kortsluiting door richting aanwijzer?
- Michel Vastmans
- Junior lid
-
Minder
Meer
13-03-2013 20:42 #124640
door Michel Vastmans
Beantwoord door Michel Vastmans in topic kortsluiting door richting aanwijzer?
Beste Onno en Rob,
Ik sta hier echt van te kijken!
Wat een kanjers zeg! De een zomaar in de vrieskou en de andere als troubleshooter hand in hand aan het samenwerken!
Jullie hebben allebei een vette pluim verdiend! Misschien moeten we een soort die-hard wisseltrofee gaan bedenken voor de doorzetters onder ons.
Chapeau voor jullie beide!
Michel Vastmans
TC-Zuid VKV
Ik sta hier echt van te kijken!
Wat een kanjers zeg! De een zomaar in de vrieskou en de andere als troubleshooter hand in hand aan het samenwerken!
Jullie hebben allebei een vette pluim verdiend! Misschien moeten we een soort die-hard wisseltrofee gaan bedenken voor de doorzetters onder ons.
Chapeau voor jullie beide!
Michel Vastmans
TC-Zuid VKV
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Onno Boersma
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2013 21:51 #124816
door Onno Boersma
Beantwoord door Onno Boersma in topic kortsluiting door richting aanwijzer?
Hallo,
Ja die bokaal gaat dan wel naar Rob en alle techneuten die A technische mensen geduldig helpen.
Want we delen wel met z'n allen de passie voor onze Volvo's. Maar jaloers ben ik wel op die mensen
met zoveel technische ervaring. Klonk vroeger mij het woord techneut wat negatief in de oren dat
is tegenwoordig 180 graden omgekeerd!!
Het probleem is inderdaad mooi opgelost. Maar sinds vanmorgen zijn er weer wat uitdagingen bijkomen...
Bij de APK was het raak: lekkende benzine leiding (rubber stuk bij de tank), loszittende voorlamp, rechter achterwiel rem functioneert slechts 30% ennnnn remlichten die het niet doen.
wat is het geval?
Als ik bij lampen voor en achter niet aan heb dan gaan de remlichten keurig branden (als je op je rem trapst).
Echter als je 's avonds de verlichting (uiteraard) aan hebt dan lichten ze niet op bij remmen.
Ligt volgens mij niet aan je remlicht schakelaar onder je rempendaal.
Maar wat zal het dan zijn?
Ha , maar dit weekend is het weer boven 0 graden
vriendelijke groet
Onno Boersma, Hilversum (ligt bij Geleen)
Ja die bokaal gaat dan wel naar Rob en alle techneuten die A technische mensen geduldig helpen.
Want we delen wel met z'n allen de passie voor onze Volvo's. Maar jaloers ben ik wel op die mensen
met zoveel technische ervaring. Klonk vroeger mij het woord techneut wat negatief in de oren dat
is tegenwoordig 180 graden omgekeerd!!
Het probleem is inderdaad mooi opgelost. Maar sinds vanmorgen zijn er weer wat uitdagingen bijkomen...
Bij de APK was het raak: lekkende benzine leiding (rubber stuk bij de tank), loszittende voorlamp, rechter achterwiel rem functioneert slechts 30% ennnnn remlichten die het niet doen.
wat is het geval?
Als ik bij lampen voor en achter niet aan heb dan gaan de remlichten keurig branden (als je op je rem trapst).
Echter als je 's avonds de verlichting (uiteraard) aan hebt dan lichten ze niet op bij remmen.
Ligt volgens mij niet aan je remlicht schakelaar onder je rempendaal.
Maar wat zal het dan zijn?
Ha , maar dit weekend is het weer boven 0 graden
vriendelijke groet
Onno Boersma, Hilversum (ligt bij Geleen)
- Michel Vastmans
- Junior lid
-
Minder
Meer
15-03-2013 22:22 #124819
door Michel Vastmans
Beantwoord door Michel Vastmans in topic kortsluiting door richting aanwijzer?
