123 ignition curve B18(a) met TT3 as en 2x HS6

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-05-2013 22:41 #127170 door Arno Pfennings
123 ignition curve B18(a) met TT3 as en 2x HS6 is gemaakt door Arno Pfennings
Tja...dat is mijn vraag...wat is de meest geschikte curve voor een B18(A) met TT3 nokkenas en dubbele SU HS6?
B20E?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-05-2013 07:51 #127174 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic 123 ignition curve B18(a) met TT3 as en 2x HS6
Ik ben bang dat hier geen pasklaar antwoord voor gaat komen. Verschillen tussen de curves zijn minimaal (naar mijn idee) en blijf je rijden welke gevoelsmatig het lekkerst gaat of de curve welke je probeert en ontdekt dat je al dat gecurve zat bent ;)

Gewoon een paar proberen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-05-2013 09:34 #127176 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic 123 ignition curve B18(a) met TT3 as en 2x HS6

door Jeroen Visser » 09 mei 2013 05:51

Ik ben bang dat hier geen pasklaar antwoord voor gaat komen. Verschillen tussen de curves zijn minimaal (naar mijn idee) en blijf je rijden welke gevoelsmatig het lekkerst gaat of de curve welke je probeert en ontdekt dat je al dat gecurve zat bent

Gewoon een paar proberen.


Jeroen, in dat geval zullen er mensen zijn met ongeveer dezelfde motorconfiguratie en het is zeker interessant om te horen welke curve zij (uiteindelijk) hebben gekozen...toch?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-05-2013 14:26 #127185 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic 123 ignition curve B18(a) met TT3 as en 2x HS6
De boel even provisorisch aangesloten maar er lijkt geen vonk naar de bougies te gaan.... :roll:

Nog maar eens even gaan zoeken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-05-2013 16:58 #127188 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic 123 ignition curve B18(a) met TT3 as en 2x HS6

"Arno Pfennings" schreef:

door Jeroen Visser » 09 mei 2013 05:51

Ik ben bang dat hier geen pasklaar antwoord voor gaat komen. Verschillen tussen de curves zijn minimaal (naar mijn idee) en blijf je rijden welke gevoelsmatig het lekkerst gaat of de curve welke je probeert en ontdekt dat je al dat gecurve zat bent

Gewoon een paar proberen.


Jeroen, in dat geval zullen er mensen zijn met ongeveer dezelfde motorconfiguratie en het is zeker interessant om te horen welke curve zij (uiteindelijk) hebben gekozen...toch?


Mee eens, heb je al eens gekeken op het forum van 123ignition? Even de zoekfunctie utiliseren en er komt wel het eea boven.

Ik ben wel benieuwd of je echt verschil gaat merken tussen de curven welke je gaat gebruiken, dit ga je vast wel posten neem ik aan.

Lastig dat ie nog geen vonk geeft, maar dit komt vast snel in orde.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-05-2013 20:58 #127198 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic 123 ignition curve B18(a) met TT3 as en 2x HS6
Even de accu een aantal uren opgeladen aangezien ik het idee kreeg dat de accu maar moeilijk door de compressie heen kon trekken

Hierna de 123Ig iets verdraaid, choke uit en starten...liep! Dus wel een vonk.

Sleutels eruit...en bleef lopen ...nog even fine-tunen van curve en met stroboscoop dus

Maar...in ieder geval wat ik nu heb gehoord....keurige rondloop....elk plofje hetzelfde!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-05-2013 17:47 #127220 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic 123 ignition curve B18(a) met TT3 as en 2x HS6
Vandaag:

Curve A

Toerental stationair: 900 omw/min

Ik merkte dat 10 graden op de poulie nog geen mooie lopende motor opleverde....toen eens de dwell gecheckt....een flinke stap boven 60graden.

Nu heb ik de 123ign zo verdraaid dat de motor mooi loopt en de dwell precies op 60 graden staat.....maar nu geeft de poulie iets van 30grd aan....

Is dit een logische combinatie? Nee toch?...curve effect?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-05-2013 18:01 #127221 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic 123 ignition curve B18(a) met TT3 as en 2x HS6
Kennelijk gaat dweil meten bij een 123ign iets anders dan bij de gewone stroomverdeler.

Nog een poging maar dan anders aangesloten:

123ign zo verdraaid dat de poulie bij stationair toerental ca. 10grd aan geeft....dwell is dan 65grd (weliswaar net binnen spec maar ik zou verwachten dat dit strak op 60graden gehouden zou worden)...

En we leren lekker verder ;)

Suggesties zijn natuurlijk welkom

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-05-2013 18:29 #127224 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic 123 ignition curve B18(a) met TT3 as en 2x HS6
Lekker aan het stoeien zo te zien, hoe meet je de dwell angle eigenlijk bij een 123? Deze kun je toch verder niet instellen?

Ik heb wel een vraagje voor je: vandaag heb ik mijn 123 om zeep geholpen (waarom post ik wel even in mijn voorstel topic) maar vond altijd dat mijn merkteken niet lekker op 1 plek bleef (met een stroboscoop), beetje springerig. net de oude verdeler terug geplaatst en deze blijft beter op zijn plek dan de 123??? Zou de 123 van mij al langere tijd defekt zijn (dit hobbelige beeld is er eigenlijk al bijna twee jaar)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-05-2013 18:52 #127226 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic 123 ignition curve B18(a) met TT3 as en 2x HS6
Jeroen,

Stationair wiebelt de pouliemarkering ook bij mij.

Dwell-meter heb ik met de plus nu aangesloten aan de accu+ en de min-kabel hangt aan de zwarte kabel van de 123Ig.

Curve2:

10Grd/900omw
Dwell 65

EN...als ik mij even scheel zuig aan de vacuumslang die aan de verdeler hangt kruipt de dwell netjes naar 60grd ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD