- Berichten: 1146
123 ignition op B18B met pantserdiode
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-12-2012 12:44 #121413
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic 123 ignition op B18B met pantserdiode
Bij motor uit schakeld de 123 ignition uit of eigenlijk in stand-by stand, daarmee is ook het stroomcircuit + bobine- bobine en
Zwarte draad 123 ignition en de rode + draad van de 123 ignition onderbroken.
Dat betekent dat het niet eens een probleem zou zijn als je zowel de + van de bobine en de rode + draad van de 123 ignition direct aan de ongeschakelde + klem van de accu zou bevestigen.
de 123 ignition is fabriek af voorzien van een power - off functie na 1 seconde motor uit.
Maarr ...... dat willen wij natuurlijk niet, constante spanning op bobine en de 123 ignition, er zou immers weleens een defect kunnen ontstaan met brandgevaar tot gevolg.
Als je nog een oude bobine hebt en daarvan de pantserkabel van openmaakt kun je deze natuurlijk mooi gebruiken als basis voor de modificatie.
Met de draad in de pantserkabel kun je zowel de bobine als de 123 ignition voeden parallel aan de + van de bobine,
de zwarte draad van de 123 ignition aan de - van de bobine
Geen zekering en geen diode setup de meest bedrijfszekere oplossing.
Zwarte draad 123 ignition en de rode + draad van de 123 ignition onderbroken.
Dat betekent dat het niet eens een probleem zou zijn als je zowel de + van de bobine en de rode + draad van de 123 ignition direct aan de ongeschakelde + klem van de accu zou bevestigen.
de 123 ignition is fabriek af voorzien van een power - off functie na 1 seconde motor uit.
Maarr ...... dat willen wij natuurlijk niet, constante spanning op bobine en de 123 ignition, er zou immers weleens een defect kunnen ontstaan met brandgevaar tot gevolg.
Als je nog een oude bobine hebt en daarvan de pantserkabel van openmaakt kun je deze natuurlijk mooi gebruiken als basis voor de modificatie.
Met de draad in de pantserkabel kun je zowel de bobine als de 123 ignition voeden parallel aan de + van de bobine,
de zwarte draad van de 123 ignition aan de - van de bobine
Geen zekering en geen diode setup de meest bedrijfszekere oplossing.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Funcke
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 293
21-12-2012 17:36 #121421
door Rob Funcke
Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.
Beantwoord door Rob Funcke in topic 123 ignition op B18B met pantserdiode
Als je 12 volt wilt hebben tijdens het starten en als het contactstopt in de bedrijfsstand staat sluit je 2 diodes paralel.
Aan de ene zijde van de diodes de 12 volt van de startrelais en de andere diode aan de zekering welke spanning krijgt in de bedrijfsstand. De andere uiteinden van de 2 diodes aanelkaar solderen en naar de 123 ontsteking.
Met deze werkwijze blijft de pantserkabel intact. Deze schakeling wordt ook gebruikt om de lpg installatie van spanning te voorzien.
Aan de ene zijde van de diodes de 12 volt van de startrelais en de andere diode aan de zekering welke spanning krijgt in de bedrijfsstand. De andere uiteinden van de 2 diodes aanelkaar solderen en naar de 123 ontsteking.
Met deze werkwijze blijft de pantserkabel intact. Deze schakeling wordt ook gebruikt om de lpg installatie van spanning te voorzien.
Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 534
22-12-2012 12:45 #121434
door Daan van Oosten Slingeland
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic 123 ignition op B18B met pantserdiode
Wat René zegt, maar dan zonder de toevoeging dat we dat niet willen. Er is niks mee om de 123 direct aan te sluiten op de + van de accu. Ik heb nog nooit iemand horen betwijfelen of het wel verstandig is om een constante spanning op een ingebouwde klok (P1800) of een radio met geheugen te zetten. Bespaar je alle lastige aanpassingen en gebruik gewoon de plus van de accu, daar is die 123 prima op voorbereid. Stroomverbruik is nihil in stand-by.
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.