Aansluiten USB-poorten 12v - 3e remlicht aansluiten

• Jeroen Kuizenga (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
28-01-2016 23:21 #157785 door Jeroen Kuizenga (GAST)
Aansluiten USB-poorten 12v - 3e remlicht aansluiten is gemaakt door Jeroen Kuizenga (GAST)
Hallo forumleden,
Ik ben bezig met het maken van een console voor in mijn amazon. Nu zou ik graag in het console wat foefjes willen verwerken o.a. een usb poort samen met een aantal schakelaars voor verlichting en dergelijke. Mijn vraag is, hoe zou ik dit het beste aan kunnen sluiten, hebben jullie hier nog handige tips voor.
Is het mogelijk om vanaf de accu + en - te trekken en hier een zekering tussen te doen en deze vervolgens richting de usb poort te laten lopen?

Waarschijnlijk wordt het een vergelijkbare usb poorten zoals deze:

achterkant:

Verder heb ik nog een vraag, ik heb het forum al even doorzocht maar kwam nog niet het antwoord tegen waar ik naar op zoek ben. Ik ben ook bezig om een derde remlicht te plaatsen op de hoedenplank. Mijn vraag hierbij is hoe kan ik deze het beste aansluiten? Kan ik deze het beste aansluiten op 1 van de achterlichten, dat ik 1 van beide split?
Het wordt een 3e LED remlicht.

Alvast bedankt voor de reacties.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ruud Klok (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-01-2016 06:39 #157788 door Ruud Klok (GAST)
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic Aansluiten USB-poorten 12v - 3e remlicht aansluiten
Hej Jeroen,

Een USB aansluiting heeft vaak een stekker... dus een plus en een massa... de juiste (zweef)zekering er tussen en klaar is klara... (aansluiten na contactslot) (sigarettenaansteker?)
het derde remlicht: Hiervoor kan je de rode draad gebruiken die aan de bestuurderskant naar de achterlichten loopt. dus de massa van de LED op de massa en de + verbinden met de rode draad.

Verlichting als verstralers altijd gebruik maken van een relais.
Dan gaat er minder stroom door de schakelaar.

succes,
Ruud

Volvo... Drive it like You hate it ;-) ... I think it likes it...

• Joop van Putten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-01-2016 11:02 #157793 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Aansluiten USB-poorten 12v - 3e remlicht aansluiten
Derde remlicht aansluiten is een fluitje van een cent. Zelfs ik kon dat zonder dat ik iets van electra begrijp. :)
De plusdraad van het linkerremlicht aftappen en massa maken,
Wat betreft de verstralers: Als je geen relais gebruikt krijg je eenvoudig smeulende bedrading. Ik heb dat een keer gehad.
Van de schakelaar naar het relais heb je geen dikke draad nodig. Verder wel. Deze website kun je daarbij goed gebruiken: www.ledtuning.nl/nl/draadcalculator

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-01-2016 15:32 #157798 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Aansluiten USB-poorten 12v - 3e remlicht aansluiten
Even los van de elektra, let je goed op dat de pook niet tegen de console aan komt wanneer die in de 1e of 3e versnelling staat? Zo veel ruimte heb je daar (vaak) niet..

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

• Ruud Klok (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-01-2016 23:54 #157817 door Ruud Klok (GAST)
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic Aansluiten USB-poorten 12v - 3e remlicht aansluiten
Dat was ook mijn gedachte Eric,

Ik had zelf op die plek een balkje met 5 knopjes zitten in mijn vorige AMA, ik wist niet hoe snel ik die weg wilde halen door dat de pook er constant tegen aan zat...

Ik heb meer met zo'n tunnelbak...

Succes met sleutelen...
Ruud

Volvo... Drive it like You hate it ;-) ... I think it likes it...

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-01-2016 12:20 #157829 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Aansluiten USB-poorten 12v - 3e remlicht aansluiten
3e remlicht heb ik op twee beugeltjes bevestigd.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Bijlagen:

• Ruud Reniers
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
31-01-2016 14:34 #157874 door Ruud Reniers
Beantwoord door Ruud Reniers in topic Aansluiten USB-poorten 12v - 3e remlicht aansluiten
Zou zo'n derde remlicht inmiddels nodig zijn omdat onze medewegmisbruikers gewend zijn om hun haar te kammen in onze bumbers. Zijn de meeste schadegevallen van het het achterop rijden?
Zou zomaar kunnen dat er niet naar de remlichten links en rechts gekeken wordt maar naar het bij ons in de regel ontbrekende achterremlicht.

Ik heb al een paar keer claxonerende achterliggers gehad als ik bij mij de straat in draai. Stapvoets in verband met de enorme drempel.

Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!

• Joop van Putten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-01-2016 14:41 #157876 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Aansluiten USB-poorten 12v - 3e remlicht aansluiten
De achterlichten van onze klassiekers zijn kaarsvlammetjes vergeleken bij de led-schijnwerpers in de meest exotische uitvoeringen van tegenwoordige auto's. Een derde remlicht is alleen al daarom geen overbodige luxe. Ik heb een ouderwetse met lampjes van Hella. Op de ruit geplakt. Piepklein gaatje in geboord zodat ik in de spiegel kan zien of hij nog werkt.
Een en ander gedaan na een schade van 7000 euro bij een aanrijding achterop. hap-automaterialen.nl/Producten/Hella_un..._007_428-001_135.php

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

• Ruud Reniers
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
31-01-2016 19:14 #157897 door Ruud Reniers
Beantwoord door Ruud Reniers in topic Aansluiten USB-poorten 12v - 3e remlicht aansluiten
Dit is vast niet toegestaan in NL?
Combi mist/remlicht.

Is wel een mooi klein lampje:

En meteen: tot hier en zeker niet verder!

Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!

• Jeroen Kuizenga (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
31-01-2016 20:40 #157902 door Jeroen Kuizenga (GAST)
Beantwoord door Jeroen Kuizenga (GAST) in topic Aansluiten USB-poorten 12v - 3e remlicht aansluiten

"Ruud Klok" schreef:
Hej Jeroen,

Een USB aansluiting heeft vaak een stekker... dus een plus en een massa... de juiste (zweef)zekering er tussen en klaar is klara... (aansluiten na contactslot) (sigarettenaansteker?)
het derde remlicht: Hiervoor kan je de rode draad gebruiken die aan de bestuurderskant naar de achterlichten loopt. dus de massa van de LED op de massa en de + verbinden met de rode draad.

Verlichting als verstralers altijd gebruik maken van een relais.
Dan gaat er minder stroom door de schakelaar.

succes,
Ruud

Bedankt voor de reacties.

Ik heb een aantal zwevende zekeringen dus dat is mooi.
Na het contactslot aansluiten geef je aan, bedoel je daarmee dat het beste 1 van de contactslot draden gesplitst zouden moeten worden? Dat ik daarop de zwevende zekering op aan sluit en dan door naar de USB aansluiting zou moeten aansluiten?

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD