ook nog een merk die standaart kabels met een nul ohm weerstand verkoopt maar dat merk ben ik kwijt waren niet goedkoop maar wel goed.
Ik heb ze hier op de Filippijnen zelf gemaakt, gewoon bij een motorzaak kabel aan de meter gehaald en NGK kappen ben dik tevreden.
www.rendcarparts.nl/nl/product-list/prod...1=6&cat2=42&cat3=144
eigen merk
volvocarparts.nl/nl/ontsteking/4533-verdeelkap-b20-.html
welk merk ???????
www.voorwindenparts.nl/verdeelkap-1-235-522-056.html
origineel Bosch????
Beru is ook een merk wat nogal in het zicht verschijnt
www.estateservices.nl/elektra/ontsteking...140-240-b18-b20.html
ook Bosch
success
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3560
success
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Remon Kosse
- Elite lid
-
- Berichten: 278
Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.