123Ignition welke voordelen hebben jullie zelf gemerkt?

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-04-2013 22:03 #126406 door Arno Pfennings
...buiten dat het lekker modern aan voelt ;) ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-04-2013 23:25 #126411 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic 123Ignition welke voordelen hebben jullie zelf gemerkt?
Tja, wat verwacht je nu aan antwoorden te krijgen?

Enige nadeel wat ik gehoord heb, is dat je er zelf niet even aan kan sleutelen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-04-2013 23:40 #126413 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic 123Ignition welke voordelen hebben jullie zelf gemerkt?
onderhouds en afstellingsvrij (wanneer afgesteld), loopt net iets soepeler en start net wat beter.
Maar mijn contactpuntjes etc was wel versleten.
Maar als je een ontsteking hebt die 1000% in orde is zal je denk ik niet zo heel veel merken.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-04-2013 07:42 #126415 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic 123Ignition welke voordelen hebben jullie zelf gemerkt?
Tsja Boele....ik verwacht natuurlijk ervaringen... :D ....die niet overschaduwd worden doordat mensen het alleen mooi vinden dat ze iets nieuws aan hun auto hebben toegevoegd....Positieve ervaringen dus vooral...en als het zou kunnen....meetbare resultaten uit eerste hand.. ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-04-2013 13:56 #126427 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 123Ignition welke voordelen hebben jullie zelf gemerkt?

"Kevin de Leuw" schreef:
onderhouds en afstellingsvrij (wanneer afgesteld), loopt net iets soepeler en start net wat beter.
Maar mijn contactpuntjes etc was wel versleten.
Maar als je een ontsteking hebt die 1000% in orde is zal je denk ik niet zo heel veel merken.

Mee eens!
Vooral bij een versleten verdeler voegt de 123 veel toe, anders kun je ook wel toe met een hotspark setje.
Zie ook mijn pagina: installatie 123-ontsteking met wat ins en outs.
Na montage van mijn 123-ignition had ik ook het idee dat de auto beter startte en beter optrok.
Maar ja, ook dat kan een gevoelsverbetering zijn om de investering te rechtvaardigen ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-04-2013 20:51 - 25-04-2013 08:14 #126446 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic 123Ignition welke voordelen hebben jullie zelf gemerkt?
Ik merk met de 123 ignition dat in de hoge toeren gebieden, ik heb een snelle achteras met BW automaat in mijn 1800E, hij beter loopt.
Leek wel alsof de gewone ontsteking dan niet meer de toeren -5000 - 6000 - kon volgen

Het voelt alsof de motor meer kracht heeft en beter oppakt, hij zit er nu een jaar of tien in en heb er alleen maar plezier van.
Laatste hebben we wel een 123 uit een 164E gehaald, waarvan het centrale tandwiel helemaal was versleten, de rotor kon je gewoon heen en weer bewegen me je vingers.

Ook de koude start is veel en veel beter, heb ook de bobine vernieuwd dus dat kan ook meehelpen.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Laatst bewerkt 25-04-2013 08:14 door Ed van der Zee.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-04-2013 21:53 #126512 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic 123Ignition welke voordelen hebben jullie zelf gemerkt?
Nooit meer ingebrandde of verlopen contactpuntjes.
Goed starten en nette regelmatige loop van de motor.
Maar, zoals anderen ook al opmerkten is dat laatste ook goed mogelijk met een perfecte conventionele verdeler, die worden na 40 jaar echter een beetje schaars en daarom zijn we met z'n allen blij met de 123!
Wel moet ik zeggen dat ik m'n oude verdeler nog altijd in de 145 heb liggen, als de electronica in de 123 het begeeft doet ie niks meer... :(
@ED: ik denk dat bij een conventionele ontsteking bij zulke hoge toerentallen de puntjes enigszins gaan stuiteren op de vierkante as waardoor de motor niet meer optimaal loopt.

Groet, Hans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 11654-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
  • Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Meer
24-04-2013 23:44 #126518 door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic 123Ignition welke voordelen hebben jullie zelf gemerkt?
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.volvokv.nl/forum/viewtopic.php?t=8553 ">viewtopic.php?t=8553


Heb je deze gelezen? Dit kan je, net als mij, ook overkomen

Cees

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-04-2013 08:04 #126526 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic 123Ignition welke voordelen hebben jullie zelf gemerkt?
Cees, lijkt dus op bobinegedrag. Ik zou een 123ign altijd voorzien van een frisse bobine met een weerstand die hoog genoeg is. Ik kan mij voorstellen dat een warmer wordende oude bobine steeds verder door zijn knieën zakt om uiteindelijk een last te zijn voor de 123ign..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-04-2013 08:37 #126528 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic 123Ignition welke voordelen hebben jullie zelf gemerkt?
Recent heb ik bij een 164E met 123ignition een probleem gehad met het uitlopen van het lager, dit gaf enorme schade aan de rotor en verdeelkap...dus ze kunnen wel degelijk slijten en dit heb ik nog nooit gezien bij een conventionele ontsteking...













Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD