Amazon start (en rijdt ) niet meer
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Ik ga hopelijk vanmiddag aan de slag en zal als eerste even het zekeringskastje schoonmaken en opschuren.
Mijn 123 is nu een jaar of drie jong, maar gezien het feit dat er helemaal niets gebeurt verdenk ik deze niet.
Keep you posted.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 13041-dummy
- Premium lid
-
Controleer de draad van de accu naar je contactslot.
Is deze onderbroken heb je ook geen spanning op je zekeringkast.
Hans
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Keep you posted.
Thanks!
-edit: en opgelost

Dat zou dan de verbinding met het startrelais moeten zijn, maar was dat alles? Het verklaart weliswaar waarom je niet kon starten, maar niet waarom de draaiende motor er plotseling mee ophield. Of de bedrading komt op essentiële punten niet meer overeen met het originele schema..."Jeroen Visser" schreef:
...Er gaat een dikke zwarte draad van het contactslot naar de startmotor, deze is afgebroken....
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Hans
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Klopt, verkeerde interpretatie van mijn kant. Ik nam aan dat hij de verbinding bedoelde waarmee het startrelais wordt geactiveerd, maar hij heeft het duidelijk over een "dikke zwarte draad", dus ik had beter moeten weten, zou je zeggen. Het komt echter nogal eens voor dat delen van de bedrading zijn vervangen met niet originele kleuren."Hans Wassink" schreef:
Gert, ook bij mij komt de centrale voeding niet vanaf de accu, maar vanaf de aansluiting op de startmotor. Is origineel denk ik
Hans
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
"Gert Vegter" schreef:
Klopt, verkeerde interpretatie van mijn kant. Ik nam aan dat hij de verbinding bedoelde waarmee het startrelais wordt geactiveerd, maar hij heeft het duidelijk over een "dikke zwarte draad"."Hans Wassink" schreef:
Gert, ook bij mij komt de centrale voeding niet vanaf de accu, maar vanaf de aansluiting op de startmotor. Is origineel denk ik
Hans
Die is bij mij groen dacht ik.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Iedereen dank voor het meedenken.
Groet Jeroen