Opgelost: Accu's lekken
- Jeroen Kuizenga (GAST)
-
- Premium lid
-
Wat betreft de voltmeter, ik hou wel van metertje, nu heb ik er drie naast elkaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Kuizenga (GAST)
-
- Premium lid
-
Arnold de Groot schreef : Hallo, 16,7 v is te veel, ongeveer 14 volt is een normale laadstroom. Ik weet niet wat voor dynamo/ spanningsregelaar je hebt, mijn Volvo had een externe spanningsregelaar. Die heb ik destijds vervangen.
Je moet uitzoeken wat voor soort dynamo je hebt, gelijkstroom of wisselstroom.
Als je op het forum zoekt op spanningsregelaar vind je meer informatie. Wel op letten er is nog een spanningsregelaar in bepaalde Volvo modellen, die is voor de dashboard verlichting en niet voor de dynamo. Het help als je het model en bouwjaar opgeeft.
Mvg
Arnold
Vanavond kwam ik (met toeval) achter dat mijn achterlichten en alle lampjes op het dashboard niet werkten.
Of dit te maken heeft met de verwisseling van de spanningsregelaar weet ik niet.
De lampen voor werken wel goed zowel stadslicht en normaal licht, wanneer ik rem werken de lichten achter wel, maar voor de rest niet op de andere standen, stadslicht en normaal licht. Zou dit iets te maken kunnen hebben met de spanningsregelaar of hebben jullie een ander idee/tip voor mij?
Groet Jeroen
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
success
Johan Geers
- Henry van Leusden
- Premium lid
-
Amazon Combi 1969, P 1800 1964, Moto Guzzi V700 1970, Constructam Coral I 1971.
- Jeroen Kuizenga (GAST)
-
- Premium lid
-
Henry van Leusden schreef : Grote kans dat het de zekering is. Even ronddraaien of vernieuwen.
inderdaad even zekering vervangen, super weer voor de hulp en tips!