verschil in piek bougie/cilinders

  • Remon Kosse
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
01-11-2016 21:09 #164652 door Remon Kosse
verschil in piek bougie/cilinders is gemaakt door Remon Kosse
Hallo,
Afgelopen zondag met een medelid de Amazon b18a aan de kast gezet om de ontsteking te controleren en afvte stellen. Wat opvalt is dat cilinder 1 en 2 een piek spanning op de bougie geeft van 4 en cilinders 3 en 4 van ongeveer 5. Heeft iemand een verklaring of oorzaak voor de verschillen tussen de pieken van 1en 2 tov 3 en 4?

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-11-2016 00:03 #164654 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic verschil in piek bougie/cilinders
Beste R bekijk dit stukje eens www.volvokv.nl/forum/brandstofsysteem-ui...en-raar-verschijnsel
Er staan niet de juiste foto's bij maar het kan de combinatie kap rotor zijn.
Niet van hetzelfde merk of een slecht/goekoop merk.
Bosch is het beste en hoort er ook op thuis.

success

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Leo Staats
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-11-2016 08:47 #164655 door Leo Staats
Beantwoord door Leo Staats in topic verschil in piek bougie/cilinders
Hoe nauwkeurig is de meetapparatuur? Het verschil tussen resultaat 4 en 5 kan minimaal zijn.
Als de motor goed loopt zou ik mij geen zorgen maken :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Remon Kosse
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
02-11-2016 11:58 #164658 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic verschil in piek bougie/cilinders
@Johan,
Interessant de link die je stuurde en ik denk dat datbij mij ook het probleem is. Vanavond opnieuw testen.
Bougie 1 en 2 waren goed, 3 en 4 waren wat zwart.
Vanavond de oude kap en rotor erop en dan eens weer kijken. De motor slaat afen toe over met een lichte plof uit de uitlaat.

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-11-2016 19:23 #164668 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic verschil in piek bougie/cilinders

Johan Geers schreef : Beste R bekijk dit stukje eens www.volvokv.nl/forum/brandstofsysteem-ui...en-raar-verschijnsel
Er staan niet de juiste foto's bij maar het kan de combinatie kap rotor zijn.
Niet van hetzelfde merk of een slecht/goekoop merk.
Bosch is het beste en hoort er ook op thuis.

success

Johan Geers

Boeiende foto's in jouw topic, Johan, maar moet er bij jou echt een voorschem af om bij je ontsteking te komen? En die slijpschijf is zeker voor de fijnafstelling van je contactpuntjes :silly:

Maar, alle gekheid op een stokje, het is inderdaad wel apart dat die maten van rotor en verdeelkap zo afwijken. Stomtoevallig heb ik vandaag ook mijn rotor gewisseld met eentje die ik nog had liggen. De 145 startte al een paar keer lastig, geen idee waar het aan ligt, want als hij eenmaal loopt is er niks aan het handje. Om te beginnen eerst maar eens die rotor vervangen en het viel me ook op dat van diegene die ik nu geplaatst heb de koperen contactpunt wat langer leek. En nu maar hopen dat hij nu beter start en anders gaan we het volgende vervangen.

Groet, Hans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-11-2016 00:23 #164673 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic verschil in piek bougie/cilinders
Het probleem met die goekope kappen is dat de vier contactpunten niet altijd in het miden staan en als je dan een rotor heb die een beetje te kort is voor die kap en dus niet binnen de specificatie voorbij de contacten in de kap gaat krijg je veel overslag in de kap en dus twee vonken een in de kap en een bij de bougie.
Koperen bougiekabels helpen ook een hoop als je ontstoorde kabels heb is de weerstand van b.v. kabel bougie 4 verschillend met die van bougie 1 en dat wil je niet zeker niet bij een standaart bobine.
Een onstoorde kabel tussen bobine en verdeler is meer dan genoeg als dit gewenst is.
Ik heb bij alles in koper dus ik moet uitkijken dat ik geen sluiting maak anders is mijn bobine stuk.
Toen onze Volvo's op de markt kwamen hadden deze ook koperen bougiekabels met eventueel als dat nodig was onstoorde kappen en dat is een beter oplossing voor onze oude auto's dan onstoorde kabels.


m.vr.gr.

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Remon Kosse
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
03-11-2016 07:07 #164674 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic verschil in piek bougie/cilinders
Gisteren andere verdeler en rotor geplaatst, bougies laten een hogere piek zien en een gelijkere spanning tussen de cilinders. Alleen houd ik dat de motor stationair wat overslaat met een plof in de uitlaat. Iemand suggesties?

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-11-2016 11:51 #164679 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic verschil in piek bougie/cilinders
Vandaag even over internet gestruint voor verdeelkappen.
De laatste lijkt mij de echte Bosch als ik de prijzen tussen imitatie en echt bosch zie.
Zie ook de rotor prijsverschillen.
Er is nogal wat te krijgen op dit gebied.
Wil je het goed doen ga voor Bosch al het andere is gecopieerd van Bosch lijkt me.
En bougiekabels er zijn genoeg aanbieders die kabel per meter verkopen met koperen of metalen kern en maak ze zelf.
Er is ook nog een merk die standaart kabels met een nul ohm weerstand verkoopt maar dat merk ben ik kwijt waren niet goedkoop maar wel goed.
Ik heb ze hier op de Filippijnen zelf gemaakt, gewoon bij een motorzaak kabel aan de meter gehaald en NGK kappen ben dik tevreden.

www.rendcarparts.nl/nl/product-list/prod...1=6&cat2=42&cat3=144
eigen merk
volvocarparts.nl/nl/ontsteking/4533-verdeelkap-b20-.html
welk merk ???????
www.voorwindenparts.nl/verdeelkap-1-235-522-056.html
origineel Bosch????
Beru is ook een merk wat nogal in het zicht verschijnt
www.estateservices.nl/elektra/ontsteking...140-240-b18-b20.html
ook Bosch

success

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-11-2016 12:17 #164681 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic verschil in piek bougie/cilinders
bekijk dit topic ook eens www.volvokv.nl/forum/elektrische-install...lke-gebruiken-jullie

success

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Remon Kosse
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
03-11-2016 19:36 #164692 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic verschil in piek bougie/cilinders
Goed speurwerk Johan. Zojuist even gemaild met estateservice.nl omdat daar de originele Bosch rotor wordt aangeboden. Die namaak troep ben daar helemaal klaar mee. Troep is altijd te duur en dit helemaal. Betaal graag voor kwaliteit! Hopelijk sturen ze mij de Bosch rotor op en kan ik dat gaan testen.

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD