123 ignition curve B18(a) met TT3 as en 2x HS6

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-05-2013 19:09 #127227 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic 123 ignition curve B18(a) met TT3 as en 2x HS6
De dwell meter gebruik je eigenlijk uit leergierigheid of kun je ook wat met de info? Kan me helemaal voorstellen dat je precies wilt begrijpen/weten wat er allemaal gebeurt overigens.

Maar het stroboscoop beeld is bij jou dus ook niet zo strak als in het volgende filmpje:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-05-2013 21:08 #127229 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic 123 ignition curve B18(a) met TT3 as en 2x HS6

door Jeroen Visser » 10 mei 2013 17:09

De dwell meter gebruik je eigenlijk uit leergierigheid of kun je ook wat met de info? Kan me helemaal voorstellen dat je precies wilt begrijpen/weten wat er allemaal gebeurt overigens.

Maar het stroboscoop beeld is bij jou dus ook niet zo strak als in het volgende filmpje:


Dwell meter heb ik vooral gebruikt om te kijken of de contactpuntafstand voldoende was van de normale stroomverdeler...spec zegt 60grd +-5grd....dus wil ik ook dat de 123ig het netjes doet ;)

Stroboscoop in het filmpje is niet bepaald een echte poulie he?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-05-2013 13:10 #127400 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic 123 ignition curve B18(a) met TT3 as en 2x HS6
Dwell kan veel korter zijn met een 123 ontsteking, toch? Lijkt me totaal niet relevant.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-05-2013 13:26 #127401 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic 123 ignition curve B18(a) met TT3 as en 2x HS6
De tt3 lijkt het meest op de K as.
de K as komt uit de b20e , dus curve b20 e.
De contacthoek, dwell wordt geregeld door de electronica.
voorontsteking voor de tt3 is 12 graden bij stationair toerental.
type nokkenas is bepalend voor de afstelgegevens.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-05-2013 13:35 #127402 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic 123 ignition curve B18(a) met TT3 as en 2x HS6
Waar vind je die afstelgegevens?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-05-2013 14:09 #127404 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic 123 ignition curve B18(a) met TT3 as en 2x HS6
Dit is het advies van tinustechniek.
hij heeft deze nokkenassen ontwikkeld, ga er dus vanuit dat hij dan ook weet hoe de ontsteking
afgesteld moet worden.
p.s. Boele, wij hebben nog een leuk filmpje met Nikki in je p1800 tijdens het lkw.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-05-2013 14:26 #127405 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic 123 ignition curve B18(a) met TT3 as en 2x HS6

"rene Brandt" schreef:
Dit is het advies van tinustechniek.
hij heeft deze nokkenassen ontwikkeld, ga er dus vanuit dat hij dan ook weet hoe de ontsteking
afgesteld moet worden.
p.s. Boele, wij hebben nog een leuk filmpje met Nikki in je p1800 tijdens het lkw.


Leuk! Ben benieuwd! Staat hij op Youtube?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-05-2013 13:20 #127902 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic 123 ignition curve B18(a) met TT3 as en 2x HS6

door rene Brandt » 15 mei 2013 11:26

De tt3 lijkt het meest op de K as.
de K as komt uit de b20e , dus curve b20 e.
De contacthoek, dwell wordt geregeld door de electronica.
voorontsteking voor de tt3 is 12 graden bij stationair toerental.
type nokkenas is bepalend voor de afstelgegevens.


Zojuist terug gezet van B18B naar B20E....en het is nog goed te doen zonder uit te bouwen ook! Spiegeltje en lamp erbij en je kunt de stand van de draaischakelaar duidelijk zien ;)

Ik neem aan dat de oorspronkelijke B20E/k-assers geen vacuumvervroeging hebben/hadden, klopt?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-05-2013 17:50 #127906 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic 123 ignition curve B18(a) met TT3 as en 2x HS6
Mijn B20E heeft/had wel een vacuumvervroeger.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD