- Berichten: 1725
123Ignition welke voordelen hebben jullie zelf gemerkt?
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
Enige nadeel wat ik gehoord heb, is dat je er zelf niet even aan kan sleutelen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
- Berichten: 880
Maar mijn contactpuntjes etc was wel versleten.
Maar als je een ontsteking hebt die 1000% in orde is zal je denk ik niet zo heel veel merken.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Mee eens!"Kevin de Leuw" schreef:
onderhouds en afstellingsvrij (wanneer afgesteld), loopt net iets soepeler en start net wat beter.
Maar mijn contactpuntjes etc was wel versleten.
Maar als je een ontsteking hebt die 1000% in orde is zal je denk ik niet zo heel veel merken.
Vooral bij een versleten verdeler voegt de 123 veel toe, anders kun je ook wel toe met een hotspark setje.
Zie ook mijn pagina: installatie 123-ontsteking met wat ins en outs.
Na montage van mijn 123-ignition had ik ook het idee dat de auto beter startte en beter optrok.
Maar ja, ook dat kan een gevoelsverbetering zijn om de investering te rechtvaardigen

Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Leek wel alsof de gewone ontsteking dan niet meer de toeren -5000 - 6000 - kon volgen
Het voelt alsof de motor meer kracht heeft en beter oppakt, hij zit er nu een jaar of tien in en heb er alleen maar plezier van.
Laatste hebben we wel een 123 uit een 164E gehaald, waarvan het centrale tandwiel helemaal was versleten, de rotor kon je gewoon heen en weer bewegen me je vingers.
Ook de koude start is veel en veel beter, heb ook de bobine vernieuwd dus dat kan ook meehelpen.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1950
Goed starten en nette regelmatige loop van de motor.
Maar, zoals anderen ook al opmerkten is dat laatste ook goed mogelijk met een perfecte conventionele verdeler, die worden na 40 jaar echter een beetje schaars en daarom zijn we met z'n allen blij met de 123!
Wel moet ik zeggen dat ik m'n oude verdeler nog altijd in de 145 heb liggen, als de electronica in de 123 het begeeft doet ie niks meer...

@ED: ik denk dat bij een conventionele ontsteking bij zulke hoge toerentallen de puntjes enigszins gaan stuiteren op de vierkante as waardoor de motor niet meer optimaal loopt.
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11654-dummy
-
- Elite lid
-
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
- Berichten: 267
Heb je deze gelezen? Dit kan je, net als mij, ook overkomen
Cees
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.