Amazon start (en rijdt ) niet meer

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2014 06:21 #142479 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Amazon start (en rijdt ) niet meer
Heren,

Ik ga hopelijk vanmiddag aan de slag en zal als eerste even het zekeringskastje schoonmaken en opschuren.

Mijn 123 is nu een jaar of drie jong, maar gezien het feit dat er helemaal niets gebeurt verdenk ik deze niet.

Keep you posted.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 13041-dummy
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-08-2014 11:49 #142481 door 13041-dummy
Beantwoord door 13041-dummy in topic Amazon start (en rijdt ) niet meer
Hallo Jeroen
Controleer de draad van de accu naar je contactslot.
Is deze onderbroken heb je ook geen spanning op je zekeringkast.
Hans

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-08-2014 16:21 #142486 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Amazon start (en rijdt ) niet meer
Ja,cees visser,maar dan moeten bij contact aan wel de controlampjes branden.Wanneer je bij lopende motor de bovenste korte dikke zekering er uit haalt ,moet volgens mij bij een standaard amazon de motor wel blijven doorlopen.Tenzij je gasinstallatie daar op aangesloten zit aan de gezekerde kant.

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2014 10:37 #142493 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Amazon start (en rijdt ) niet meer
Ik denk dat ik hem heb. Er gaat een dikke zwarte draad van het contactslot naar de startmotor, deze is afgebroken. Straks even een nieuw oogje halen en monteren.

Keep you posted.

Thanks!

-edit: en opgelost :D Iedereen bedankt voor het meedenken, top!

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-08-2014 19:05 #142505 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Amazon start (en rijdt ) niet meer

"Jeroen Visser" schreef:
...Er gaat een dikke zwarte draad van het contactslot naar de startmotor, deze is afgebroken....

Dat zou dan de verbinding met het startrelais moeten zijn, maar was dat alles? Het verklaart weliswaar waarom je niet kon starten, maar niet waarom de draaiende motor er plotseling mee ophield. Of de bedrading komt op essentiële punten niet meer overeen met het originele schema...

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-08-2014 21:28 #142510 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Amazon start (en rijdt ) niet meer
Gert, ook bij mij komt de centrale voeding niet vanaf de accu, maar vanaf de aansluiting op de startmotor. Is origineel denk ik

Hans

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-08-2014 09:20 #142521 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Amazon start (en rijdt ) niet meer
Wanneer er geen spanning op het contactslot in het dashboard staat (zwarte kabel is los van het startrelais )komt er ook geen spanning meer op de plus van de bobine die in de gepanserde kabel van het contactslot zit.De motor zal dan afslaan.Je kunt het relais van de startmotor dan ook niet meer aansturen via de groene draad,want ook daarvoor is spanning op contactslot nodig.Dus die werkt ook niet meer.Ook zal er geen spanning meer op de korte dikke bovenste zekering komen als je contact aan zet.De korte bovenste zekering krijgt zijn spanning via het contactslot.Dit verklaart ook dat de controle lampjes niet meer brandden.

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-08-2014 11:58 - 10-08-2014 13:43 #142526 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Amazon start (en rijdt ) niet meer

"Hans Wassink" schreef:
Gert, ook bij mij komt de centrale voeding niet vanaf de accu, maar vanaf de aansluiting op de startmotor. Is origineel denk ik
Hans

Klopt, verkeerde interpretatie van mijn kant. Ik nam aan dat hij de verbinding bedoelde waarmee het startrelais wordt geactiveerd, maar hij heeft het duidelijk over een "dikke zwarte draad", dus ik had beter moeten weten, zou je zeggen. Het komt echter nogal eens voor dat delen van de bedrading zijn vervangen met niet originele kleuren.
Laatst bewerkt 10-08-2014 13:43 door Gert Vegter.

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2014 12:51 #142530 door Jeroen Visser (GAST)

"Gert Vegter" schreef:

"Hans Wassink" schreef:
Hans

Klopt, verkeerde interpretatie van mijn kant. Ik nam aan dat hij de verbinding bedoelde waarmee het startrelais wordt geactiveerd, maar hij heeft het duidelijk over een "dikke zwarte draad".

Die is bij mij groen dacht ik.

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-08-2014 19:39 #142974 door Jeroen Visser (GAST)
Vergeten te melden dat alles weer naar behoren werkt!

Iedereen dank voor het meedenken.

Groet Jeroen

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD