Relais Amazon ???

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-02-2013 23:01 #123517 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Relais Amazon ???
Nu heb ik in de mistlampen van die kleine 55W halogeenlampjes zitten maar er werden ook twee normale lampen meegeleverd een gele en een witte...waarom zou iemand nog een normale lampen willen gebruiken? De gele snap ik nog wel vanwege de kleur/sfeer

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-02-2013 15:26 #123895 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Relais Amazon ???
Om nu ook voor de koplampen een relais in te gaan zetten heb ik het schema nog eens erbij gepakt en ik vraag mij af waarom men het grootlicht signaal wel via een relais heeft gestuurd maar het permanent AAN van het grootlicht via de voetschakelaar. Men had toch gewoon met de voetschakelaar hetzelfde relais kunnen bedienen....niet?

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-02-2013 18:35 #123906 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Relais Amazon ???
Leuk, alle reacties, bijna om en om over het nut van een relais, of over hoe aan te sluiten.

Mijns onziens kunnen de normale accessoires gewoon over de desbetreffende schakelaars, als de schakelaar warm wordt, betekent dat dat hij inwendig geen goed contact maakt.

Lange oplossing; schakelaar voor zichtig losmaken, contacten schoonmaken of repareren en weer dichtbouwen.
Snelle oplossing is niets aan doen, gewoon een relais ertussen zodat je alleen maar een stuur stroompje over de schakelaar hebt.

Mijn contactslot werd wel eens zo heet dat ik de sleutel bijna niet in mijn vingers kon houden. Contactslot losgemaakt, bollinkjes van het koperen plaatje opnieuw geklopt, druppeltje tin ter versteviging in het kommetje (achterkant bollinkje) en nu alweer ongeveer 40.000km verder ( en heel veel rijden met licht aan) dus repareren lukt best, en dan hou je het origineel.

Ps, Hella had relais die van buiten een aluminium behuizing hadden, staat goed!
Groeten,
Hans

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD