relais alarmschakelaar

• Saskia De Vos
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2015 16:02 #156247 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic relais alarmschakelaar
Weinig tijd gehad. Wel heb ik de connector onder het dashboard gevonden, ter hoogte van de A-stijl. Maar wat zit dat ding op een vreselijke plaats! Met de beste wil van de wereld, de connector / draden zitten veel te ver weg om er goed bij te kunnen. Laat staan om daar te beginnen solderen! Zelfs met AMP-stekkertjes zal het al heel moeilijk worden om daar een aftakking te maken. Zijn er echt mensen die daar, op die plaats, konden solderen?

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ruud Klok (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-12-2015 18:28 #156249 door Ruud Klok (GAST)
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic relais alarmschakelaar
Dat solderen kan je ook doen op de daden vanaf de schakelaar...
op je stuurkolom zit als ik het me goed herinner ook nog een connector trouwens...

succes met solderen...
Ruud

Volvo... Drive it like You hate it ;-) ... I think it likes it...

• Saskia De Vos
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2015 14:25 #156292 door Saskia De Vos
Klopt, maar blijft dat er heel weinig ruimte is om te gaan solderen. Het solderen gaat me (nog) niet zo goed af, laat staan op mijn rug liggend, met mijn hoofd op een rempedaal en met maar amper een paar centimeter ruimte.. Dan denk ik dat het toch AMP-stekkertjes gaan worden. Dat zal al lastig genoeg zijn.

Om goed aan de draden/connector op de stuurkolom te kunnen, moet het stuur er dan wel af. Ik heb geen stuurtrekker.

Ik neem aan dat het aftakken sowieso moet tussen stuur en connector aan de A-stijl? Ik bedoel, niet tussen de connector en de achterste knipperlichten.

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-12-2015 17:11 #156296 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic relais alarmschakelaar
Het is niet nodig om het stuur eraf te halen. Ik heb eenzelfde alarmschakelaar gemonteerd in mijn Amazon, waarbij ik voor de aftakking de isolatiekous van de bedrading die vanaf de richtingaanwijzerschakelaar komt, over enkele centimeters heb opengesneden en wel achter het dashboard, iets rechts (vanuit de bestuurdersplaats gezien) van de lichtschakelaar. Vervolgens de blauwe en groene draad doorknippen en de verbindingen tot stand brengen, waarbij ik heb gekozen voor kroonsteentjes. Deze worden vaak verguisd, maar mijn ervaring is dat deze in het interieur op moeilijk bereikbare plaatsen best wel praktisch, functioneel en bedrijfszeker (ook op langere termijn) kunnen zijn. Perfectionisme is mooi, maar hoe moeilijk wil je het jezelf maken?

• Saskia De Vos
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-12-2015 08:49 #156368 door Saskia De Vos
Dat is het Gert; ik ben een perfectionist maar het mag inderdaad geen te groot obstakel worden. Ik zal een aftakking maken met AMP-stekkers. Ik heb een goede tang (geen prutsding van 2 euro), goede stekkers en krimkousjes, dus dat moet het wel voor elkaar brengen. Voordeel is dat de verbinding niet aan weer en wind blootgesteld zal worden.

Overigens lees ik op het wereld wijde web evenveel tegenstanders van solderen als voor. Idem wat betreft AMP-stekkers. Bij beide geldt in ieder geval dat het goed moet zijn uitgevoerd.

• Saskia De Vos
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-08-2016 17:27 #162607 door Saskia De Vos
Hij zit. Ik heb de aftakking genomen vlak voor de connector aan de A-stijl. Ik heb gebruik gemaakt van spade-connectors, de zg. 'piggy back'. Ik wilde het anders doen, maar door de gebrekkige bewegingsvrijheid, was dit al een uitdaging op zich.

Gelukkig had ik twee schakelaars, de eerste leek het nl. niet te doen (de schakelaar bleef wel branden, maar knipperde niet, ook niet de lichten). De andere gelukkig wel. Wat is het leuk om allevier de richtingaanwijzers in werking te zien. :)

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-08-2016 22:04 #162613 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic relais alarmschakelaar

Saskia De Vos schreef : Wat is het leuk om allevier de richtingaanwijzers in werking te zien.:)

Tja, het is wel weer een stukje modernisering. En je mag hopen dat het nooit nodig zal zijn om ze alle vier in werking te zetten voor een pechgeval...

• Saskia De Vos
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-08-2016 07:47 - 17-08-2016 07:56 #162621 door Saskia De Vos
Dat hoop ik ook! Maar het is geruststellender te weten dat het mogelijk is. Al was het maar om het achteropkomend verkeer voor file te waarschuwen...

(wel nog even de schakelaar omdraaien, zodat de tekst leesbaar is)

Bijlagen:
Laatst bewerkt 17-08-2016 07:56 door Saskia De Vos.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD