Massa probleem Volvo 142 uit 1974 ?
- Ernest Zethof
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
06-01-2014 18:47 #135989
door Ernest Zethof
Beantwoord door Ernest Zethof in topic Massa probleem Volvo 142 uit 1974 ?
Vandaag geen storingen en alles lijkt na 2 ritten van een half uur goed te werken met veel stroomgebruikers tegelijk met dit regenachtige donkere weer.
Groet,
Ernest
Groet,
Ernest
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Minder
Meer
06-01-2014 19:38 #135992
door Arnold de Groot
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Massa probleem Volvo 142 uit 1974 ?
Hallo Ernst,
Mijn spanningsregelaar werkte ook niet meer, ik heb hem vervangen door een Bosch/Hella van onze Ondedelenshop. Kostte €25.
Dan heb je een moderne, originele van Bosch/Hella kost ongeveer €160 geloof ik, het mooie was bij mijn 1800 uit 1970 dat de stekker gewoon past en zelfs de montage gaten zitten op dezefde plaats. De nieuwe is alleen van zwart kunststof en de helft kleiner. Om hem origineel te laten lijken kun je zelfs het oude kapje erop zetten.
Mijn spanningsregelaar werkte ook niet meer, ik heb hem vervangen door een Bosch/Hella van onze Ondedelenshop. Kostte €25.
Dan heb je een moderne, originele van Bosch/Hella kost ongeveer €160 geloof ik, het mooie was bij mijn 1800 uit 1970 dat de stekker gewoon past en zelfs de montage gaten zitten op dezefde plaats. De nieuwe is alleen van zwart kunststof en de helft kleiner. Om hem origineel te laten lijken kun je zelfs het oude kapje erop zetten.
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
- Ernest Zethof
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
08-01-2014 08:09 #136053
door Ernest Zethof
Na 2 dagen rijden en proberen, lijkt de storing te zijn verdwenen. Toch een massa probleem dus en ongelooflijk dat een paar parkertjes die dan wat roesten of waar de dinitrol dus de boel geissoleerd heeft dit probleem kunnen geven. Ook heeftde auto op de - pool een diefstal beveiliging / onderbreking in de massakabel door een groene knop los te draaien. Deze heb ik ook helemaal los gehaald en opniew goed vastgezet, wellicht was dit ook een boosdoener.
Spanningsregelaar ga ik ergens scoren.
Groet,
Ernest
Spanningsregelaar ga ik ergens scoren.
Groet,
Ernest
- Ernest Zethof
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
15-01-2014 08:23 #136316
door Ernest Zethof
Probleem is weer terug, auto gestart en als er teveel electrische gebruikers worden ingeschakeld zie je de verlichting dimmen en als je bv je knipperlicht uitzet, knippert de koplamp zwakjes mee. Auto uit en opnieuw gestart, probleem over.....Ik denk dat ik de spanningsregelaar zal moeten gaan vervangen.