Hoi Onno,
Weet je zeker dat je de goede lampjes op de juiste plaats hebt zitten? Is dit nu bij de APK-keuring opgevallen of was dit dan al eerder? Moet iets simpel zijn.
ben benieuwd,
Michel
Weet je zeker dat je de goede lampjes op de juiste plaats hebt zitten? Is dit nu bij de APK-keuring opgevallen of was dit dan al eerder? Moet iets simpel zijn.
ben benieuwd,
Michel
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-03-2013 22:46 #124820
door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic kortsluiting door richting aanwijzer?
Die remlampen klinken als een verkeerd type lampje. Dus de gene met een enkele gloeidraad ipv de dubbele.
Maar moeilijk te zeggen van een afstand.
Maar moeilijk te zeggen van een afstand.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-03-2013 23:56 #124822
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic kortsluiting door richting aanwijzer?
Bedankt voor de waardering, met veel plezier gedaan. Ik sluit me aan bij Ronald en Michel, zijn volgens mij inderdaad de lampjes.
Groeten, Rob
Groeten, Rob
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-03-2013 02:33 #124829
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic kortsluiting door richting aanwijzer?
Hallo Onno,
"Hilversum (ligt bij Geleen)" :shock:
Moet ik straks dan ver naar Geleen rijden of hoef ik niet meer zo ver naar Hilversum?
Leiding en lamp zul je wel geen hulp voor nodig hebben.
Rechter achterwielrem:
- goed gesteld? (beide zijden net niet aanlopend)
- remvoeringen goed?
- alle mechanismen goed beweegbaar?
Indien dit allemaal goed is moet er verder in het hydraulisch gedeelte gezocht worden, als het goed is heb je een gescheiden remsysteem. Dan heb je twee remslangen achteren, waarvan er een dicht kan zitten (maar dan heb je meestal het probleem dat een rem blijft hangen). Waarschijnlijker is het dat aan die kant een remcylinder vast zit. Haal de trommel er maar eens af en probeer ze eens te bewegen. Indien er een vast zit of ze alle twee niet goed bewegen een andere remcylinder monteren of reviseren.
succes, Rudi (ik ben benieuwd als ik straks naar Geleen rijd).
"Hilversum (ligt bij Geleen)" :shock:
Moet ik straks dan ver naar Geleen rijden of hoef ik niet meer zo ver naar Hilversum?

Leiding en lamp zul je wel geen hulp voor nodig hebben.
Rechter achterwielrem:
- goed gesteld? (beide zijden net niet aanlopend)
- remvoeringen goed?
- alle mechanismen goed beweegbaar?
Indien dit allemaal goed is moet er verder in het hydraulisch gedeelte gezocht worden, als het goed is heb je een gescheiden remsysteem. Dan heb je twee remslangen achteren, waarvan er een dicht kan zitten (maar dan heb je meestal het probleem dat een rem blijft hangen). Waarschijnlijker is het dat aan die kant een remcylinder vast zit. Haal de trommel er maar eens af en probeer ze eens te bewegen. Indien er een vast zit of ze alle twee niet goed bewegen een andere remcylinder monteren of reviseren.
succes, Rudi (ik ben benieuwd als ik straks naar Geleen rijd).
- Onno Boersma
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2013 09:11 #124859
door Onno Boersma
Goede morgen Rudi,
Dank voor je advies.
De benzineleiding en remmen zijn opgelost. Heb ik toch maar bij de garage laten doen.
Benzine leiding vind ik toch wel gevaarlijk dus liet ik doen.
De remmen wil ik in het vervolg wel zelf gaan doen. Ik moet wel zo'n remkap trekker op de kop
zien te tikken. Nieuw is hij e 200 , wel veel geld. Weet jij iets?
Remlichten
Er zaten wel goede dubbele lampen in. Ik denk dat het meer met massa te maken had. Want ik
heb alles eens flink geschuurd (lamphouder ) en toen deden ze het weer.
richting aanwijzer
Deze is vorige week gerepareerd. Kortsluiting mooi opgelost.
Ik ervaar nu echter wel dat de aanwijzer het af en toe toch (weer) niet doen. De 4e zekering blijft er
echter wel in. Is dit ook een kwestie van massa? Moet er een massadraad lopen van je richtingaanwijzer
en je chassis?
groet
Onno
Dank voor je advies.
De benzineleiding en remmen zijn opgelost. Heb ik toch maar bij de garage laten doen.
