Even los van het feit of een Ampere meter zinnig of onzinnig is, moet het aansluiten toch niet al te moeilijk zijn.
Er even van uitgaande dat een P1800 in elektrisch opzicht niet al te veel afwijikt van een Amazon (die kan ik namelijk dromen) moet je een Ampere meter aslvolgt aansluiten.
Op de startmotor zitten drie dikke draden onder een moer vastgeklemd; de dikke rode die naar de accu loopt, een iets minder dikke zwarte die naar de spanningsregelaar loopt (of rechtstreeks naar de dynamo met ingebouwde spanningsregelaar) en een zwarte draad die naar het contactslot gaat.
Deze twee zwarte draden moet je losnemen en op de eerste aansluiting van ampere meter aansluiten; de ander zijde van de Amperemeter gaat dan terug naar de startmotor waar de dikke rode draad op zit.
Op deze manier loopt zopwel de laad-stroom als de ontlaad-stroom door je Amperemeter. Alleen de startstroom ( ~ 200A ) loopt niet door de Amperemeter.
(als de motor stilstaat en je schakelt verbruikers in moet de meter naar de min-zijde uitslaan, zo niet dan moet je even de aansluitingen op de Ampere meter omwisselen)
Houdt wel alle veiligheidswaarschuwingen die door anderen zijn gegeven goed in de gaten.
En uiteraard de minpool van de accu loskoppelen als je aan de elektriek aan het klussen ben!!
Succes, Han