123 ignition curve B18(a) met TT3 as en 2x HS6
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
B20E?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-

Gewoon een paar proberen.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
door Jeroen Visser » 09 mei 2013 05:51
Ik ben bang dat hier geen pasklaar antwoord voor gaat komen. Verschillen tussen de curves zijn minimaal (naar mijn idee) en blijf je rijden welke gevoelsmatig het lekkerst gaat of de curve welke je probeert en ontdekt dat je al dat gecurve zat bent
Jeroen, in dat geval zullen er mensen zijn met ongeveer dezelfde motorconfiguratie en het is zeker interessant om te horen welke curve zij (uiteindelijk) hebben gekozen...toch?
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Nog maar eens even gaan zoeken
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
"Arno Pfennings" schreef:
door Jeroen Visser » 09 mei 2013 05:51
Ik ben bang dat hier geen pasklaar antwoord voor gaat komen. Verschillen tussen de curves zijn minimaal (naar mijn idee) en blijf je rijden welke gevoelsmatig het lekkerst gaat of de curve welke je probeert en ontdekt dat je al dat gecurve zat bent
Jeroen, in dat geval zullen er mensen zijn met ongeveer dezelfde motorconfiguratie en het is zeker interessant om te horen welke curve zij (uiteindelijk) hebben gekozen...toch?
Mee eens, heb je al eens gekeken op het forum van 123ignition? Even de zoekfunctie utiliseren en er komt wel het eea boven.
Ik ben wel benieuwd of je echt verschil gaat merken tussen de curven welke je gaat gebruiken, dit ga je vast wel posten neem ik aan.
Lastig dat ie nog geen vonk geeft, maar dit komt vast snel in orde.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Hierna de 123Ig iets verdraaid, choke uit en starten...liep! Dus wel een vonk.
Sleutels eruit...en bleef lopen ...nog even fine-tunen van curve en met stroboscoop dus
Maar...in ieder geval wat ik nu heb gehoord....keurige rondloop....elk plofje hetzelfde!
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Curve A
Toerental stationair: 900 omw/min
Ik merkte dat 10 graden op de poulie nog geen mooie lopende motor opleverde....toen eens de dwell gecheckt....een flinke stap boven 60graden.
Nu heb ik de 123ign zo verdraaid dat de motor mooi loopt en de dwell precies op 60 graden staat.....maar nu geeft de poulie iets van 30grd aan....
Is dit een logische combinatie? Nee toch?...curve effect?
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Nog een poging maar dan anders aangesloten:
123ign zo verdraaid dat de poulie bij stationair toerental ca. 10grd aan geeft....dwell is dan 65grd (weliswaar net binnen spec maar ik zou verwachten dat dit strak op 60graden gehouden zou worden)...
En we leren lekker verder

Suggesties zijn natuurlijk welkom
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Ik heb wel een vraagje voor je: vandaag heb ik mijn 123 om zeep geholpen (waarom post ik wel even in mijn voorstel topic) maar vond altijd dat mijn merkteken niet lekker op 1 plek bleef (met een stroboscoop), beetje springerig. net de oude verdeler terug geplaatst en deze blijft beter op zijn plek dan de 123??? Zou de 123 van mij al langere tijd defekt zijn (dit hobbelige beeld is er eigenlijk al bijna twee jaar)
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Stationair wiebelt de pouliemarkering ook bij mij.
Dwell-meter heb ik met de plus nu aangesloten aan de accu+ en de min-kabel hangt aan de zwarte kabel van de 123Ig.
Curve2:
10Grd/900omw
Dwell 65
EN...als ik mij even scheel zuig aan de vacuumslang die aan de verdeler hangt kruipt de dwell netjes naar 60grd