Benzine leiding vind ik toch wel gevaarlijk dus liet ik doen.
De remmen wil ik in het vervolg wel zelf gaan doen. Ik moet wel zo'n remkap trekker op de kop
zien te tikken. Nieuw is hij e 200 , wel veel geld. Weet jij iets?
Remlichten
Er zaten wel goede dubbele lampen in. Ik denk dat het meer met massa te maken had. Want ik
heb alles eens flink geschuurd (lamphouder ) en toen deden ze het weer.
richting aanwijzer
Deze is vorige week gerepareerd. Kortsluiting mooi opgelost.
Ik ervaar nu echter wel dat de aanwijzer het af en toe toch (weer) niet doen. De 4e zekering blijft er
echter wel in. Is dit ook een kwestie van massa? Moet er een massadraad lopen van je richtingaanwijzer
en je chassis?
groet
Onno
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-03-2013 08:39 #124917
door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic kortsluiting door richting aanwijzer?
Gelukkig lag Geleen nog daar waar het altijd lag (maar geen bordje Hilversum gezien).
Voor het elektrische probleem denk ik dat Rob je installatie nu heel goed kent.
Remtrommeltrekkers worden ook soms gebruikt verkocht voor ongeveer € 50.
Wel opletten dat het een originele is als je een echt goede wilt hebben: zeer massief uitgevoerd, spindel met zeskant kop voor grote dop ipv dwars erop gelaste strip, spindel aan de zijde die tegen de steekas drukt niet spits maar vlak en gelagerd. Als je interesse en geduld hebt kan ik bij mij eens gaan zoeken.
succes, Rudi
Voor het elektrische probleem denk ik dat Rob je installatie nu heel goed kent.
Remtrommeltrekkers worden ook soms gebruikt verkocht voor ongeveer € 50.
Wel opletten dat het een originele is als je een echt goede wilt hebben: zeer massief uitgevoerd, spindel met zeskant kop voor grote dop ipv dwars erop gelaste strip, spindel aan de zijde die tegen de steekas drukt niet spits maar vlak en gelagerd. Als je interesse en geduld hebt kan ik bij mij eens gaan zoeken.
succes, Rudi
- Onno Boersma
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2013 21:17 #124938
door Onno Boersma
hallo Rudi
ja ja Hilversum bij Geleen was natuurlijk een grapje. Ik bedoelde dat ook al ben je voor Nederlandse begrippen ver weg
je elkaar toch maar mooi kan helpen.
De probleemmelding knipperlichten was, heb ik inmiddels ontdekt, is inderdaad een massa probleem.
Stuur los gemaakt en eens goed naar de aarde draad gekeken. Tsja die zat aan de claxon ipv het knipperlicht.
Nu wel ennnn. hij doet het.
trekker
nou als je er 1 voor me voor dat bedrag kan vinden. Moet inderdaad wel een goede zijn.
Alvast dank.
vr.groet
Onno
ja ja Hilversum bij Geleen was natuurlijk een grapje. Ik bedoelde dat ook al ben je voor Nederlandse begrippen ver weg
je elkaar toch maar mooi kan helpen.
De probleemmelding knipperlichten was, heb ik inmiddels ontdekt, is inderdaad een massa probleem.
Stuur los gemaakt en eens goed naar de aarde draad gekeken. Tsja die zat aan de claxon ipv het knipperlicht.
Nu wel ennnn. hij doet het.
trekker
nou als je er 1 voor me voor dat bedrag kan vinden. Moet inderdaad wel een goede zijn.
Alvast dank.
vr.groet
Onno
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-03-2013 22:24 #124943
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic kortsluiting door richting aanwijzer?
He je gaat goed Onno, de wagen krijgt steeds minder geheimen voor je. Wat die knipperlichten betreft, misschien hebt je het zelf ook al een gemerkt dat als je de ventilator, de ruitenwissers en RA gelijktijdig gebruikt dan lijkt het net alsof de RA het niet doen of heel langzaam gaan. Dit is normaal bij de wagen en kan soms misleidend zijn.
Te gek dat je de problemen de baas wordt.
Groeten, Rob
Te gek dat je de problemen de baas wordt.
Groeten, Rob