123Ignition welke voordelen hebben jullie zelf gemerkt?
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Hoe lang was die 123 ontsteking al in gebruik c.q. hoeveel kilometer was er mee gereden?"Ed van der Zee" schreef:
Recent heb ik bij een 164E met 123ignition een probleem gehad met het uitlopen van het lager...
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Tegenwoordig 1 op 11 bij dezelfde rijstijl.
In 2011 heb ik een 123 laten monteren omdat de originele verdeler aan revisie toe was, maar tegelijkertijd een B20 uitlaatspruitstuk met gereviseerde SU's .
Het is dus niet eenduidig aan te wijzen wat de oorzaak is van het verbeterde verbruik, in ieder geval niet mijn rechtervoet, in tegendeel: het rijdt zo lekker bij 3800 tpm in de wetenschap dat je dan nog behoorlijk wat reserve hebt.
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-

- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
www.hot-spark.com/1-volvo-saab.htm
Ik heb me nooit verdiept in of 1,7 of 3,3 nu beter is, maar vooral gelet op de spanning van het secundaire circuit.
Er staat hier wel wat info www.circuitsonline.net/forum/view/60148
Daar stelt men dat een lagere primaire weerstand bobine "sneller" is en dus hogere toerentallen aan kan. Volgens mij maakt het voor onze Volvo motoren niet zo heel veel uit.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
De wagen is het jaar ervoor door een deelnemer van de SBKA gekocht in Amsterdam en de 123 zat er al in.
Toch blijkt uit deze ervaring, dat de 123ignitions dus niet zo'n lange levensduur hebben .....
Ben bezig oude ontstekingen te reviseren en krijg steeds meer bewondering voor deze Bosch producten.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Toen ik dat aan het uitzoeken was i.c.m tt5 as dubbele webers e.d. bleek de 123 ignition helemaal niet geschikt voor hoge toerentallen, meerdere professionals hebben mij dit afgeraden.
Het komt er op neer dat de electronica stuk kan gaan.
Als het gaat om zwevende contactpunten te voorkomen bij hoge toerentallen ben je dus beter af met een setje hotsparks.
neemt niet weg dat bij normaal gebruik de 123 ignition (bij mij) nu al jaren probleemloos werkt.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-