- Berichten: 5
PV544: van 6V gedeeltelijk naar 12V door extra accu
- Laurens Meurs (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2011 17:40 #105454
door Laurens Meurs (GAST)
Volvo PV544 uit 1960 (B16 - 6V - wit)
Beantwoord door Laurens Meurs (GAST) in topic PV544: van 6V gedeeltelijk naar 12V door extra accu
@R. van Brandt: Auto Elektra Naarden was de Nederlandse reseller waar ik in mijn vorige post over sprak (zie de link uit de post!). Dus dank voor de bevestiging dat ik (o.a.) de juiste partijen benaderd heb, is als nieuweling nog aardig lastig om de diverse specialisten in het land in kaart te brengen!

Volvo PV544 uit 1960 (B16 - 6V - wit)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Meurs (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 5
18-08-2011 09:04 #105468
door Laurens Meurs (GAST)
Volvo PV544 uit 1960 (B16 - 6V - wit)
Beantwoord door Laurens Meurs (GAST) in topic PV544: van 6V gedeeltelijk naar 12V door extra accu
Voor eventuele geinteresseerden: voor het plaatsen van een extra 12V accu naast de 6V accu ontvingen wij van de vriendelijke mensen van
A.V. Oldtimers
(België)
dit schema
met de mededeling:
Waarde van de te gebruiken zekeringen 30 amp max. op de 6 Volt zijden en 10amp max voor iedere zekering op de 12 volt zijde.
Volvo PV544 uit 1960 (B16 - 6V - wit)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1146
18-08-2011 09:28 #105469
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic PV544: van 6V gedeeltelijk naar 12V door extra accu
mooie website , mooie producten 
een omvormer die 10 ampere levert , dat is nogal watt
de 2e optie , een omvormer van 12>6 volt is eigenlijk ook niet verkeerd , en veel simpeler , 12 volt dynamo , 12 volt startmotor , 12 volt radio ,12 volt verlichting en ventilator ,en alle instrumentaria en binnenverlichting gewoon 6 volt houden middels een omvormer.

een omvormer die 10 ampere levert , dat is nogal watt

de 2e optie , een omvormer van 12>6 volt is eigenlijk ook niet verkeerd , en veel simpeler , 12 volt dynamo , 12 volt startmotor , 12 volt radio ,12 volt verlichting en ventilator ,en alle instrumentaria en binnenverlichting gewoon 6 volt houden middels een omvormer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robert van Es (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 120
18-08-2011 13:43 #105475
door Robert van Es (GAST)
Beantwoord door Robert van Es (GAST) in topic PV544: van 6V gedeeltelijk naar 12V door extra accu
Hoi Laurens
Tja, zo'n bedrag past ook niet bij mij in de begroting. Voor een Euro-rug mogen ze de hele auto ombouwen van 6V naar 12V. Wat een belachelijk bedrag.
Je moet even creatief googlen met "6V alternator". Verschillende hits en ook aanbieders. De prijzen variëren aardig, $ 300,- wordt gevraagd, maar voor $ 82,94 heb je hem ook (zie de link).
www.kansasselectproducts.com/servlet/the...si-alternator/Detail
Je moet dan nog een zogenaamde pig-tail voor $3.14 erbij kopen om hem op de juiste 3-draads manier aan te sluiten (bekrachtiging van de spoel door het contact). Misschien nog een $15,- voor een aangepaste pulley en misschien heb je nog wat beugels nodig (voor montage en stel/spanmogelijkheid), maar die beugels zijn misschien ook van een ander Volvo-blok bruikbaar. Reken nog wat Porto-kosten erbij, dan moet je een volledig pakket in huis hebben voor onder E 150,-!!! Lijkt mij een koopje.
En dat de 6V-wisselstroomgenerator hier ter lande niet bekend is, kan ik begrijpen. Het kostte mij ook wat internet-zoektijd om deze te vinden.
En volgens mij als je een goede accu hebt en een door een wisselstroomgenerator ook weet dat de accu goed geladen blijft (of herladen wordt) moet je mijn inziens geen enkel probleem hebben met je alarm. Zeker als je minimaal 1 keer in de week de auto gebruikt.
suc6,
Robert
Totaal kosten zouden dan kunnen uitkomen op een kleine €1000. Past niet helemaal in de begroting!
Tja, zo'n bedrag past ook niet bij mij in de begroting. Voor een Euro-rug mogen ze de hele auto ombouwen van 6V naar 12V. Wat een belachelijk bedrag.
Je moet even creatief googlen met "6V alternator". Verschillende hits en ook aanbieders. De prijzen variëren aardig, $ 300,- wordt gevraagd, maar voor $ 82,94 heb je hem ook (zie de link).
www.kansasselectproducts.com/servlet/the...si-alternator/Detail
Je moet dan nog een zogenaamde pig-tail voor $3.14 erbij kopen om hem op de juiste 3-draads manier aan te sluiten (bekrachtiging van de spoel door het contact). Misschien nog een $15,- voor een aangepaste pulley en misschien heb je nog wat beugels nodig (voor montage en stel/spanmogelijkheid), maar die beugels zijn misschien ook van een ander Volvo-blok bruikbaar. Reken nog wat Porto-kosten erbij, dan moet je een volledig pakket in huis hebben voor onder E 150,-!!! Lijkt mij een koopje.
En dat de 6V-wisselstroomgenerator hier ter lande niet bekend is, kan ik begrijpen. Het kostte mij ook wat internet-zoektijd om deze te vinden.
En volgens mij als je een goede accu hebt en een door een wisselstroomgenerator ook weet dat de accu goed geladen blijft (of herladen wordt) moet je mijn inziens geen enkel probleem hebben met je alarm. Zeker als je minimaal 1 keer in de week de auto gebruikt.
suc6,
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.