- Berichten: 18
Loshalen pantserkabel
- 13976-dummy
- Offline
- Nieuw lid
vraag 1: hoe haal je deze los
Vraag 2: ik zag dat oudevolvo.nl de bobine en kabel had losgehaald en de nieuwe in de huls had gestoken en de bedrading verlengt? is hier een stap voor stap beschrijving voor ergens?
Nog een keer zijn post doorlezend haal ik dit naarvoren.
loshalen oude bobine, doorzagen oude bobine, meuk verwijderen en de + draad opzoeken. Vervolgens verlengen en nieuwe bobine monteren.
Dan rest mij de vraag alleen nog hoe haal ik de bobine van het slot af
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
oudevolvo.nl.
tips , installatie 123 ontsteking.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Behalve het stuk hoe je de bobine uit de auto haalt.
Achterin het contactslot zit een pinnetje. Deze kan ingedrukt worden als de sleutel in startstand staat (dus accu even loskoppelen). Zodra het pinnetje is ingedrukt, kun je de cilinder eruit trekken.
Plaatje:
Daarna is het een kwestie van de draden loshalen, de twee schroeven van het steuntje eruit en de twee boutjes waarmee de bobine in het schutbord zit loshalen en je kunt de bobine eruit vissen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 11019-dummy
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 346
Kijk eens of je dit kunt wijzigen. (of misschien iemand van de moderators)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Chris Caenen
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 245
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 645
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Chris Caenen
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 245
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
dit is de geschakelde + vanaf het contactslot , deze moet je verlengen met een draad van minimaal dezelfde dikte
deze moet je solderen en voorzien van krimpkous aangezien je een vette kortsluiting hebt mocht deze draad contact gaan maken met de doorgeknipte pantserkabel.
de verlengde draad gaat naar de + van de nieuwe bobine.
op de - van de bobine komt de zwarte draad van de 123 ontsteking.
de rode draad van de 123 ontsteking kan met een kabelschoentje aan de + van de bobine.
diodesetup buiten beschouwing gelaten.
de 123 krijgt dan dezelfde voeding als de bobine.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Vijgenboom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 508
Voor de 123 onsteking begrijp ik dat de weerstand exact 1 Ohm moet zijn.
De 123-ignition documentatie vermeldt : "NOT below 1 ohm"
Da's wat anders dan exact 1 ohm.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Chris Caenen
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 245
Dank je wel voor de uitleg. Het wordt mij steeds duidelijker. Alleen bovenstaande zin snap ik niet. De draad die je gaat verlengen moet toch juist verbonden worden met de doorgeknipte pantserkabel?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.