- Berichten: 831
123 ignition curve B18(a) met TT3 as en 2x HS6
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
door Jeroen Visser » 10 mei 2013 17:09
De dwell meter gebruik je eigenlijk uit leergierigheid of kun je ook wat met de info? Kan me helemaal voorstellen dat je precies wilt begrijpen/weten wat er allemaal gebeurt overigens.
Maar het stroboscoop beeld is bij jou dus ook niet zo strak als in het volgende filmpje:
Dwell meter heb ik vooral gebruikt om te kijken of de contactpuntafstand voldoende was van de normale stroomverdeler...spec zegt 60grd +-5grd....dus wil ik ook dat de 123ig het netjes doet

Stroboscoop in het filmpje is niet bepaald een echte poulie he?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1146
de K as komt uit de b20e , dus curve b20 e.
De contacthoek, dwell wordt geregeld door de electronica.
voorontsteking voor de tt3 is 12 graden bij stationair toerental.
type nokkenas is bepalend voor de afstelgegevens.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1146
hij heeft deze nokkenassen ontwikkeld, ga er dus vanuit dat hij dan ook weet hoe de ontsteking
afgesteld moet worden.
p.s. Boele, wij hebben nog een leuk filmpje met Nikki in je p1800 tijdens het lkw.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
"rene Brandt" schreef:
Dit is het advies van tinustechniek.
hij heeft deze nokkenassen ontwikkeld, ga er dus vanuit dat hij dan ook weet hoe de ontsteking
afgesteld moet worden.
p.s. Boele, wij hebben nog een leuk filmpje met Nikki in je p1800 tijdens het lkw.
Leuk! Ben benieuwd! Staat hij op Youtube?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
door rene Brandt » 15 mei 2013 11:26
De tt3 lijkt het meest op de K as.
de K as komt uit de b20e , dus curve b20 e.
De contacthoek, dwell wordt geregeld door de electronica.
voorontsteking voor de tt3 is 12 graden bij stationair toerental.
type nokkenas is bepalend voor de afstelgegevens.
Zojuist terug gezet van B18B naar B20E....en het is nog goed te doen zonder uit te bouwen ook! Spiegeltje en lamp erbij en je kunt de stand van de draaischakelaar duidelijk zien

Ik neem aan dat de oorspronkelijke B20E/k-assers geen vacuumvervroeging hebben/hadden, klopt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.