Groot licht??

• Ruud Klok (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-08-2011 21:10 #105261 door Ruud Klok (GAST)
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic Groot licht??
Heren,
Het relais is stuk, spanning gemeten op 85, geen spanning...
voor de zekerheid nog even een draad tussen schakelaar en relais gelegd maar nee hoor, geen spanning.
Eerst dus maar een relais aanschaffen...
De achteruitrijverlichting werkt overigens uitstekend...
Bedankt voor alle hulp,

Ruud

Volvo... Drive it like You hate it ;-) ... I think it likes it...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-08-2011 22:34 #105270 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Groot licht??
Ik begrijp het niet,want je schreef ,dat er wel spanning stond op het relais zowel aan de zwarte als aan de grijze draad)de grijze hoort op 85 van het relais).Er stond alleen geen spanning op de grijze draad aan de schakelaar.Van die gegevens ben ik uitgegaan.Als het een orineel rond of rechthoekig relais is moet je het eens openmaken.Er loopt een heel dun draadje van 30 naar 85.Dit draadje breekt nogal makkelijk,maar kan gesoldeerd worden.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-08-2011 02:57 #105275 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Groot licht??
Zoals jullie mij al lieten weten, ik was abuis, kan het originele bedradingschema je helpen.
Uberhaupt hou ik me zo veel mogelijk aan deze schema's, dan kun je nog eens iets terug vinden of herstellen.

In de herkansing dan maar, tip van Flip; maak kabelboompje conform kleuren schema, sluit aan op nieuw relais en richting aanwijzer, verwijder alle afwijkende troep

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Ruud Klok (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-08-2011 19:56 #105342 door Ruud Klok (GAST)
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic Groot licht??
Heren,
Het probleem is ondertussen opgelost!
Ik heb volgens mij duidelijk aangegeven wat ik geconstateerd heb en dankzij jullie hulp heb ik het probleem kunnen oplossen.
Ik heb idd aangegeven dat er op de grijze draad die uit het relais komt stroom staat, ik heb ook aangegeven dat die grijze draad naar de zelfde aansluiting in de fusebox ging, dus eigenlijk met niet zo veel woorden is er kortsluiting ontstaan in het relais en mag ik blij zijn dat dat het enige probleem is.

De kabelboom is in de originele kleur, ik denk alleen dat de grijze draad die naar de richtingaanwijzer/grootlichtschakelaar gaat bij de connector los is geraakt en daana maar aan de fusebox gezet is. Hij gaat dus NIET naar de schakelaar, waar daardoor ook weer GEEN spanning opstaat omdat hij gewoonweg niet aangesloten is.

Bedankt voor het mee denken,

Ruud

Volvo... Drive it like You hate it ;-) ... I think it likes it...

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD