Smiths RPM teller ombouwen naar nieuwer type (1800E)
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Tijdens het kampeerweekend met een vriend van Rob Spoon naar de aansluiting gekeken. Ronald gaf al een link met een nieuw stukje techniek wat in de teller geplaatst kan worden. Is dit mogelijk op mijn type? www.dinoplex.org/tachoconversion/
Bijgevoegd wat foto's.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Jup, dat kan!
Hulp nodig? Die link geeft je alle info al. kwestie van nabouwen.
Als je het mooi wil doen moet je een printplaatje ontwerpen, maar zo'n printje kost ca. 80 euro als je er maar 1 besteld.
Alternatief is nabouwen op een stukje gaatjesprint, dat kan ook prima en is veel goedkoper, maar wellicht iets fout gevoeliger.
Nadeel is dat er niet direct een markt is voor 20 van die printjes (toch?), dan zijn ze namelijk maar een paar euro per stuk (ex. onderdelen)
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
koste mij 3 euro ofzo, en het werkt perfect.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Ik heb destijds in je eigen p1800 topic een foto geplaatst hoe dit te maken en is ook verder te lezen op msextra, in mijn topic staat ook een fotootje.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Aha! Nu zie ik het. Dat wil ik dus niet.."Kevin de Leuw" schreef:
Diode set-up pakt het signaal van de draden die naar je bobine lopen, door de diodes krijg je geen storing.
Ik heb destijds in je eigen p1800 topic een foto geplaatst hoe dit te maken en is ook verder te lezen op msextra, in mijn topic staat ook een fotootje.
Ik heb nog een RPM teller die kapot is. Dus die bouw ik om naar nieuwer type. Als daar een plaatje van 80euro in moet, is het niet anders.
En kunnen die iets universeler zodat je ook de kleinere Smiths 123GT units en 80mm "in dash" units kunt ombouwen?
Zo ja, dan kom je denk ik relatief snel aan een grotere markt.
Een individuele toerenteller elders laten aanpassen kost ook al snel 150 euro.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
"Lars Rengersen" schreef:
Wat kosten twee plaatjes? Ik wil eventueel wel meedoen.
En kunnen die iets universeler zodat je ook de kleinere Smiths 123GT units en 80mm "in dash" units kunt ombouwen?
Zo ja, dan kom je denk ik relatief snel aan een grotere markt.
Een individuele toerenteller elders laten aanpassen kost ook al snel 150 euro.
Elektrisch gezien is het wel universeel te maken, de mechanica is het moeilijke stuk. Want je wilt een printje wel mooi stevig kunnen bevestigen in de meter, het wordt al snel een lastige puzzel als je 1 universeel printje wilt ontwerpen die in 3 verschillende meters moet passen.. Aan de andere kant: volgens mij moet zo'n printje veel kleiner kunnen dan de voorbeelden die op www.dinoplex.org/tachoconversion/ staan (vrij lege printen, grote componenten gebruikt), dat maakt het weer makkelijker.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Reinoud ter Braake
-
- Platinum lid
-

onderdelen < 10 euro per stuk
gaatjes/ eilandprintkaart waar 4 stuks uit te halen zijn is het duurste
en je bent even van de straat.....
Is toch niet zo moeilijk
Stel niet uit, maar doe het vandaag
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-

Belangrijkste blijft, gaat de rpm teller dan wel werken dmv een massa geschakelde puls uit de ECU...
Probeerde hen zojuist te mailen, alleen het adres wordt gebounced...