Starten via startknop én contactsleutel
- Saskia De Vos
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-12-2014 15:47 #146354
door Saskia De Vos
...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?
Starten via startknop én contactsleutel is gemaakt door Saskia De Vos
Is het mogelijk om een startknop te monteren, maar tegelijk ook het starten via de contactsleutel te behouden? Dus een dubbel systeem. In België is een startknop niet toegelaten, maar als de originele configuratie kan worden behouden naast een onzichtbaar gemonteerde startknop, is dat wel te omzeilen.
...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
13-12-2014 16:15 #146356
door Joop van Putten
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Beantwoord door Joop van Putten in topic Starten via startknop én contactsleutel
Mij lijkt dat dat mogelijk is door niet de draden achter het startslot te verplaatsen naar de startknop maar door te trekken.
Daarmee laat je beide dezelfde functie behouden. Correctie als ik het fout heb.
Heb ik ook gedaan met mijn remlichtschakelaar. Zowel de schakelaar op remdruk als de pedaalschakelaar werken nu.
Overigens wel vreemd dat een startknop niet is toegestaan.
Daarmee laat je beide dezelfde functie behouden. Correctie als ik het fout heb.
Heb ik ook gedaan met mijn remlichtschakelaar. Zowel de schakelaar op remdruk als de pedaalschakelaar werken nu.
Overigens wel vreemd dat een startknop niet is toegestaan.
www.ruilof-images.nl
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-12-2014 19:14 #146376
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Starten via startknop én contactsleutel
Maak hem dan wel zo dat je wel met de sleutel contact moet maken alvorens je de startknop kan gebruiken om daarmee te straten. Anders maak je het de dievengilde wel erg makkelijk
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-12-2014 01:27 #146386
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Starten via startknop én contactsleutel
- Johan Laveyne
- Premium lid
-
Minder
Meer
15-12-2014 02:56 #146431
door Johan Laveyne
Beantwoord door Johan Laveyne in topic Starten via startknop én contactsleutel
Saskia, waarom is een startknop niet toegelaten in Belgie ? Veel nieuwe auto's zijn toch uitgerust met een startknop (ook in Belgie) .
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-12-2014 03:27 #146432
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Starten via startknop én contactsleutel
Ik weet dat in Belgie de regels heel strikt zijn als het gaat om aanpassingen. Een collega van mij heeft een Porsch waarmee hij jaarlijks voor de keuring moest. Zijn wagen werd afkeurd omdat hij er een RVS uitlaat onder had en een verlagings set die niet aantoonbaar door Porsch geleerd was en zo waren er nog een aantal zaken. Zelfs het verbreden van velgen is een No No. Misschien dat Saskia tegen het zelfde probleem aanloopt. Mij is uitgelegd dat wat wij kennen als de APK en vanuit de overheid gecontroleerd wordt, in Belgie een prive onderneming is waardoor je helemaal afhankelijk bent van het humeur van de keurmeester. Ik heb er zelf geen ervaringen mee maar als ik de verhalen van mijn collega´s hoor dan is dit een jaarlijk terug kerend mega drama waarbij je soms uren in de rij staat om gekeurd/afgekeurd te worden.
15-12-2014 12:01 #146436
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Starten via startknop én contactsleutel
Da's gek, hier in Frankrijk is de keurmeester ook onafhankelijk en ik heb met al mijn auto's heel goede ervaringen. Natuurlijk zijn de eisen niet zo streng ten aanzien van originaliteit van klassiekers, maar het feit dat het keuringsstation geen belang heeft ivm reparaties, vind ik een enorm voordeel.
(Je mag in België ook niet onbeperkt gebruik maken van je als klassieker geregistreerde auto meen ik?)
In Nederland heb ik toch twee keer een onzin-afkeur meegemaakt, waar, toen ik zei dat ik een herkeuring wilde, het allemaal plotseling niet zo erg was......een aantekening was plotsklaps genoeg! :twisted:

In Nederland heb ik toch twee keer een onzin-afkeur meegemaakt, waar, toen ik zei dat ik een herkeuring wilde, het allemaal plotseling niet zo erg was......een aantekening was plotsklaps genoeg! :twisted:
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Ruud Klok (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-12-2014 07:10 #146474
door Ruud Klok (GAST)
Volvo... Drive it like You hate it
... I think it likes it...
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic Starten via startknop én contactsleutel
Beste Saskia,
ik heb volgens het volgende schema een startknop aangebracht,
Net onder het contactslot in het dashbord, onder in het randje gemonteerd (uit het zicht en geen irritante gaten in je dash...)
Nu kan je starten met sleuten of knop.
succes, Ruud
ik heb volgens het volgende schema een startknop aangebracht,
Net onder het contactslot in het dashbord, onder in het randje gemonteerd (uit het zicht en geen irritante gaten in je dash...)
Nu kan je starten met sleuten of knop.
succes, Ruud
Volvo... Drive it like You hate it

16-12-2014 17:38 #146492
door Joop van Putten
www.ruilof-images.nl
Beantwoord door Joop van Putten in topic Starten via startknop én contactsleutel
Mooi schema.
@Saskia. Vergeet niet de minpool van de accu los te maken voor je aan het werk gaat
@Saskia. Vergeet niet de minpool van de accu los te maken voor je aan het werk gaat

www.ruilof-images.nl
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-12-2014 18:31 #146495
door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Starten via startknop én contactsleutel
Er is een commerciele oplossing:
www.sw-em.com/swemkits.htm#Start
Switch, met wat theorie erbij:
www.sw-em.com/Volvo%20Ignition%2
... tm#Vintage
Volvo Ignition system and the Armored Cable
Deze Kwas verkoopt een kit met 2 diodes (een OF-OF schakeling) die vanaf pin 54 op het contactslot werken en het starten met de sleutel optioneel maakt.
Deze Kwas verkoopt een kit met 2 diodes (een OF-OF schakeling) die vanaf pin 54 op het contactslot werken en het starten met de sleutel optioneel maakt.